Netherlands
Gemeente Dongeradeel

Irgendwo im Lauwersmeer

August 11, 2017 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

Heute mal nicht im Päckchen liegen, keine teuren Watt-Insel-Gebühren und der nächste Nachbar liegt 10m weit entfernt. Die Anzahl der Boote an dieser kleinen Lauwersmeer Insel lassen sich an zwei Händen abzählen.

Action in Dokkum

August 12, 2017 in the Netherlands ⋅ 🌧 18 °C

Die letzte Brücke in Dokkum hat vor unserer Nase "DoppelRot" angezeigt, d.h. Mittagspause. Und so finden wir auf den 150 Metern zwischen den beiden, nun gesperrten Brücken, einen Anlegeplatz vor dem örtlichen Action, weit weg von jedem Café oder Stadtzentrum. Ein zusätzlicher Wegezoll der durch den Action erhoben wird.Read more

Dag 1 - aankomst

May 19, 2018 in the Netherlands ⋅ ☁️ 12 °C

Na dat Patrick klaar was met de post weglopen kwamen Joy en Micheal aan op de koningshof om samen naar Friesland te vertrekken. Ans en Rene zijn een dag eerder al gegaan. Helaas konden wij dat dat omdat Patrick al geen vrij kreeg.

Onderweg zijn we over de afsluitdijk gegaan wat niet vaak gebeurt. Bij aankomst hebben we lekker op het terras in het zonnetje gezeten met een biertje. Daarna zijn Joy en Micheal gaan koken. Lekker kogelbiefstuk met aardappelen en sperziebonen.

In de avond hebben we spelletjes gespeeld tot diep in de nacht. Eerst een paar potjes "exploding kittens" en daarna een potje "stenen tijdperk" van 999 games. We zijn daarna lekker naar bed gegaan.

Dag 2 - varen

May 20, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Ans en Rene waren in de ochtend aangekomen bij de bungelow. Ondertussen waren Patricia en Patrick broodjes aan het halen in het vestingstadje die Landal heeft gebouwd.

Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt om te gaan varen. Zijn we met de auto naar de verhuurder gegaan. Die een mooi sloeptje voor ons had liggen. Het had aan de voorkant een overkapping dat je daar spullen droog en ook uit de zon kan zitten.

We zijn onderweg door een sluis gegaan die die het Laurensmeer en daarna tussen de weilanden door naar Dockum. Daarna zijn we weer terug gevaren.

In de avond heeft iedereen eerst lekker opgefrist in het bubbelbad of douche en daarna lekker gaan barbecuen en lekker gechilled de rest van de avond

Wandeling door Dokkum

May 30, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

Nicole heeft van haar werk een wadloop arrangement gekregen. Dat gaan we dit lange weekend met Hemelvaart doen. We hebben 3 nachten geboekt bij De Wadloper in Moddergat en vandaag rijden we naar Friesland. Voordat we in Moddergat zijn, rijden we naar Dokkum waar we door het oude stadje lopen. Het ziet er mooi uit en het oude centrum heeft nog vestingwallen en is omgeven door grachten. We gaan lunchen bij Artisane, een restaurant in een mooi oud pand. De lunch is erg lekker. Daarna lopen we nog even door het stadje en rijden dan naar Moddergat.Read more

Chef's Special

May 30, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 17 °C

We willen gaan eten bij een restaurantje in de buurt van Moddergat, maar dat zit al helemaal vol. Dus rijden we naar Dokkum en gaan daar op zoek naar een restaurant. We komen uit bij De Waegh, een restaurant in een oud pand in het centrum van Dokkum. Ik neem de Chef’s special, een runder sukade met groenten en stampotje. Het is erg lekker. Het nagerecht is ook heerlijk: koffie met Limoncello en diverse bonbons. We lopen nog even door het stadje en rijden dan terug naar Moddergat, waar we nog even tv kijken.Read more

Dag 3 - omgeving

May 21, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 21 °C

We zijn lekker na het eten naar de Thee fabriek gereden. Waar we een paar zakjes losse thee hebben gekochten en op het terras wat hebben gedronken.

In de middag zijn we naar Leeuwarden gereden om te lunchen waar we uit kwamen bij restaurant de walrus. Daar hebben we een zeer uitgebreide lunch gehad dat we ook geen honger meer hadden in de avond.

In de avond nog lekker spelletje exploding kittens gespeeld en naar bed gegaan.

Gemeente Dongeradeel, Dongeradeel, DDE