New Zealand
Hanmer Springs

Blue Lakes og Tasman Glacier

March 12, 2023 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Vi vågner op til en solskins dag☀️. Meningen idag var faktisk at det skulle blive regnvejr hele dagen🌨️. Men vi er heldige at det blev dejlig solskin. Men nu skal vi have lidt morgenmad🥞. Idag skal vi ned af mod af ( Moeraki Boulders ). Men vi laver et kort stop hen ved ( Blue Lakes ) og ( Tasman Glacier )❄️ vi skal gå 4 ture korte ture her hved glacieren☃️. Nu har vi gået de 4 ture og de var alle sammen nogen gode ture👍. Men er det bar at køre ned af mod ( Moeraki Boulders ). ( Ankommet ) Nu er vi ankommet til campingpladsen🏕️. Min lille søster og jeg legede list mens mor lavede mad🍝. Menuen står på ravioli så nam nam😋 men nu er det godnat tid hvor campingpladsen ligger ved siden af en kirkegård🪦🧟😱. Men godnat allesammen og vi ses imorgen😎Read more

Moeraki boulders og blå mini pingviner

March 13, 2023 in New Zealand ⋅ 🌧 7 °C

Okay de her bliver altså en ret vild dag😏. Men for at starte dagen skal vi have lidt morgen mad🥞. Her til morgen skal vi ud og se ( Moeraki Boulders🗿 ). Som er nogen store runde kugler🎱 som er kommet ud af nogen skranter🪨 og BUM ud på stranden⛱️ og det var rigtigt flot der ude spicelt om morgen🌅. Men efter den lille gå tur🚶‍♂️skulle vi op i shoppen🛍️ lidt. Efter skulle vi hjem🚍 men på vejen ud så vi nogen MEGA nuttede🥺 Lamaer🦙 og hjorte🦌. Da vi kom hjem skulle vi køre🚐 hen til vores nye campingplads🏕️ på halvøen ( Otago Peninsula )
      Og slappede lidt af🫠. ( Aften ) Her om aften 🌃skal vi se på små blå pingviner🐧. Og lad mig sige det lige ud de var F*$%#£G CUTE🥺 udover det så vi på stjerner⭐️ og så Elon Musk,s satelitter🛰️. Men nu er det godnat tid så sov godt alle sammen🤘

Verdens sjældneste art søløver🤯

March 14, 2023 in New Zealand

Vi starter en dejlig dag med lidt morgenmad🥞. Men så skal vi på farten igen🚐💨. Idag skal vi skal op til ( Queenstown👸 ). Men på vejen der hen skal vi lave et lille stop ved ( Sandfly Bay ). Hvor vis vi er heldige ser vi søløver eller sæler🦭
      Lige nu er vi ankommet til ( Sandfly Bay ) hvor vi måske ser en søløve😝. ( Efter ) Vi så hele 3 Søløver🤩🥳 og det var verdens sjældneste art🤯. Men nu skal vi desværre videre😢 så hej hej søløver😞. Men næste destination er ( Duniden )
      I Duniden skal vi spise noget frokost og shoppe🛍️ lidt. Til frokost skulle vi ind et sted der hed
      ( Good Good🤩 ) og det er en burger🍔 restaurant👨‍🍳. Men nu er det blevet ret sent på eftermiddagen så nu skal vi videre mod ( Queenstown👸 ) men nu er vi ankommet🚍 men vi er lidt væk fra Queenstown så vi skal køre 🚐💨lidt imorgen. Men nu er det godnat tid så sov godt😴 alle sammen og vi ses igen imorgen😎

Motor løs Go-Kart dag😝

March 15, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Vi vågner op om morgen og spiser morgenmad🥞. Vi skal ind og køre ( Motor løs go-kart🛺 ) også kaldt ( Luge). Men til at starte med skal vi lige se nogen ( bungy jumps ). Efter det skulle vi ind til Queenstown👸 og køre go-kart. Da vi kom der hen var der ingen p-pladser🅿️😢. Så vi blev nød til at lave tidlig check-ind på camping pladsen🏕️ for at kunne komme derhen. (Derhenne)😏 vi er ankommet og skal checke os ind🎟️😝. Det var ret flot og at tage gondolen op til go-kart,sene 🛺. Da vi kom der op skulle vi køre og der var MEGA fedt 😝. Men først startede vi med en lille intro om hvordan man styrede gokartsene🛺😝. Da vi havede gjort det var det bare Go Go Goooo🛺💨. Vi kørte gokart i 6 timer🤯 og det var så sjovt😂. Men nu er det tid til at tage hjem så farvel✋ gokarts😭.
      Men nu er der heller ikke mere at fortælle så vi ses imorgen🤪

Shopping, Queens garden og PIZZA

March 16, 2023 in New Zealand

Vi starter endu en dag med lidt morgen mad😜.
      Idag skal vi ud og shoppe🛍️ og gå en lille tur i Queens garden🚶‍♂️. Men først var vi lige på legepladsen🛝. Efter det gik vi turen i
      Queens garden👸 og det var ret flot inde i
      Queens garden👸. Men efter det gik vi og shoppede🛍️ resten af eftermiddagen😎. Men da det var ved at blive sent skulle vi hjem🚐.
      Til aftensmad skal vi lave PIZZA🍕 og de blev MEGA gode🤌. Men nu er jeg faldet i søvn😴 så hej hej😴.

