Nepal
Soti̇̄ Kholā

Manaslu dag 1 en 2

September 27, 2016 in Nepal ⋅ ⛅ 15 °C

De eerste twee dagen ging niet zonder moeite, de eerste dag begonnen om 6 uur. Een busritje van 8 uur naar gorka stond eerst op het programma. Door veel file en slechte wegen waren we er uiteindelijk om 5 uur. Vanuit daar moesten we nog maximaal 2 uur lopen volgens onze gids. Toen we na anderhalf uur in de schemering liepen werden we door een kleine truck opgepikt. Na een halfuurtje heen en weer geschut te zijn in de truk waren we bijna bij onze overnachtingsplaats. Nog 10 minuutjes lopen volgens de gids. Een halfuur later liepen we nogsteeds in the middle of nowhere in het pikken donker. Ron had het zwaar, hij kreeg een nare kramp in linkerbeen die niet weg wilde gaan en de valse hoop dat het nog 5 minuten lopen was hadden we nu al tien keer gehoord. Gelukkig waren om 8 uur eindelijk bij het hotel en kon we van eindelijk relaxen.

De volgende dag begonnen we om half acht met lopen vanuit Arughat richting Soti Kola. Het weer zat net als gisteren trouwens erg mee, lichte bewolking en af en vee blauwe lucht. Dit was totaal niet wat we verwacht hadden maar was natuurlijk geen probleem. Omdat we nu zo laag zitten (700 meter) was het erg warm en vochtig waardoor we ons helemaal gek zweette. Dit maakte het een stuk zwaarder dan verwacht, toen we na vier uur lopen bij onze lunch plek aankwamen hadden we de rust hard nodig. Ron had het vandaag erg zwaar, de warmte en de pijn in zijn been deden hem de nek om. Het laatste stukje heb een deel van zijn bagage gedragen en de gids nam zijn tas over. Met het laatste stukje bedoel ik overigens niet naar Soti Kola maar een klein plaatsje twee uur lopen daar vandaan. Het was genoeg geweest, Ron was helemaal kapot dus we stoppen vandaag hier. Ook hebben we besloten om een porter in te huren om zijn tas te dragen want op deze manier gaan we het niet redden.

De trekking is tot nu toe erg mooi, de warmte maakt het wat zwaarder dan verwacht maar voor mij is nog gewoon volop genieten

Soti̇̄ Kholā, Soti Khola