Nepal
Rasuwā

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Top 10 Travel Destinations Rasuwā
Show all
Travelers at this place
    • Day 51

Day 5 of Langtang Trek

March 25 in Nepal ⋅ ☁️ -4 °C

We woke up very early, as our sleep was still a bit disturbed, to 2 feet of snow covering everything! It was insane to see the transformation from brown shrubs to a white desert. We watched as the yaks slowly wandered through and as people began to wake up and try to carve a path through.

The plan that day had been to have a day hike up to our highest point, Tsergo Ri at 5,000m, which would have been a 9-10 hour trek there and back, from where we could see over 20 peaks, the Langtang Valley, and frozen lakes. However, as the path was now likely completely hidden and slippery with snow, it was not an option. When we went up to the common room and spoke to Dil Man, he said the new plan was to rest until after lunch and then head back down to Langtang village and spend the night there instead.

So we had the morning to go play in the snow and hang out. Very surprisingly, even though the snow was cold, the sun was shining and it was SUPER HOT. I could barely wear a jacket. With the sun so hot, the snow was melting pretty quickly, so it didn't look like we'd be snowed in after all.

While eating lunch, a helicopter landed in the field in front of us and picked up two people who looked like they'd just come off the path from Tsergo Ri. My guess was either they attempted it and got altitude sickness or they were super rich and couldn't be bothered to walk down the rest of the valley, like the rest of us plebs.

After lunch, we leisurely made our way back down the path from yesterday to Langtang village, which seemed SO much easier now we were used to the altitude and it was downhill.