Arrowtown og køretur🚐💨 til Franz Josef

March 17, 2023 in New Zealand ⋅ 🌬 20 °C

Idag skal vi afsted🚐💨 op til Franz Josef glacier ❄️🧊🥶. Men først skal vi lige til Arrowtown🏹 og spise morgenmad🥞. ( Arrowtown er en gammel guldgraver by🥇). Men morgenmaden var rigtig god og jeg fik en omelet med shamponer🍄🤤. Men nu skal vi videre og kigge i nogen butikker🏪 her i Arrowtown🏹. Men nu skal vi køre en meget lang tur🚐💨
      op til Franz Josef❄️.
      Nu er vi fremme efter en lang køre tur 🚐💨med bræk 🤮 og hele pakken📦 men nu er det godt nok sent🌙 og mor😴 sover så godnat😴.

Rafting,speedbåd & geotermiskvandpark💦

March 23, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Vi starter dagen ud med at spise den morgenmad🥞 vi som altid gør😏. Idag skal vi ud og rafte og sejle i speedbåd🚤. Men først skal vi rafte😝 vor vi skal gøre os klar med redningsvest🛟 og sådan noget😝. Men nu skal vi ned til gummibåden😎. Og så puf ud i vandet💦 med nogen små bølger🌊 i😝. Vi fik en padle🥍 vær. Efter en times rafting holdte vi ind med gummibåden og blev hentet af en speedbåd🚤😝. Holy shit f*%k vi sejlede stærkt🚤💨 og laver 360,ere🔄😱. Men nu er vi altså tilbage så øv øv😢. Men nu skal vi geotermiskvandpark💦💦💦🥵 med vandrutsjebaner😝. Og det var så sjovt😆. Men nu skal vi hjem efter et par timer😢 i vandpark💦. Men det var alt for idag og vi ses i morgen🤙.Read more

Natural springs

June 17, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 6 °C

Hi, here's some news! We've started our second week working in the vineyards at Waipara Hills. The work is a bit tiring, but we're gradually getting used to it. Our team is growing, with a French couple starting work with us yesterday. There's also a Japanese guy, and a lot of Indians.
      We work from Tuesday to Saturday, and we have Sundays and Mondays off. On Sunday, we took the opportunity to reorganise Bongo and do a bit of shopping. We needed warm socks and waterproof boots. We were sick of working with cold, wet feet!
      On Monday, we went to Hanmer Springs, a small village about an hour's drive away surrounded by mountains. This village is the main spa on the South Island, and we were able to experience the natural hot springs, with temperatures of up to 42 degrees! Maori legend has it that these hot springs are the result of embers from Mount Ngauruhoe on the North Island falling from the sky. It was incredible to bathe outside in the middle of winter, with a view of the snow-capped mountains.
      Here at the campsite it is very dark and you can see the night sky very well. When you look up into the sky you see so many stars, even the Milky Way, you feel so small in that moment. Tonight our campsite owner made a campfire with marshmallows and sausages, we chatted with the other people here and had loads of fun!

Happy birthday Arthur 🥳☀️

December 26, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 23 °C

On est partis pour un weekend pour l’anniversaire d’Arthur ! 🎁🥳
      On a passé la première journée à Hanmer Springs une station Balnéaire dans la montagne, connue pour ses sources d’eau chaude.
      Au programme : jet boat le matin sur la waiau river, une rivière très longue avec un courant assez fort. Le jet boat c’est un bateau à fond plat propulsé par de gros moteurs qui prend des virages serrés. 🚤

L’après midi on est allés dans le complexe de la station thermale. Il y avait des grands bassins avec de l’eau sulfurée, des jacuzzis avec des jets mais surtout, des gros toboggans avec des bouées. 🛟🌊
      On a passé l’après midi là bas, il faisait super beau on s’est bien amusés ! 😍☀️

On a voulu repartir vers Lewis pass une ville plus haut dans la montagne pour passer sur la côte ouest, mais on n’avait plus assez d’essence pour repartir et toutes les stations aux alentours étaient fermés. On a donc dormi à Hanmer Springs pour faire le plein ce matin et ensuite aller à Lewis Pass ⛰️🌿

20. Nacht in Hanmer Springs

April 3, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 11 °C

Die Fahrt nach Hanmer Springs war ereignislos. Wieder schön zu beobachten war: Westseite der Berge ist alles grün und bewaldet; die Ostseite ist eher kahl. Ansonsten könnte die Straße auch in Norditalien gewesen sein. Mal von den anderen Arten Bäume abgesehen.

Zwischendurch machen wir kurz Rast und essen eine Kleinigkeit im Camper.

Gegen 15:00 kommen wir in Hanmer Springs an und finden einen schönen Stellplatz für die nächsten beiden Nächte auf dem Freedom Campground "Hanmer DOC Base & Car Park incl Overnight stay". Hanmer Springs ist bekannt für seine heiße(n) Quelle(n). Auf jeden Fall ist die Hauptattraktion hier die "Hanmer Springs", ein großes Spaßbad. Da wollen wir morgen auch rein.

Kurz nachdem wir geparkt und den Motor abgestellt haben, kommt ein weiterer Camper an. Die Dame fragt Andreas auf englisch, ob man hier über Nacht stehen bleiben darf. Es sind natürlich auch deutsche. Mutter und Tochter, Yvonne und Ella. Beide sind schon seit August letzten Jahres unterwegs. Hauptsächlich im südostasiatischen Raum. Wir quatschen eine Weile über dies und das, bis uns die Sandfliegen zu sehr auf die Nerven gehen.

Danach noch Abendessen kochen, es gibt Reis mit Brokkoli an Tomatensauce...im Pott, und zwei Folgen Shadow&Bones (2. Staffel ist draußen, wir müssen die erste nochmal kucken 😄).

Hanmer Springs