New Zealand
Berlins

2-11 Berlins

November 2, 2018 in New Zealand ⋅ ☁️ 13 °C

Expectations: ik verwacht een rit door een gorge en 's middags regen. Heb ik het toch de hele dag niet naar mijn zin. Het is geen gorge en de rivier zie je zelfs amper. In Murchinson tref ik Jim, die zegt dat het aldoor heuvelt. O.k. maar moet dat zo steil? Zo heb je toch weinig lol van stroomaf. Ik probeer dit moppergevoel opzij te zetten. Dat lukt soms inmiddels wel, maar vandaag niet helaas. Ik mis het gezelschap van Becky.
    Dan naar de rode ster op de kaart: iron bridge. Pfffft, mopper.
    Half 3 in Berlins, Westport is nog dik 40 km en het waait inmiddels (tegen). Toch maar stoppen, heb me ook verheugd op bier en eten hier. Heb er dik 60 op zitten inmiddels.
    Tref ik Monica, die hier sinds zaterdag werkt. Als ik naar de glowworms wil, wil ze mee. Later vraagt ze of ik wel eens goud gezocht heb. Gaan we doen. En het is nog droog. Ze hebben hier zalmburgers.
    Het leven is goed.
    Met zo'n pan zand gewassen, heb je inderdaad 3 minischilfertjes goud. Ik krijg er 1, wil hem opplakken, maar het is zo dun en klein dat hij kwijtraakt in de lijm. Gelukkig heb ik de foto nog😀. De andere heeft ze trouwens weggegooid. De gloeiwormen waren weer mooi, en maar 2 minuutjes lopen.

Edo en Ilse

Hello precious! :-) E.

Astrid van der Zouwen

😄

Barbara de Groot

Wel mooi!

11/2/18Reply

Cave Ngarau en the old ghost trail

September 29, 2016 in New Zealand ⋅ 🌫 16 °C

En inderdaad, omdat we gisteren weer in het donker aankwamen op de campsite, wisten we niet zeker wat ons uitzicht zou zijn. Maar zoals de naam, Hawkes Lookout, al deed vermoeden was het weer een prachtig mooi uitzicht😄. Tijd om opnieuw naar ons plan te kijken voor de komende dagen. Zodoende kwamen we erachter dat op nog geen 500m bij ons vandaan de Ngarau caves waren en dat ze hier uphill naast de caves een stuk van de laatste Hobbit film hebben opgenomen. Ze zijn daar 3 dagen mee bezig geweest voor nog geen 5 minuten in de film. Toen we aan het wachten waren om de caves binnen te gaan raakten we aan de praat met een oude local motormuis. Die zag dat we fietsen bij ons hadden en adviseerde ons om in Lyell een trail te pakken. Altijd fijn die adviezen! En aangezien wij toch die kant opgingen voor onze overnachting konden we die mooi nog even meepakken🖒. Echter bij de trail kwamen we erachter dat de hele trail 80km was.. gelukkig was deze wel opgedeeld, dus we zouden kijken hoeveer we kwamen. Ik zag het eerst helemaal niet zitten. Er stond namelijk ook bij dat dit een advanced trail was, oftewel diepe afgronden, smalle paadjes en modder... We spraken af dat ik mee zou gaan tot ik niet meer kon of durfde. Daan zou dan kijken of hij nog door zou gaan of mee terug ging. De eerste 18km! gingen bergopwaarts. Niet zo erg zou je denken, maar met de ruim 30 van de vorige dag in de benen toch heel pittig. En er zaten behoorlijk veel steile stukken bij. Na 4,5 km bergopwaarts, ben ik afgehaakt. De beentjes wilden niet meer en de weg terug bergafwaarts zou voor mij ook een uitdaging worden. Instabiele ondergronden, scherpe bochtjes en steile afgronden zijn nog steeds niet mijn vrienden.. Daan ging nog door, dus spraken we een tijd af dat hij terug zou zijn. Zo kon ik de tijd nemen om terug te gaan en hij nog even wat energie kwijt! Eenmaal terug had ik nog 40 minuten om lekker van het uitzicht te genieten en een boekje te lezen. En precies op het afgesproken tijdstip was Daan ook weer terug! Gelukkig maar, dat scheelde weer een stressmomentje😅. Daarna doorgereden naar Berlins café en bar, waar we goedkoop konden staan met stroom en gebruik konden maken van de douches en wifi! Onderweg nog het meest mooie uitzicht gezien en vastgelegd!Read more

Berlins