• Day 124

המסע ללנגטנג

April 14, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 17 °C

נסיעת לילה בנפאל.
      כיסאות מרופדים אבל לא נוחים במיוחד, מוזיקה נפאלית רועשת ברמקול של האוטובוס או סרטים נפאלים מוקרנים במסך, האור לגמרי דולק עד איזה 1 בלילה, כולם מדברים וצועקים (ישראלים ונפאלים כאחד), מים מטפטפים עלינו מהגג…תתפלאו, זה הפריע לי קצת לישון, אבל לא יותר מדי. של קצת יותר התקשתה לאורך הדרך להירדם ולא ישנה כל כך בלילה הזה.
      5 בבוקר מגיעים לקטמנדו, מחכות איזה שעה וחצי על המדרגות מחוץ למשרד של סוכנות שלום וסוף סוף לאמה הבחור מהסוכנות מגיע. לקחנו את כרטיסי האוטובוס, הפקדנו את התיקים שלא באים איתנו לטרק. כמה דקות לפני שיצאנו פתאום דינס הפורטר גייד שלנו מהאנפורנה הגיע לסוכנות, אמרנו לו שלום בהתרגשות רבה, מאוד שמחנו לראות אותו, וגם הוא מאוד שמח לראות אותנו (5 דק אחרי זה שלח כבר הודעה לדן ועדכן אותו על המפגש). מיהרנו לרדת לרחוב לקחנו מונית לתחנה המרכזית, כשהגענו כנראה נראנו קצת אבודות אז איזה בחור נחמד ניגש לעזור לנו למצוא את האוטובוס הנכון שאנחנו צריכות לעלות עליו. נוסעים ונוסעים, הפעם הדרך בחלקה מבטון סלול, אבל כמובן שלא כולה ויש פתאום נסיעה על אפר ואז שוב כביש סלול… וכמובן שהבטון שבור, בורות ואבנים על הכביש (מה קורה ח׳ברה כבר סללתם כביש תעשו פעם אחת משהו כמו שצריך!). ב13:30 עצירה בדנצ׳ה בצ׳ק פוינט, ממהרות לרדת כדי לשלם פרמיט (אישור כניסה לשמורה) ומצליחות להשיג את האישור ביתר קלות ובנוסף האוטובוס עמד וחיכה עד שכולם יסיימו עם הפרמיטים שלהם, היינו כבר מוכנות לזה שנצטרך לרדת ולתפוס אוטובוס אחר לכפר שממנו מתחיל הטרק שלנו, אז מבחינתנו זה ממש הצלחה. מהרגע שיצאנו מפוקרה 19 שעות בדרכים והגענו סוף סוף לsyabru benci. הידד!
      קודם כל מוצאות מסעדה מקומית לאכול בה מומו וצ׳אומין (נודלס). מתאפסות על עצמנו ואז מחליטות כבר להתחיל ללכת לכפר הבא כדי לחסוך לנו מהיום הליכה מחר. הדרך הייתה לצד נהר גועש, הגענו לאיזה גאסט האוס לצד הדרך וראינו את שתי הישראליות שנסעו איתנו באוטובוס. ישר שאלנו אם יש להם וויפיי במקום כי אנחנו חייבות להזמין כבר כרטיס טיסה ושמענו שבהמשך הטרק יש בעיות קליטה. הם אמרו שכן אז התיישבנו לתה וניצלנו להם קצת את הוייפי, אחרי הרבה ניסיונות וחיפושים בסוף מצאנו דיל זול וטוב והזמנו כרטיס! וידאנו שיש גם תיקים גדולים כלולים עם הכרטיס, אבל הפלא ופלא באישור הזמנה לא הופיעו בתיקים הגדולים בטיסה בין דלהי למנילה😨 והיה נראה שהמחיר הזול עלה לנו בטעות חמורה שבסוף נצטרך להוסיף הרבה כסף בשביל התיקים. היה כבר מאוחר, תכף שקיעה, הבנו שאין מה לעשות צריך להמשיך ללכת ואולי יהיה קליטה או וויפי מחר בכפר כדי ליצור קשר עם החברה, המשכנו מהר ללכת והגענו סוף סוף לDomen. ראינו שלשל יש קצת קליטה אז אמרנו שנחכה לבוקר כשהיה confirm על ההזמנה ונראה מה עושים. נכנסנו לגאסט האוס הראשון שראינו. היו שם משפחה - כמה נשים וכמה ילדים, לא ברור איפה הגבר ומי מהן האמא.
      אחרי הורדת פאניקה וניסיון של של לעשות כביסה התיישבנו בדיינינג הול והמתנו לארוחת הערב שלנו. אחד הילדים, איוס שמו, בן 12, ישב בשולחן לידנו עם מי שהוא טוען שהוא אח שלו (אבל אנחנו לא מאמינות לזה הוא ממש נראה הרבה יותר גדול מכל שאר הילדים…) פתאום הם שלפו טלפון והתחילו להצטלם איתנו בלי הפסקה מכל זוית אפשרית. זרמנו איתם והבנו שהם רוצים אינטראקציה אז דיברנו קצת (בעיקר עם איוס שלומד בפנימיה בקטמנדו ולכן יודע אנגלית טוב אבל עכשיו יש לו שבועים חופש בבית בגלל חג השנה החדשה).
      גם הילד הקטן הצטרף, בערך בן 4, השתעשענו איתם עם הששבש והיה ערב מאוד מבדר, שהסתיים בהצעה שלנו לאיוס להצטרף אלינו לקצת ליום הליכה מחר. שיחדנו אותו עם העוגיות שלנו ואמרנו לו שאם הוא רוצה הוא יכול לבוא ואחרי העצירת פקל בבוקר לחזור למטה לכפר שלו ואנחנו נמשיך לכפר הבא.
      נראה בבוקר אם הוא יבחר להצטרף

