Nepal
Rimche

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place
    • Day 72

הלאנגטאנג 1

April 22, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 13 °C

השכמנו לארוחת בוקר, שוחחנו עם זוג בריטי מבוגר ומיטיב לכת והתחלנו ללכת בתוך עמק הלאנגטנג צמוד לנחל הקוצף.
      אינספור מדרגות אבן משובצות מינרלים קטנים ומנצנצים הרגישו את נחת נעלינו וקרקשו למשמע מקלותינו.
      רק עלייה ועלייה ועלייה, ועוד גרם ועוד אחד אחריו...
      עומר שולף מגבת מתנפחת במים אך משתמש בכמות זיעה שמספיקה, אורן ואני מורידים חולצה להתקרר ומנשנשים בננות וסניקרס שיהיו לעזרינו.
      אווירה טובה יש בחבורה ואנחנו שמחים על השקט המנטלי שמביאה איתה ההליכה הפשוטה מעצם קיומה . הליכה חסרת ההתלבטויות שמגיעות עם אינספור אופציות פתוחות של טיול גדול.
      לקראת סוף היום התבאסתי שאין לי תמונת לפני של התחת שלי כדי שנוכל יחדיו להתפאל מהשינוי ולהמציא על שמי שיטת אימונים מהפכנית לסלבס.
      ארוחת צהריים ומשחקי קלפים, עומר ואורן שונצים ועלמה מספרת לי על ילדותה בין חוגים.
      דרך זגוגית החלון, בתם הארוחה, הבחנו בשקית קפה טורקי אטומה. כן כן, השקית האדומה שחורה, באותיות עתיקות ומוכרות.
      אורן, שהיה חדור על המציאה, קנה, ויהיה המכיר אשר היה.
      סוף היום, 850 מטר עלייה מאחורינו, הגענו לכפר בשם 'לאמה הוטל' והתאכסנו בהוסטל טיבט האוס.
      מקום משפחתי ומקסים, מקלחת גז שמגיעה עד 50 מעלות, שקשוקה שתהייה עתידה להיאכל מחר בבוקר, ואורח בלגי חמוד נוסף איתו החלפנו מילים ומעשיות.
      את הקפה הטורקי שתינו וגם את מארחינו כיבדנו בטעימה ובהבטחה מרגיעה שבסוף זה נרכש.
      מתעמקים בספרים, גשם בחוץ ואנחנו צמודים לקמין, מחכים לארוחת הערב שתבוא עלינו לטובה.
      ענן סמיך התחיל מקיף אותנו בקצב מסחרר ולכלוא אותנו בתוך בועת עשן. רגע לפני השינה, יצאנו לצחצח שיניים והבטנו מעלה, רכסי ההרים משני צידי הואדי, נפתחו כמו ריצ'רצ' שמגלה לנו כמות כוכבים היסטרית, מתפרשים לכל עבר ומהפנטים אותנו לתוך שינה עריבה.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על דובי פנדה אדומים (כי למרות שהם פה, הם יותר מדי נדירים)
      פיס

• Day 75

הלאנגטאנג 4

‏ י
      ‏ ם
      כל הדרך חזרה ללאמה
      עלמה תפעלה במכונה מקומית קפה של בוקר, איתו אכלנו עוגות ויצאנו לדרך.
      כמו שאומרים, החזור תמיד מרגיש מהר מההלוך, וגם בעין, הואדי נתפס בזוויות שונות ועולה מהן באור חדש.
      מפולת בוץ אחת, שיבשה חלק בשביל הצר, ואילצה אותנו לעבור למצב טיפוס ארבע על ארבע כדי לצלוח את המכשולים החדשים בדרך.
      הרמקולים שהתחלפו במותם כל כמה שעות, השמיעו לנו אלבום אחרי אלבום לאורך כל הדרך.
      מרגי, גון וווזי, הכבש וג'ואל, ביטלס וקניה.
      הגענו בצהרי היום חזרה להוסטל הביתי שלנו בכפר, הטיבטיאן.
      כאובי ברכיים וקלי נשימה נכנסנו לסשן מתיחות וכביסות.
      כל אחד התקלח בתורו במקלחת חוץ נהדרת, ממנה אפשר להשקיף דרך הרווח בין המשקוף לגג אל ההרים הנישאים מלמעלה.
      מתפננים לנו בחדר האוכל עם ספרים שש בש ושחור ופתור, טובלים עיכוליות (מותג עוגיות בשם Digestive) בתה ומחכים לארוחת הערב.
      הלילה הוא האחרון בטרק ובשביל עלמה הנסיכה מלכת החבורה שעוזבת אותנו להספיק טיסה להודו,
      האגמים היר ווי קאם
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על ברכיים ביוניות משומנות היטב
      פיס

• Day 61

Nepal Tag 4

March 1, 2020 in Nepal ⋅ ⛅ 8 °C

Start in den Tag:
      6️⃣:3️⃣0️⃣

Tag in 6 Worten:
      ▪️Pferde mit Glocken haben uns geweckt
      ▪️Wackelige Hängebrücken
      ▪️Helmut (unser Hund bis zur ersten Hütte) hat uns wieder verlassen
      ▪️Laufen Langtang Khola entlang
      ▪️Puhh anstrengend
      ▪️2480ü.Nn. ➡️ 977 Höhenmeter gelaufen (syabrubesi to Lama Hotel)

Was hat uns heute ein Lächeln auf die Lippen gezaubert:
      Dummes gelaber beim Wandern.

Mealplan:
      🕗 Toast and 2 fried eggs both sides
      🕐 Fried Momo
      🕐 Momo
      🕕 Potatoes with butter
      🕕 Roasted Potatoes

Besondere Begegnungen:
      Ein Peruaner, der auch unsere Strecke wandert, danach aber über den Himalaya nach Afghanistan laufen möchte.. (ja er war stoned🍀)

Informatives:
      Mit Feuer warm, ohne kalt.

• Day 65

Nepal Tag 8

🕐 Dal Bhat
      🕕 Veg cheese momo

Besondere Begegnungen:
      Peter und Manish, die wir/uns immer wieder eingeholt haben.

Informatives:
      Es wird alles den Berg rauf getragen.. 😳 Ein Paket sah aus wie eine Spülmaschine.

• Day 125

Domen -> Lama + ליל הסדר

April 15, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 14 °C

קמות אחרי לילה מלא השלמת שעות שינה (עוד מהאוטובוס לילה שלא ישנו טוב והיינו כבר גמורות)
      התיישבנו בדיינינג הול ובמתח רב פתחנו את האתר לראות מה מצב ההזמנה של הטיסה שלנו לפיליפינים. כבר מוכנות לקבל על עצמנו את הגזרה הנוראית ולהשלים סכום מוגזם של כסף כדי לצרף תיקים להזמנה. אבל הפלא ופלא ההזמנה אושרה וזה כולל תיקים! הידד! שמחנו מאוד וישר שלחנו הודעה לג׳ורדי שהצלחנו להזמין כרטיס יותר זול ממנו (בפער יש לציין). כי כמובן שאין דבר יותר משמח שבנוסף לזה שהצלחנו להזמין כרטיס זול אפשר גם לשמוח לאיד.
      אכלנו ארוחת בוקר והתאכזבנו לגלות שאיוס החליט שלא לקום בבוקר ולהצטרף אלינו אז יצאנו בלעדיו לדרך. ממשיכות את הדרך מאתמול לאורך כל היום לצד נהר שוצף וגועש. יש כמה מטיילים שחולפים על פנינו,גיוון מרענן ודיי נחמד לראות מטיילים אחריי האנפורנה והפנצ׳סה, ששם היו ימים שלמים שלא ראינו מטיילים בדרך והיינו רק אנחנו בשבילים. כרגע זה נחמד וחיובי, כמות מטיילים טובה ולא עמוס מדי, אבל גם מעלה חששות מה יקרה אחרי ליל הסדר כשכל הישראלים יתחילו להשתלט פה.
      בדרך פגשנו מבוגרת כבת 79 שעושה גם היא את הטרק, הולכת לאט לאט, כל יום 2 קמ ומתקדמת בקצב שלה. ישבנו איתה לשיחה עם כוס תה באחד הכפרים, היא סיפרה לנו שהיא מארצות הברית במקור אבל מסתובבת בעולם כבר מ2017 והייתה ברישיקש בהודו כל הקורונה. היא מטיילת כי הסכומי כסף שהיא מקבלת כפנסיונרית בארצות הברית לא מאפשרים לה לחיות במדינה וכאן יותר זול. אז היא חיה מתקציב של 15-20 דולר ליום שהיא מקבלת מארה״ב. היה ממש מענין וגם קצת מטורף לשמוע מה שהיא מספרת, ואחרי איזה שעה וחצי החלטנו להתקדם ולהיפרד לשלום. המשכנו בטיפוס חד מאוד, העליה הייתה קשה אבל מאתגרת וכיפית ולבסוף הגענו בשעות הצהרים ללאמה. ההוסטל הראשון שתכננו לישון בו היה בתפוסה מלאה, ראינו מרחוק שלט גדול בעברית שממליץ הוסטל אחר אז כמובן שהמלכודת הצליחה והלכנו ישירות לשם. ליטל טיבט האוס - כשמו כן הוא בית קטן וחמוד מאוד עם בעלים טיבטיים. זוג מבוגרים ממש חמודים ומקסימים שאירחו אותנו מאוד יפה.
      אחרי איזה שעה הגיעו שתי הבנות הישראליות מעין ורותם שפגשנו באוטובוס מקטמנדו לכאן, וקבענו לעשות ביחד את ליל הסדר עם מצות והגדה שהן הביאו מבית חב״ד.
      הופתענו לגלות שאין וויפיי (מאכזב ביחס לזה שסיפרו לנו שדווקא יש כאן וויפיי והערב זה ליל הסדר אז בנינו על אינטרנט להתקשר הביתה). אבל יש מקלחת חמה אז קצת התנחמנו בזה ונכנסנו להתקלח.
      הסתובבנו קצת בכפר, ניסינו לעשות דילים עם הוסטלים אחרים של ״אם נאכל אצלכם ארוחת ערב תתנו לנו להשתמש בחינם בוויפי שלכם״. הניסיוניות לא צלחו כל כך אז חזרנו להוסטל שלנו הזמנו ארבעתינן ארוחת ערב והתיישבנו לקרוא את ההגדה ולחגוג את החג ביחד.
      קריאת ההגדה הייתה משעשעת מאוד, גילינו גם שבגאסט האוס איתנו ישן לא פחות ולא יותר משגריר גרמניה בנפאל. יש עכשיו חופשת איסטר אז הוא מטייל. בהחלט הכבוד הוא לנו. ביקשנו ממנו שיחביא בשבילנו את האפיקומן, בקשה קצת מוזרה, ניסינו להסביר ובסוף הוא זרם.
      שרנו את שירי החג מההגדה, נתנו גם לכל יושבי הגאסטהאוס לטעום מהמצות כמובן, והרמנו כוסות של צ׳אי מסאלה במקום יין. השתדלתי גם להוסיף את הלחן המשפחתי שלנו בקריאת ההגדה (מה שזכרתי..) ולימדתי אותן את המסורת של משארותם צרורות. משעשע מאוד סך הכל. גם אותנו וגם את הסובבים אותנו שישבו בהלם מוחלט ונהנו לצפות במופע.
      אכלנו ארוחת ערב פסטות וקארי וכל טוב, מנות גדולות וטעימות כיאה לחג, ואחרי שמצאנו את האפיקומן הלכנו לישון וסיכמנו את הערב כמוצלח ביותר, וכנראה החוויה הכי מיוחדת מחג הפסח בחיי.

