New Zealand
Carterton District

Here you’ll find travel reports about Carterton District. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Mount Holdsworth

September 28 in New Zealand

Von einem wunderschoenem Campingplatz aus fuehrt ein cooler Bushwalk zum Mount Holdsworth hinauf. Nach 30-40 Minuten etwa kommt der erste Aussichtspunkt, der Rocky Mountain Lookout. Hier ist schon die Landschaft super, aber trotzdem rate ich euch, bis zum Gipfel des Mount Holdsworth zu gehen. Der Busch ist superschoen, abwechsungsreich und nach einer Weile ist man dann raus aus dem Busch und hat eine coole Aussicht auf die Berge. Cool, dass das in der Naehe von Wellington ist. Es war schon recht kuehl da oben, ich hatte lange keinen Schnee mehr gesehen und es freute mich richtig, in dieser Landschaft zu sein. Es war ein toller Track, der auch weitergefuehrt werden kann, von Huette zu Huette. Wer in der Naehe von Masterton ist und gerne wandert, sollte sich auf dem Weg nach Mount Holdsworth machen. Und was verrueckt war an diesem Tag: Tagsueber Schnne, am Abend Strand (Castlepoint)!! Das ist moeglich in einem der schoensten Laender dieser Welt! Ich liebe dich Neuseeland!!Read more

Greytown/Carterton

February 18, 2015 in New Zealand

Dnes jsme od Shanea, naseho maorskeho kolegy z cibuli, dostaly obrovskou igelitku plnou (povetsinou home-made!) jidla. Marmelada, zavarenina, zelenina, bylinky, houby... Jeden den nas videl jist k obedu toustak s burakovkou a asi z toho usoudil, ze nas musi trochu nakrmit ;-).
    Jak se revansovat lepe, nez - ano! - opet jidlem. Prvni z Helcinych osvedcenych jabkovych buchet jsme skoro spalily (s Lisou a Robbem ji ovsem samozrejme zvladneme), druha na jednicku. Tak snad bude zitra chutnat.Read more

February 13, 2015 in New Zealand

Uz jsme tu 4 dny a dnes konecne vysel cas (spooousta casu, protoze cibule pry jeste nejsou ready, a tak jsme rano pracovaly symbolicke 3 hodinky - at zije zelandsky work-life balance :-/) porozhlidnout se trochu po meste. Teda mestecku. Nebo spis vetsi vesnici. A abychom predesly ponorkovemu stavu, vydaly jsme se preventivne kazda na pruzkum sama ;-).
    No, v Cartertonu toho krome Paua Worldu (obchodu a tovarny na vsemozne veci z musli paua), veze s "orlojem" a nekolika vetesnictvi a sekacu (kde jsem mimochodem konecne nasla ne 1, ale hned 2! - predrazene - mocca konvicky) moc neni. Nuda jak parek. Ale kafco to go dobreee. Pani kavarnice byla ve Slovinsku, moc se ji tam libilo a vubec: mam se stavit zas :-).Read more

February 14, 2015 in New Zealand

Presne ctvrt hodiny pred pulnoci se nam podarilo dodelat posledni varku syrovo-sunkovych sneku z DOMACIHO (koupit se tu v obchode da jen jakasi nedokonala napodoba, uz predpripravena do hrozne tenkych platku :-/) listoveho testa.
    A vzkaz pro hostitele nezustal nevyslysen. Kdyz jsme odpoledne prisly domu, byla slusna pulka pryc. Toz asi chutnalo ;-).

February 10, 2015 in New Zealand

Lisa a Robo (co se ve skutecnosti jmenuje Chris), to jsou nasi dalsi couchsurfersti hostitele. Jelikoz zustavame delsi dobu, nez je zvykem, dohodli jsme se na mensim prispevku. Za luxusni pokojicek s manzelskou posteli, koupelnu se sprchacem i vanou a plne vybavenou kuchyni je to v podstate porad zadarmo. (A to do toho nepocitam vynikajici kure, co pro nas dnes Lisa upekla ;-).)

Wairarapa Auto Service

February 20, 2015 in New Zealand

Po vcerejsim extempore na plazi nas dnes nas skvely dopravni prostredek opet nechal na holickach. Po praci jsme se zastavily ve fruit/vegetable marketu pro cerstvou zeleninu na salat... a uz nenastartovaly :-(. Auticko si parkrat skytlo a finito. Diagnoza evidentni: baterka.
    Dosla jsem 2 kilometry do Greytownu, kde me pan ze servisu hodil zpatky k Toyote, vzal kabely, nastartoval, doporucil cartertonskou opravnu, celou dobu se hezky usmival... a ve finale za to vsechno nechtel ani "korunu".
    A podobne ukazky kiwacke "pohostinnosti" se nam dostalo i o par km dal, kde pristroj potvrdil to, co jsem ocekavala: battery dead :-(. 170 za novou (sviti v tom nasem kramu jak diamant), za slozite vymontovani stare, pul hodiny prace a spoustu novych sroubu misto nasich prehistorickych - 10 dolaru. Dekujeme za slitovani ;-).