• Day 129

Lama -> Thulo Syabru

April 19, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 18 °C

יום שהיה אמור להיות קצר וקליל יחסית והפך להיות אחד הימים הקשים בטרק עד כה. ככה זה קרה:
      קמנו בבוקר בכוחות מחודשים אחרי הירידה השוחקת מאתמול. הגוף מאופס לגמרי, השרירים לא תפוסים ולא כואבות הרגלים, איזה כיף להרגיש סוף סוף בת 23 ולא תקועה בגוף של אישה בת 100.
      התארגנו באיזי, שתינו קפה באיזי, פטפטנו קצת עם ישראלים שעברו בהוסטל ועצרו למנוחה, הכל ממש ממש באיזי כדי להגיע לכפר הבא בשעה נורמלית לפי שעון ישראל כדי שנוכל שם להתקשר קצת הביתה ולדבר עם הקרובים אחרי 4 ימים ללא קליטה. אה וגם צריך להגיש ויזה להודו כי יש לנו שם קונקשיין.
      מתחילות לרדת ובקלילות מגיעות לכפר, למרות שממש התאמצנו למרוח את הזמן הקדמנו את הלוז והגענו קצת לפני 10. התקשרנו הביתה, היה נחמד קצת להתעדכן ולשמוע מה קורה, ואז מתחילות במלאכת הגשת הויזה להודו. מי ידע שזה כל כך מסובך?? האתר נתקע וזרק אותנו החוצה איזה 5 פעמים לפחות. תוך כדי ההתעסקות הזאת דן והגו וגם תמר ורותם חברינו מהאנפורנה הגיעו אלינו! היה ממש כיף לפגוש אותם אבל היינו כל כך שקועות בויזה שלא הספקנו כמעט לדבר איתם והם ישבו לארוחת צהרים ממש לידינו בערך שעתים. מבאס. הם המשיכו בדרכם, אני כבר הצלחתי להגיש בקשה, לשל זה עדין לא עבד. פתאום הנפאלי מהגסט האוס שאל אותנו לאן אנחנו הולכות ואמר שבכפר שאנחנו מגיעות אליו יש קליטה ואינטרנט אז הכל בסדר אפשר ללכת ולסיים שם את הגשות הויזה. תודה באמת!!
      השעה כבר 13:20, ענני גשם ורעמים מאיימים להרטיב אותנו, ואנחנו מתחילות לרוץ את המסלול. ירידה ואז עלייה שקורעת את הרגלים, היינו גמורות והמשכנו ללכת, חוששות שבכל רגע הגשם יתחיל. הבחור הנפאלי אמר שההליכה היא 4 שעות. 3 שעות למי שהולך מהר. אחרי שעתים וחצי כבר הגענו לכפר האחרון סחוטות זיעה ומתנשפות. שלחתי הודעה למעין (ממעין ורותם הישראליות שהולכות במקביל אלינו לטרק ועשינו איתן את ליל הסדר) הגענו ישר להוסטל שלהן למקלחת מדהימה וארוחת ערב טובה. הופתענו לגלות שהכפר ממש מלא צליוויזציה, יש קליטה וזה כפר ענק מחובר לכבישים ותחבורה. אם היינו יודעות לא היינו מתעכבות בכפר עם הוויפי ומגיעות לכאן בקצב נורמלי. אין דבר.
      פגשנו חבורת ישראלים בממוצע גילאים 60 בערך (המבוגר מבניהם בין 83) בטיול של מיטבי לכת. עושים את הטרק בדיוק כמונו. דיברנו איתם קצת באמת חבורה מרשימה ביותר ובכללי אני מתמלאת השראה לראות פה מטיילים בכאלה גילאים.
      של הצליחה להגיש את הויזה שלה! הללויה! אכלנו מרק מנחם לארוחת ערב והלכנו לישון שבעות ומרוצות שהיום הזה נגמר בתקווה שהויזה תאושר!

