Netherlands
Gemeente Westerveld

28-7 Meer- Oude Willem

July 28 in the Netherlands ⋅ ⛅ 17 °C

Het eerste wat ik doe als ik terug kom van plassen is alle natte was weer overal aan hangen. Gaspit met warm water voor koffie en oats, en alle was weer naar binnen😣. Nou ja, moet ik maar niet zo achterlijk vroeg opstaan. Om 7 is het weer droog. Tent wel zeik natuurlijk, maar hij schut heel goed uit! Dat komt natuurlijk omdat deze wél waterdicht is.
    Prachtige tocht over vooral fietspaden. Had ik ook wel zo uitgezocht. Veel "recreatieve" routes gaan hier hele stukken langs een provinciale weg. Maar ik fiets heerlijk. Ruinerwold, Dwingelderveld, Drents en Fries Wold. Prachtig! De wind draait wat meer west, en ik ook, da's dan weer jammer. Maar ik schakel 2 tandjes terug en geniet gewoon verder. Lange lunch want ik ben best al moe. Toch nog stoer doorgefietst in de middag. Nog een tijd staan kijken naar 4 koeien die een ree weg pesten. Vanwege de naam mik ik toch op Oude Willem. Ik krijg koffie van de buren, heu vervolgens mijn tent op, maar de bui komt pas nadat ik gedouched heb. Gelukkig had mijn bulgur al gekookt en gaart het daarna blijkbaar gewoon verder, dus ik kan wel eten, al is het koud (gewoon omgedoopt tot maaltijdsalade). De bulgur komt wel mijn neus uit trouwens.
    Na de bui kan ik nog even buiten zitten. Wel veel kleren aan, maar ik ben ook moe. 83,9 km.

Gestrandet! Rettung in Seenot

June 29, 2018 in the Netherlands ⋅ 🌧 20 °C

Nach vielen schönen Stunden auf dem Bunbo mussten wir uns heute leider schon wieder auf den Weg nach Drachten in den Hafen begeben. 500 Meter vor dem Ziel passierte es dann. Ratsch.... aufgelaufen. Nichts geht mehr. Alle Versuche uns frei zu staken oder zurückzusetzen waren vergeblich. Klaus setzte den Hilferuf zum Hafenbüro ab.
    30 Min. später kamen unsere Retter. Nach ein paar kräftigen Ziehversuchen ein Ruck und wirwaren glücklicherweise ohne weitere Schäden wieder frei und konnten den Hafen anfahren.
    Jetzt sind wir wieder mit dem WOMO unterwegs in den Süden.

Gemeente Westerveld, Westerveld, WTV