New Zealand
Amberley Beach Lagoon

Dreams come true :)

October 2, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Jaaa eindelijk is het dan zover! 1 van mijn grootste dromen wordt vandaag werkelijkheid😆. Vandaag staat namelijk het zwemmen met dolfijnen op het programma. Je kunt vaak in zo'n resort ergens in het caribisch gebied met tamme dolfijnen zwemmen. Ook super leuk natuurlijk, maar als je de kans krijgt dit met wilde dolfijnen te doen is dat echt geweldig! Maar aangezien we pas om 12.30 uur zouden beginnen, hadden we een relaxte ochtend. Rustig wakker worden en de boel een beetje opruimen. Nog even het water aangevuld en da toch maar een beetje optijd richting Dolphin Encounter. Zij zouden ons begeleiden met deze nieuwe ervaring. Eerst dachten we nog wel de enige te zijn. Achteraf bleken we met 3 boten het water op te gaan😂. Nadat we de wetsuits aanhadden en het introfilmpje hadden bekeken gingen we de bus in om naar de haven te rijden. Eenmaal op de boot ging het avontuur beginnen! Op zoek naar dolfijnen. Garantie om ermee te zwemmen is er niet. Dat is afhankelijk van of we ze vinden en of de conditie goed zijn om het water in te gaan. De eerste 3 dolfijn worden al kort na vertrek gespot, maar niet door de leiding. Blijkbaar een klein groepje wat niet de moeite waard is. Dus gaat de zoektocht verder. Ondertussen genieten van het uitzicht en het mooie weer! Jaja eindelijk zon! Wat het totaal plaatje nog mooier maakte😊. Na zo'n 20 minuten vinden we een groep dolfijnen. We maken ons klaar om het water in te gaan. Toen het sein gegeven werd, mochten we het water in om met de dolfijnen te gaan zwemmen. De eerste klap van het koude water kwam gelijk aan... na eventjes te moeten wennen aan de temperatuur dan toch maar onderwater gaan kijken. En gelijk werd ik beloond met het zicht op 4 dolfijnen die rakelings onder mij door zwommen. Ik was deze eerste duik 1 van de weinige die ze had gezien 💪. Op naar de volgende duik. Er werd een stukje gevaren tot we weer in de buurt waren. Deze keer zaten we een beetje te ver achter in de groep dolfijnen waardoor er weer niet veel te zien was, al had ik het geluk dat er weer een groep onder mij doorzwommen😄. Daan had helaas nog steeds niet goed zicht gehad op een dolfijn. Maar toen hij net aan boord was geklommen kwam er een groepje van 5 voorbij gezwommen, dus bedenkt zich geen moment en springt er weer in om ze vast te leggen op de GoPro🖒. Bij de 3e en 4e duik hebben we allemaal een geweldige ervaring en zwemmen we een stuk mee met ongeveer 100 tot 130 dolfijnen mee. Wat geweldig! Tijdens de 4e duik ben ik even stil gaan liggen en kwam er een dolfijn op mij af gezwommen en keek mij recht aan en bleef zelf ook even stil liggen, zo gaaf momentje. Daarna zwom hij mij er helaas uit😜. Na nog een laatste 5e duik met nog een keer zoveel dolfijnen onder je door zien zwemmen en eigenlijk kunnen aanraken maakte de ervaring compleet. Eenmaal terug op de boot even snel de wetsuit uit waarna we nog de gelegenheid kregen om foto's vanaf de boot te maken, doordat de boot meevoer met de dolfijnen. Die lieten natuurlijk nog even wat mooie sprongen zien! Na deze geweldige ervaring zijn we via een prachtige alpine route richting Christchurch gereden. Bij Amberley hebben we een camping plekje gevonden met stroom. Wat een dag! En dromen komen uit, als je er maar in durft te geloven😊. Slaap lekker!Read more

Amberley Beach Lagoon