Netherlands
West-Terschelling

Erstes Abendessen

October 12, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 12 °C

Natürlich haben wir gestern schon was zu Abend gegessen, aber nun das erste Essenwelches gewertet wird. Unser Küchenteam zauberte den ganzen Tag schon ein wunderbares Festmahl. (Ab und an musste mal gelüftet werden) Pulled Pork, Bratkartoffeln und gutem Nachtisch.Read more

October 21, 2017 in the Netherlands ⋅ ⛅ 13 °C

Die Regatta brachte uns schnell nach Terschelling. Landgang fürs gesamte Team. Die Küchencrew zauberte ein leckeres drei Gänge Menü.
    Anschließend ins Braskoer zur Siegerehrung.
    Wir feiern unseren zweiten Platz in unserer Klasse. Der Skipper findet, da wäre noch Luft nach oben 😁Read more

April 27, 2015 in the Netherlands ⋅ ☀️ 8 °C

On our first day sailing, we learned some knots and how to walk on sailing ship when it almost stands straight in the waves. Terschelling is really pretty. Quite and wonderful .
    It was Koningsdag so we, meaning Sophia, my travelling buddy and I, wore orange.Read more

March 19 in the Netherlands ⋅ ⛅ 5 °C

Ik ga dit weekend samen met Nicoline een weekendje naar Terschelling. Gisteren ben ik al naar Renkum gereden, zodat we al vroeg op pad kunnen. Eerst even de honden uitlaten en ontbijten. Om 7:30 rijden we naar Harlingen, waar we de auto parkeren en mooi op tijd bij de boot zijn. We gaan buiten op het dek zitten, maar na een tijdje wordt het toch frisser en gaan we naar binnen. Na 2 uur varen komen we in de haven van West-Terschelling. Op een muurtje in de haven eten we de lunch op die we hebben mee genomen. Nicoline heeft heerlijke wraps gemaakt en ik heb brood met kaas. Daarna lopen we naar het appartement en onderweg kopen we bij de bakker nog wat koeken.

Het appartement Spitsbergen ziet er goed uit. Het ligt midden in het dorp, ziet er netjes uit en de kamers zijn best ruim. Je hebt uitzicht op het wad, maar dan moet je wel over een fabriek heen kijken. We ruimen even de spullen op en drinken een kop koffie. Daarna gaan we een wandeling maken vanuit West-Terschelling.

Weer terug in West Terschelling

March 20 in the Netherlands ⋅ ☁️ 5 °C

We fietsen weer terug naar West-Terschelling. Eerst door de duinen, maar na het dorpje Lies rijden we richting de dijk van de Waddenzee. Het is nu vloed, dus er is niet zoveel te zien op het wad. Ook is het zwaar bewolkt en begint het te regenen. En het waait hard, waarbij we soms de wind tegen hebben. We zijn dan ook blij als we weer thuis zijn. Nog even naar de winkel en dan terug naar het appartement waar we wat uitrusten. Daarna haal ik een frietje. De rest van de avond doen we het rustig aan. We zijn moe en gaan op tijd naar bed.Read more

Wandeling bij West-Terschelling

March 19 in the Netherlands ⋅ ⛅ 8 °C

We maken een wandeling van 13 km vanuit het appartement. De route gaat al vrij snel door de bossen en de duinen. We lopen richting het strand, waarbij we op het laatst de hogere duinen over moeten. Er is daar geen pad, maar je volgt de glooiingen van de duinen. Bij de zee aangekomen, lopen we een heel stuk over het strand in westelijke richting. Omdat het laagwater is, lopen we over een breed, vlak strand. Het valt op dat er verder niemand is. We lopen lange tijd over het strand zonder andere wandelaars tegen te komen, wat ik heel bijzonder vind. Je hoort ook alleen de zee, de wind en de vogels. Ik geniet van de complete rust in de natuur. We steken de duinen weer over en lopen door het duingebied weer terug naar West-Terschelling. Het is een mooi smal pad door het natuurgebied.

In het dorp komen we langs de Spar, dus kopen we nog wat eten voor de komende dagen. Omdat het al best laat is, besluiten we bij pizzeria De ZEE twee pizza's te halen. Ook nemen we als toetje Panna cotta met frambozensaus mee. In het appartement eten we alles lekker op. Ik heb de Skylge pizza met Terschellinger lamsworst. Hij is lekker, maar er zit niet zoveel op. Het toetje is ook heel erg lekker is. Ik loop nog even naar het Groene Strand om daar foto’s te maken van de zonsondergang. Daarna nog koffie gedronken en tv gekeken.

West-Terschelling