Nepal
Sindurko Danda

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place
    • Day 123

הפיצול הגדול

April 13, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 23 °C

השכמה מוקדמת לפני הזריחה, מתחילים לטפס לפיק, אימון מדרגות של שעה בערך, ככה לפתוח את הבוקר בכיף - והגענו למעלה.
      כמובן הכל היה ערפל, הרגשנו שאנחנו בנקודת תצפית ממש יפה אבל לא רואים כלום והכל רטוב מהגשם שירד בלילה והלחות. התיישבנו לפקל ואוראו, תוך כדי שאנחנו יושבים ומדברים עלתה השמש וזכינו לראות אותה קצת זורחת, של הסתכלה במפות באיזה כיוון בדיוק אנחנו אמורים לראות את האנפורנה (אנחנו ממש נמצאים למרגלות ההרים אבל כפי שנאמר - לא רואים כלום…) ואיך שהיא הסתכלה בדיוק הופיע ובצבץ בין העננים קצה של רכס הרים מושלג ! ישר קפצנו והתרגשנו לצפות במחזה, שמחים שהצלחנו במשימה ולא קמנו מוקדם לחינם. אחרי כמה דקות העננים כיסו שוב את רכס ההרים וכבר לא ראינו כלום, הרגשנו ממש ברי מזל שהצלחנו לתפוס את הרגע הזה.
      ירדנו למטה, אכלנו ארוחת בוקר, ואחרי פרידה מטיזה ובתה בעלות הגסט האוס התחלנו לרדת לכפר ghatichina ממנו נקח אוטובוס חזרה לפוקרה.
      הירידה הייתה מאוד תלולה, בהתחלה יותר במדרגות בטרקינג טרייל עם מלא עלוקות, ואז אחרי הפסקה ושכשוך באחד המפלים עברנו לשביל ג׳יפים. עוד ועוד כפרים יפים ופסטורליים, מרבדי טרסות אין סופיות שפרוסות על כל ההרים מסביב, אנשי הכפר חורשים את האדמה, מלא פרפרים וציפורים וקצת פריחה מסביב. באמת נוף מדהים ומיוחד מאוד, וגם מרגיש מאוד אותנטי ומקומי ולא מטויל במיוחד כמו כפריי האנפורנה למשל.
      אחרי הטיפוס בזריחה וירידת גובה של 1.8 קמ בערך סיימנו את הטרק דיי מותשים. הגענו בול בזמן קצת לפני שהאוטובוס יוצא, אז עשינו הפסקת קולה ושוקולד שהייתה בול במקום להכניס קצת אנרגיות ונסענו חזרה לעיר.
      הגענו למלא שלטים וכל העיר מקושטת, מסתבר שהיום זה חגיגות השנה של נפאל, לא ידענו את זה אבל לשל ולי כבר יש כרטיס אוטובוס לקטמנדו אז אנחנו מבינות שהפעם נפספס את החגיגה. הגענו ישר לסאם, לסגירות אחרונות לקראת הטרק הבא, מקלחות זריזות, ויצאנו לארוחת ערב אחרונה במסעדה הקוריאנית לפני שעוזבים את פוקרה ונפרדים מחברינו האהובים שטיילנו איתם בכל החודש האחרון בנפאל.
      הייתה פרידה מרגשת ועצובה, בעיקר מעלמה שהייתה השותפה הנדירה שלי לטיול בכל שלושת החודשים האחרונים, מקווים שעוד נתראה כולם בהמשך הטיול, ואם לא אז נחכה למפגש איחוד בארץ.
      הלכנו לסוכנות לחכות לאוטבוס, עם כל הקושי להיפרד אנחנו לגמרי שלמות על ההחלטה שלנו לצאת לטרק ולא להישאר לליל הסדר, ובהמשך להחלטה גם לטוס לפיליפינים בסוף החודש.

You might also know this place by the following names: