New Zealand
Camp Creek

Strecke machen.

March 7, 2020 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Weiter geht es Richtung Nordwesten. Das Wetter ist etwas unbeständig, deshalb verbringen wir recht viel Zeit im Auto. Dies kommt uns aber nicht ganz ungelegen, da wir uns vorgenommen haben, nicht so viel Zeit an der Westküste zu verbringen.

Es geht durch bergiges Land entlang an wundervollen Seen immer weiter Richtung Meer. Auf dem Weg haben wir uns noch ein paar kleine Wanderungen geplant.

Bisher haben wir von den viel zitierten Touristen Mengen noch wenig gesehen. Im Gegenteil wurden wir oft mit wunderbar einsamen und kostenlosen Stellplätzen belohnt. Teilweise direkt an der Steilküste mit einem unglaublichen Blick. Nachts ist auf diesen Straßen hier nichts los.

Auch Englisch: fish and chips. Diese dürfen natürlich nicht fehlen. In puncto Umweltschutz & Recycling ist das hier natürlich ein krasser Sprung im Vergleich zu Asien.

Lake Wãnaka ☔

January 14 in New Zealand ⋅ ☁️ 15 °C

We liggen de halve nacht heen en weer te schudden in de camper van de harde wind en als we wakker worden is het erg bewolkt.
      We hadden het al een beetje aan zien komen en maken er vandaag een reis en refill dagje van. Onderweg komen we weer door de Lindis pass en daarna een stuk de Haast pass en het regent bijna aan een stuk door. Het landschap hier is erg droog dus ze zullen hier vast blij zijn maar voor ons is het wat minder. We beseffen goed dat we echt veel geluk hebben gehad de afgelopen dagen! We willen eerst stoppen langs Lake Hawea maar het ligt vol in de wind dus we rijden een stukje door tot Lake Wãnaka. Dit ligt aan de andere kant van de berg en de wind is hier iets gunstiger, maar nog steeds erg sterk. Het kan geen kwaad om een dagje binnen te blijven want we zijn gisteren flink verkleurd! We halen de eerder gemiste filmavond in en maken er een filmmiddag van en zo komen we de dag weer prima door. Maar waarom heeft Lynn eigenlijk 3 kussens?

's avonds zien we de zon achter de bergen verdwijnen en gaat ons lampje ook uit.

Lake Wanaka

October 13, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 11 °C

We raced down the coastline ahead of a storm hoping for a good photo op, but still ended up with only a half-clear view.
      Fun fact: If you Google New Zealand, that "lone tree on the lake" picture you're guaranteed to see was taken here.Read more

Camp Creek