New Zealand
Hapuku

Here you’ll find travel reports about Hapuku. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Tag 179: Thalias Abschied von Kaikoura

July 30, 2017 in New Zealand

Nach 6 wundervollen Wochen in Kaikoura, hieß es für Thalia Abschied nehmen. Diesen haben wir mit sämtlichen Arbeitskollegen gebührend in der Ortskneipe, dem "Groper" gefeiert. Nostalgisch ging es am nächsten Tag an den Hapuku Beach, wo Wochen zuvor alles seinen Anfang nahm. Der endgültige Abschied erfolgte schließlich früh Morgens, als Thalia uns zum letzten Mal zur Arbeit brachte. So schwer der Abschied auch war, tröstete uns der Gedanke, dass wir uns in 2 Wochen auf der Nordinsel wieder sehen würden. Thalia genoss noch einen letzten Sonnenaufgang und machte sich anschließend auf den Weg ihre Freundin Greta aus Berlin zu treffen.Read more

Vlakbij Kaikoura

March 21, 2016 in New Zealand

Het weer zou niet echt veel mooier worden, dus we zijn van plan om vandaag verder te gaan. In de ochtend wordt ons plan nog even op scherp gezet door een stralend zonnetje. We besluiten toch te gaan rijden. We willen weer naar de oostkust van het Zuidereiland. Dit betekent jammer genoeg dat we een stuk terug gaan langs dezelfde route. Weer terug in Renwick pakken we nog even een chocolatier voor een kleine 'tasting'. We vervolgen onze weg langs de oostkust tot het avond begint te worden. We komen langs een grote Fur Seal kolonie waar we even stoppen om een kijkje te gaan nemen. Er zitten veel kleintjes tussen die blij van rots naar rots hupsen om vervolgens weer in een klein natuurlijk badje te duiken. Niet veel verder kiezen we een mooie camp site (Meat Works Beach Front; what's in a name) even ten noorden van Kaikoura waar we op het strand kunnen parkeren. We genieten van de laatste straaltjes zon, luisterend naar het geruis van de zee. Kan slechter ;)Read more

Hapuku