• Day 76

הלאנגטאנג 5 - קוסאיקונד 1

April 26, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 20 °C

יוצאים מגסטהאוס הבית שלנו בלאמה אחרי דייסות ממלאות וממשיכים לרדתתת
      מדרגות ופיתולים, ואגם קוצף שנמצא עכשיו בשמאלינו, מחזירים אותנו בתלם המוכר לכיוון סוף טרק הלאנגטאנג.
      האקלים חוזר להיות חם ולח ואנחנו נוטפים זיעה מכל מקום.
      עצירת מנוחה אחרונה עם עלמה, מתפנקים על בננות ועל שאר הפיצוחים שניקלו בארץ הקודש.
      פיצול השבילים מגיע ואיתו פירוקה של הרביעייה המנצחת, עלמה טסה לה להודו ואנחנו מאחלים לה את כל הטוב שיש לעולם להציע.
      על כן גם נודה על האווירה הנהדרת, הצחוקים והכיף שהביא איתו הלאנגטאנג בכינוסו את החבורה הלא צפוייה שאנחנו.
      עכשיו כשאין יותר סיבה לא לחזור לאבותינו הקדמונים, הקופים, אנחנו חוזרים למצבינו הטבעי ומתחילים לעלות לכיוון הכפר הראשון באגמים.
      לעלייה כזו לא ציפינו ובמיוחד אחרי ההתרגלות לירידה.
      כמעט בלי לעצור, אנחנו נכנסים למצב אתגרי, כל אחד כובש את הקושי במעין רצון פנימי לחוות התגברות ואנחנו מגיעים להוסטל סנואופול בכפר טולו סייברו.
      "כמו אירופה הקטנה", הכין אותנו דן שישן פה אתמול, ואכן כך הדבר. דרכי ההגעה לכפר נגישות לרכבים מה שמאפשר לו הצע חומרי גלם רחב ורמה גבוהה של איכות חיים. אנחנו מסתכלים על שיפולי הטרסות שיורדות חזרה אל הואדי ובאופק זקופים הרים מושלגים.
      המשפחה פה מקסימה ברמות קיצון, מחזיקים במטבח כמו יצא מקטלוג של איקאה ויודעים להכין אוכל ברמה.
      פה אחד הוחלט על יום עצירה בכפר לפני שנמשיך בטיפוס הרציני לעבר הקרח והאגמים.
      בישיבה על הגג מדסקסים על עברינו בתנועת נוער, על חשיבת יתר ומצליחים לנחש את שבעת פלאי תבל.
      בינתיים נתפנק על האוכל, על קורת הגג שמגנה עלינו מגשמי וברקי הערב ועל יקיצה טבעית.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על שבוע מלא בשבתות מנוחה
      פיס

• Day 77

הגוסאיקונד - מנוחהה

April 27, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 20 °C

כמו בבית של סבתא, היום מנוחה היה בסימן לשבת מול שולחן האוכל, ולקבל עוד ועוד מטעמים.
      שאלנו את אב המשפחה איפה אפשר לעשות טיול קצר באיזור והוא אמר שאחרי הדל באט, הוא יצטרף אלינו ונראה מקום יפה.
      אז פונקנו גם אנחנו, בלי לבקש כלל, בצלחת דל באט לפני הטיול ויצאנו לדרך.
      תוך כדי שיחה סיפר ששניים מילדיו עובדים בקנדה וביפן, אחרי תואר שהצליחו לממן להם מהכנסות ההוסטל, שהכנסייה שאנחנו רואים שייכת לנוצרים נפאלים שחיים בכפר (פעם ראשונה שנתקלנו) והראה לנו את חלקת האדמה ששייכת לו אבל לא מעובדת.
      בסוף ההליכה בין השדות והטרסות הגענו לפלג קטן בלב היער, השתכשכנו והתיישבנו לעכל את היופי ולשמוח על ההחלטה לנוח.
      בטיול נזרקה אלינו האופציה לעשות קמפינג בלב היער במסלול שיחסית מקביל לטרק. אחרי ששקלנו את האפשרויות הבנו שאי אפשר לתת לכזו הזדמנות לחלוף וסגרנו את העסקה.
      קמפינג עם אוכל ומדורה, כוכבים והזדמנות לפגוש סופסוף בפנדות אדומות.
      ארוחת ערב
      קלפים
      ולילה טוב לכולם וחלומות על קומזיץ בלי גיטרה סאחית
      פיס

