Netherlands
Gemeente Haarlemmermeer

Here you’ll find travel reports about Gemeente Haarlemmermeer. Discover travel destinations in the Netherlands of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Geburtstag in Amsterdam

August 14 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Nach einer sehr ruhigen Nacht begann der Morgen doch etwas aufregend.
    Die Polizei lief die Wohnmobile ab.
    Einige bekamen einen Strafzettel. Sie standen mit ihrem Hintern auf dem Fahrradweg. Wir atmeten tief durch. Dachten schon das wir noch ein Knöllchen wegen verbotenem Übernachten bekommen. Dann wären wir mit 150 Euro dabei gewesen.
    Wir gingen zur Fähre, welche uns zur Central Station brachte. Von dort liegen wir zum Dam. Vorbei an der alten Börse, dem Luxus Kaufhaus. Ziel war das Schloss. Eintrittskarten hatte ich bereits übers Internet gekauft.
    Also hinein. Ein Gebäude, welches einmal ein Rathaus war und zum Schloss umgebaut wurde. Es war sehr schön. Die Audiotour war sehr schön gemacht. Aber man merkte wenig von dem klassischen Schloss. Danach ging es hinüber in die Niewe Kerk. Krönungskirche und Hochzeitskirche. Von Kirche merkt man nicht mehr viel. Aber ein tolles Museum.
    Irgendwann aßen wir zu Mittag, laufen durch
    Begijnhof. Hier sind alte Giebelhäuser in einer ruhigen Umgebung . Diese Wohnhöfe wurden früher von Reichen gestiftet und es lebten dort u.a. Witwen. Eine unheimliche Ruhe die einem dort empfängt.
    Wir bummeln bis zum Blumenmarkt, ehe wir den Weg zurück laufen.
    Noch eine verbotene Nacht wollen wir nicht.
    Wir fahren raus aus Amsterdam zum Stellplatz an der 205.

Süd Afrika 2019

July 30 in the Netherlands ⋅ ⛅ 25 °C

Morgen gehts los
    Heute gut im Flughafen Hotel angekommen. Um 6.00 Uhr aufstehen , fruehstücken und dann gehts los. Wir freuen uns...

Oost West Thuis Best

March 24, 2015 in the Netherlands ⋅ ⛅ 9 °C

Wij zijn thuis!! Wat is het heerlijk om thuis te zijn! Als je een week thuis bent waardeer je de kleine dingen enorm. Een warme douche, schone lakens, een huiskamer om in te zitten, alle lieve vrienden en familie om je heen, wandelen met Levi en Tigo, feesten in Amsterdam en een schone keuken om in te koken. Niet dat wij veel gekookt hebben, want we worden ook nog eens door iedereen verwend ( het loont dus ook nog om voor een lange tijd weg te zijn ;-). Op het menu staan alle dingen die wij gemist hebben: wijn, suddervlees, aardappelen, siciliaanse pasta, appeltaart, soto ayam, lemper, patat, frikadellen, shoarma, groente, dim sum en drop. Ik denk ook dat jullie wel kunnen raden wat Sab als een van de eerste dingen heeft gedaan toen ze terug was.... een afspraak maken met de kapper. Wat heerlijk om weer in een kapperstoel te zitten, waar ze ook echt kunnen knippen. De kapster lag regelmatig in een deuk door mijn scheef geknipte haar. Wij zijn ons ook langzaam ( tussen alle gezelligheid door ) aan het voorbereiden op India. De overbodige spullen worden uit onze backpacks gehaald er gaan weer nieuwe spullen in. ( misschien ook wel overbodig, maar daar komen wij vanzelf wel achter ). Mentaal proberen wij ons voor te bereiden, maar ik denk niet dat wij ons kunnen voorstellen in wat voor gekke en andere wereld wij terecht komen als wij de verhalen horen. Wij laten het maar op ons afkomen. Dus wij zijn zover als dat lukt klaar voor deel 2 van onze reis.. ( Sab heeft namelijk nu al heimwee ) met de volgende stop.. Delhi, India.Read more

Logeeradres

January 1, 2015 in the Netherlands ⋅ ⛅ 4 °C

Na maanden van voorbereiden is het eindelijk zover! Nog een paar dagen en dan gaan we starten met deel 1 van onze trip, midden amerika. Tussen alle gezelligheid van borrels, etentjes en afscheid nemen, proberen we nog even tijd te maken voor onze laatste voorbereidingen ( zie de serieuze blik van vir, aan de eettafel bij de fam van Sab, want daar slapen we nadat ons huis is verhuurd;-)! De borrels waren natuurlijk veel leuker dan de voorbereidingen, Dus ik maak nog graag even gebruik van dit bericht om te bedankt voor alle knuffels, liefde, support en de indonesische en hollandse pot bij Sab thuis . Jullie zijn geweldig!Read more

Hampton by Hilton

November 30, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 10 °C

Het eerste deel van WE gaat morgen met het vliegtuig richting Nieuw Zeeland. Ik heb Karin vanmiddag opgehaald uit Eibergen. Tassen en de fiets ingeladen en op weg naar Hoofddorp waar Karin voor ons een kamer heeft geboekt in het Hampton by Hilton. Dat is een hele goede en zet van haar geweest. We hebben een mooie schone kamer met tweepersoons bed en een lekkere badkamer. Karin heeft nog wat bier en toastjes meegenomen. En we maken er een gezellige laatste avond van.Read more

Auf geht's!

October 9, 2016 in the Netherlands ⋅ ⛅ 13 °C

Affentheater - vielleicht ein ganz passender Titel für unsere Reise. Kim und ich gehen für rund 5 Monate nach Ecuador und Südafrika, um dort in Wildtierreservaten mit verschiedensten Tieren zu arbeiten - aber hauptsächlich eben Affen. Dazwischen gibt's noch Zwischenstopps auf den Galapagos, Bolivien, Japan und Hongkong. Mehr dazu, wenn's dann soweit ist.

Abflug ist in Amsterdam mit KLM - deutlich günstiger als von Frankfurt aus. Hat den Vorteil, dass wir mal niederländische Züge kennen gelernt haben. Gut: Hat kostenloses Wlan an Bord. Schlecht: Der Rest vom Zug.

Highlight des Tages: Blick aus dem Hotelfenster auf ein niederländische Acker. Immerhin gibt's nen Rübenhaufen vor der Tür.

Morgen um 10 Uhr ist Abflug.

- Philipp

Gemeente Haarlemmermeer, Haarlemmermeer