February 20, 2015 in New Zealand

Pohodove patecni barbecue u nasich hostitelu. Kopa kurat, prasat, jelenu, salatu vseho druhu, vina, piva, cideru... a vyborna cesko (krome nas jeste parecek Cechu, Kata a Jarda, co tady v Cartertonu koupili malou farmu a uz nejaky patek tu ziji)-kiwacka spolecnost ;-).

February 22, 2015 in New Zealand

Na historicky prvnim cartertonskem Farmers Marketu jsme prirozene nemohly chybet. Zvlast, kdyz tady Lisa a Katka prodavaly parky pro charitu (tzv. saussage sizzle). Nektere prodejce uz jsme znaly z minula, z baptistickeho kostela, nic jsme si nekoupily (i kdyz med, co tady prodavali a co jsem samozrejme ochutnala, bych teda brala hned, kdybychom za par dni neodjizdely a mely ho kde - jinde nez v rozpalenem aute - uskladnit :-/), cele jsme to prosly asi za 10 minut..., ale co je male, to je mile ;-).Read more

February 24, 2015 in New Zealand

Posledni vecere s Robinsonovymi. Po 14 dnech spoluziti s nami uz se urcite tesi zase na trochu soukromi. Snad se jim po nas - po vynikajicich spagetach se zelenymi muslemi a tomaty a delikatnim cokoladovem dortu - aspon nekdy zasteskne ;-). Mozna, az se jim doma konecne prestane vznaset cibulovy oder :-/.

Oh oh - wir stecken fest

October 12, 2017 in New Zealand

Anfang letzter Woche sind wir mit unseren Reisegruppe an das gefühlte Ende der Welt gefahren ...es ging eine Schotterstraße entlang rechts der Abgrund ohne Absperrung..Kurvig und Brücken die nur ein paar Holzblanken waren. Und das mit einem Riesenbus für 50 Leute. Ich saß vorn beim Busfahrer denn mir wurde schlecht von den ganzen Kurven.

Aber es war eine schöne Unterkunft. Wir blieben hier 2 Tage. Am nächsten Tag hat es leider nur geregnet und es war matchig und kalt...haben bis auf einen kleinen Spaziergang nicht viel gemacht.

Am nächsten Morgen ging es schon um 5.45 Uhr weiter, denn die Meisten von unserer Gruppe wollten den berühmten Tongarino Crossing machen. Das ist eine Wanderung von über 20km das an dem Schicksalsberg von Herr der Ringe vorbeiführt. Unser Busfahrer, Rollex, fährt los und bleibt fast stecken. Was tun ... er überlegt und beschließt anstatt auf der matchigen Straße über das nasse Grass zu fahren...bescheurte Idee, denn jetzt stecken wir nun wirklich fest. Was tun wir sind mitten im nirgendwo min. 1 Stunde entfernt vom nächsten Ort und wenn die Wanderer nicht bis um 7.30 Uhr am Treffpunkt sind können sie es vergessen.

Also was tun?

Die Wanderer drehen schon total durch. Dann die rettende Idee. Gestern kam noch eine andere Gruppe an..sie sind in einer anderen Lodge nur 5-10 Minuten zu Fuß entfernt, wir stehlen einfach deren Bus. Gemacht getan! Also unser Busfahrer los, um den anderem Fahrer die Schlüssel abzunehmen, und wir laufen durch den Match im Dunkeln mit all unseren Gepäck auf zu der anderen Lodge. Aber alles geklappt und dann trat unser Fahrer auf das Gaspedal!

Die Strecke war ganz schön gefährlich. Bin froh, dass nichts passiert ist. Während die anderen die lange Wanderung gemacht haben, sind wir auch ein wenig spazieren gegangen zu einem Wasserfall. Viel gab es nicht zu tun, denn waren ja mitten in einem Nationalpark.

Jetzt geht es morgen auf die Südinsel. Leider heißt es Abschied von ein paar Reisenden und wir bekommen auch einen neuen Busfahrer/Guide. Unser alter Busfahrer war ganz nett von Typ sehr relaxt manchmal etwas zu relaxt. Typ Sonnengläser bei Regen..

Carterton District