• Day 75

הלאנגטאנג 4

‏ י
      ‏ ם
      כל הדרך חזרה ללאמה
      עלמה תפעלה במכונה מקומית קפה של בוקר, איתו אכלנו עוגות ויצאנו לדרך.
      כמו שאומרים, החזור תמיד מרגיש מהר מההלוך, וגם בעין, הואדי נתפס בזוויות שונות ועולה מהן באור חדש.
      מפולת בוץ אחת, שיבשה חלק בשביל הצר, ואילצה אותנו לעבור למצב טיפוס ארבע על ארבע כדי לצלוח את המכשולים החדשים בדרך.
      הרמקולים שהתחלפו במותם כל כמה שעות, השמיעו לנו אלבום אחרי אלבום לאורך כל הדרך.
      מרגי, גון וווזי, הכבש וג'ואל, ביטלס וקניה.
      הגענו בצהרי היום חזרה להוסטל הביתי שלנו בכפר, הטיבטיאן.
      כאובי ברכיים וקלי נשימה נכנסנו לסשן מתיחות וכביסות.
      כל אחד התקלח בתורו במקלחת חוץ נהדרת, ממנה אפשר להשקיף דרך הרווח בין המשקוף לגג אל ההרים הנישאים מלמעלה.
      מתפננים לנו בחדר האוכל עם ספרים שש בש ושחור ופתור, טובלים עיכוליות (מותג עוגיות בשם Digestive) בתה ומחכים לארוחת הערב.
      הלילה הוא האחרון בטרק ובשביל עלמה הנסיכה מלכת החבורה שעוזבת אותנו להספיק טיסה להודו,
      האגמים היר ווי קאם
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על ברכיים ביוניות משומנות היטב
      פיס

• Day 74

הלאנגטאנג 3

April 24, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 4 °C

יום הליכה די קצר לקייגין גומפה,
      באמצע הדרך פשגנו את חבורתו של דן, איחוד שכה ציפינו לו עד שעלמה ספרה צעדים ותיצפתה מהחלון בלילות האחרונים לוודא שלא נתפספס.
      יאקית מניקה חסמה את הדרך ואיימה לנגח אותנו חזרה לנקודת ההתחלה.
      ניצוח של רועה צאן על היצירה 'אל המעיין'.
      הגענו שמחים אל הכפר האחרון בטרק, הרי השלג חצי ומקיפים אותנו, התמקמנו בהוסטל נחמד, ישבנו לארוחת צהריים בבית קפה ומאפה המקומי והכנו את עצמנו לעלייה לנקודת התצפית קייג'ין רי.
      כך יצא, שגם היום, טיפסנו כמעט קילומטר בגובה.
      עולים בתהלוכה איטית מתודלקים במוזיקה לנש(י)מה. לפנינו קבוצת מטיבי מדרום קוריאה, כמו שחייבת להיות בכל טרק, ממלאים אותנו השראה.
      בחצי הדרך איבדנו את עומר שנכנס לתוך התלבטות ויצא ממנה בהחלטה לרדת.
      בחלוף שעה הגענו לפסגה, מאושרים עד הגג מעצם הצליחה ומהנוף האדיר שנפרש לפנינו. עשינו סשן תמונות, התיישבנו להסתגל לגובה ושבנו על עקבותינו להוסטל.
      מקלחת לוהטת אחריה חזרנו למאפיה לקפה, שוקו ועוגות (גזר, תפוחים, קינמון ושקדים) שעצם המחשבה עליהן בעלייה ניחמה אותנו.
      עכשיו יושבים בחדר האוכל, מחוממים מהקמין, קוראים ספרים ומנסים לסדר את עניין הוואיפאי שהובטח לנו אבל ממאן לעבוד.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על קונדטוריות מישלן נידחות בין הרי ההימלאיה
      פיס