• Day 128

Kyanjin Gompa -> Lama

April 18, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 16 °C

השכמה מוקדמת בשעה 6 אפס אפס הודות לדידי שלנו. כמובן שהתייצבנו בזמן בחדר אוכל והמתנו בערך עשרים דקות שהאוכל יהיה מוכן. נהדר.
      יצאנו לדרך, היה ממש קר והידיים קפאו, רק חיכינו שתעלה כבר השמש. מתגלגלות במורד השביל הגענו בחזרה למאפיה שהיינו בה אתמול, הפעם ניסינו את הבראוניז, ואכזבה זה לא מילה לחתיכת עוגת שוקולד יבשה שקיבלנו. אכלנו ונחנקנו מהיובש והמשכנו ללכת. הדרך הייתה ממש נחמדה, אפילו לא כל כל הפריע לי ולא הרגשתי שזאת אותה הדרך שעשינו ביומיים האחרונים, כי מהכיוון השני זה נראה קצת אחרת. עצרנו לפקל על הדשא שניה לפני שנפרדים מנוף ההרים המושלגים, ומשם המשכנו להתגלגל ולרוץ בירידה לתוך היער. החלק האחרון כבר היה קשה והזמן לא זז, התלבטנו אם להמשיך עוד קצת אחרי הLama לכפר הבא שיש בו וויפיי (כידוע לארוך כל הטרק מגיעים לכפרים ללא וויפיי וללא קליטה), אבל כשהגענו מורעבות ל Lama והתיישבנו לאכול ארוחת צהרים הבנו שהיום הזה הסתיים בשבילנו ולא נמשיך ללכת עוד.
      התקלחנו לראשונה בhot bucket, חוויה מעניינת…
      התיישבנו בדיינינג הול, הפעם היו הרבה אנשים בגסט האוס וגם לא מעט ישראלים. קיבלנו טעמי ישירות מישראל, שהרי זה ה-שוקולד האהוב עליי ועל שלקי מהטירונות, מחבורה של חברים מהצבא שנפגשו לטיול איחוד בנפאל אחרי 30 שנה.
      קצת מינגלינג וכיף עם הישראלים והלכנו לישון.

You might also know this place by the following names: