Netherlands
Heijenrath

Nog een lang stuk naar Heijenrath

May 28, 2021 in the Netherlands ⋅ ⛅ 17 °C

Meteen na de lunch in het bos begint de beklimming van het Eyserbos, een mooie pad door het bos met wat steile stukjes. Ik daal weer af richting Gulpen en loop dan even samen met een man die al een tijdje in de buurt loopt en hetzelfde tempo heeft. We kletsen even en beklimmen samen de Gulpenerberg. Hier heeft het pad soms wat weg van een bergpad. De man gaat naar zijn overnachtingsadres in Gulpen, ik moet nog een aantal kilometers maken. Ik daal weer af en loop door de bossen naar Heijenrath. Een mooi pad langs de bosrand met mooie uitzichten. En regelmatig door bloeiende weiden, die echt wel iets van een bergweide hebben. Vanaf de route moet ik iets meer dan een kilometer naar Camping Heyenrade lopen. Het was een mooie tocht vandaag, maar ik ben nu wel moe. Met een volle rugzak 34 km lopen en daarbij geen enkele meter vlak is toch wel zwaar.

Bij de camping is ook een terras en ik ga dan ook meteen een biertje drinken. Dat heb ik wel verdiend. Ik blijf even lekker in het zonnetje zitten en loop dan naar mijn campingplaats. Het is allemaal strak geregeld op de camping met een super vlakke grasveld en precies afgezette campingplaatsen. Ik zet mijn tentje op tussen de caravans en maak het eten klaar. Daarna loop ik weer even naar het terras en drink nog koffie, natuurlijk met een stuk kersenvlaai. Vanwege Corona moet ik om 20:00 weer weg. Iedereen zit al in de caravan en het is er dus saai. Alleen een groep jongeren in het hoek van het veld maken een hoop herrie. Ik ga nog wat lezen en op tijd naar bed.

Op en neer langs de grens

July 31, 2022 in the Netherlands ⋅ ☁️ 21 °C

Het pad loopt omhoog en omlaag. Best pittig af en toe. De telefoon denkt op den duur zelfs dat we in België zijn!
      Om even bij te komen trakteren we ons zelf op een lekkere vlaai... 🥮🍪🍰

Heijenrath, Heijenrade