• Day 72

הלאנגטאנג 1

April 22, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 13 °C

השכמנו לארוחת בוקר, שוחחנו עם זוג בריטי מבוגר ומיטיב לכת והתחלנו ללכת בתוך עמק הלאנגטנג צמוד לנחל הקוצף.
      אינספור מדרגות אבן משובצות מינרלים קטנים ומנצנצים הרגישו את נחת נעלינו וקרקשו למשמע מקלותינו.
      רק עלייה ועלייה ועלייה, ועוד גרם ועוד אחד אחריו...
      עומר שולף מגבת מתנפחת במים אך משתמש בכמות זיעה שמספיקה, אורן ואני מורידים חולצה להתקרר ומנשנשים בננות וסניקרס שיהיו לעזרינו.
      אווירה טובה יש בחבורה ואנחנו שמחים על השקט המנטלי שמביאה איתה ההליכה הפשוטה מעצם קיומה . הליכה חסרת ההתלבטויות שמגיעות עם אינספור אופציות פתוחות של טיול גדול.
      לקראת סוף היום התבאסתי שאין לי תמונת לפני של התחת שלי כדי שנוכל יחדיו להתפאל מהשינוי ולהמציא על שמי שיטת אימונים מהפכנית לסלבס.
      ארוחת צהריים ומשחקי קלפים, עומר ואורן שונצים ועלמה מספרת לי על ילדותה בין חוגים.
      דרך זגוגית החלון, בתם הארוחה, הבחנו בשקית קפה טורקי אטומה. כן כן, השקית האדומה שחורה, באותיות עתיקות ומוכרות.
      אורן, שהיה חדור על המציאה, קנה, ויהיה המכיר אשר היה.
      סוף היום, 850 מטר עלייה מאחורינו, הגענו לכפר בשם 'לאמה הוטל' והתאכסנו בהוסטל טיבט האוס.
      מקום משפחתי ומקסים, מקלחת גז שמגיעה עד 50 מעלות, שקשוקה שתהייה עתידה להיאכל מחר בבוקר, ואורח בלגי חמוד נוסף איתו החלפנו מילים ומעשיות.
      את הקפה הטורקי שתינו וגם את מארחינו כיבדנו בטעימה ובהבטחה מרגיעה שבסוף זה נרכש.
      מתעמקים בספרים, גשם בחוץ ואנחנו צמודים לקמין, מחכים לארוחת הערב שתבוא עלינו לטובה.
      ענן סמיך התחיל מקיף אותנו בקצב מסחרר ולכלוא אותנו בתוך בועת עשן. רגע לפני השינה, יצאנו לצחצח שיניים והבטנו מעלה, רכסי ההרים משני צידי הואדי, נפתחו כמו ריצ'רצ' שמגלה לנו כמות כוכבים היסטרית, מתפרשים לכל עבר ומהפנטים אותנו לתוך שינה עריבה.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על דובי פנדה אדומים (כי למרות שהם פה, הם יותר מדי נדירים)
      פיס

• Day 6

Thulo Syabru +2225

June 13, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 13 °C

Thulo Syabru,
      Grand village perché sur l'arrête d'un des contreforts de l'Himalaya, peuplé d'une population de montagnards Népalais chaleureux et sympathiques, abrite un temple Bouddhiste plus beau que tout ce que nous avons pu voir jusqu'alors.Read more

• Day 50

Day 4 - Langtang Trek

March 24 in Nepal ⋅ ☁️ -1 °C

Today was only a half day, but due to the altitude, it still felt pretty hard. It also gets colder as you go up in altitude, so even though the sun was hot, it was still very cold. The temperature drops approximately 6.5°C per 1,000 meters of elevation gain, so it's about 27°C colder than it was at sea level, so near 1-7°C during the day.

Although challenging, it was the most beautiful day yet. We became surrounded by snow-capped peaks, and the clear sky made looking up a breathtaking experience as we became immersed in the majesty of the mountain landscape.

We arrived about midday at our teahouse at Kanjin Gompa, sitting at 3,870m above sea level. We settled into our room, which had the most stunning view yet. After a long, relaxing rest, we headed out with the group for a short 2-hour trek up to the closest peak, Kyanjin Ri, which sits at 4,604m. To help with altitude, it's good to go higher than 500m and then come back down again and sleep at the lower elevation. It was SUPER steep and REALLY hard going. As we got higher, it got windier, and James and my vertigo were starting to get to us. So, when we got to Lower Lower Kyanjin Ri at 4,300m, we decided to turn back, leaving Dil Man and Nicolas (Dad, Fredrik had already turned back) to continue to the top. We later heard from them that it took them 25 minutes to reach the top once we left them and 25 minutes to get down, whereas it took us 1 hour to get just to where we had got to and probably the same to get down. Bloody youths.

After a tasty dinner, we headed back to our room to see that it was snowing, so we stayed up to watch the largest snowflakes fall that we'd ever seen. We went to sleep wondering when it would stop and how much would remain in the morning.

You might also know this place by the following names: