New Zealand
Kelso

Stikstof

November 1, 2022 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

Er zijn hier allemaal dingetjes waarvan ik denk waarom zou je dat zo doen? Zo sproeien ze hier stikstof over het land met een helicopter. De precieze reden weet ik niet. Maar het heeft waarschijnlijk iets te maken met omdat de weilanden in de bergen liggen is niet alles even goed bereikbaar. Het ziet er wel cool uitRead more

And they were roommates

November 28, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Het belangrijkste van deze week was verhuizen. Tot nu toe heb ik bij Jan en Annette in huis gewoond. Dit ging prima maar ik weet van me zelf dat ik toe ben aan mijn eigen plek. Hier waren Jan en Annette het mee eens zij hadden natuurlijk ook behoefte aan hun privacy. Helaas is het woonhuis nog niet klaar waardoor dat lastig was. De optie was of een carvan regelen of bij Joppe in de bouwval. Helaas is het hoogseizoen in Nieuw Zeeland dus een carvan zat er gewoon niet in. Ik was gelukkig van harte welkom bij Joppe. Om het iets huiselijker te maken hebben we wat extra meubilair in huis gezet. Er is alleen verder niet veel af in huis. De grond en het dak zijn beide niet af en de nieuwe ramen moeten er nog in. Het kan dus een beetje fris zijn om 4 uur s ochtends. Ook zitten de deuren er binnen nog niet in daarom hebben we in mijn kamer een kast voor de deuropening gezet voor de privacy. Om mezelf een beetje welkom te heten heb ik van eigen melk pannenkoeken gemaakt.

De meeste koeien zijn nu geinsemineert. Helaas zijn nog niet alle koeien tochtig geweest. Deze hebben van de dierenarts een spiraal gekregen. Deze moet wanneer hij er weer uit gehaald word de tochtigheid op gang brengen.

27 nov zou ik met Ilse naar The Vamps in london. Dit ging helaas niet door. Wel heeft die schat me gebeld en kon ik een beetje mee genieten♥️

Drukkk

November 30, 2022 in New Zealand ⋅ 🌧 12 °C

Deze week was druk. Een groot gedeelte van de velden zijn gemaaid en in balen gemaakt. Deze moesten over verschillende percelen verspreid worden. Alle koeien moesten gemonsterd worden. Dit gaat heel anders dan in Nederland. Hier krijgt de koe een potje toe gepast en hier zal de melk machine een bepaalde hoeveelheid van haar melk in doen. In het lap word hier dan alle informatie uit gehaald. Dit is echt een heel secuur werk omdat je echt niet kan hebben dat je twee koeien in het zelfde bakje hebt. Maar we hebben het door staan nu is het wachten op de resultaten. Ook loopt de verbouwing lekker door. De ramen zijn gezet en ze zijn bezig met de deuren. Een van de bouwvakkers vroeg van de week aan mij. Kun je het wel aan dat je geen deur hebt en met zo'n pipo samen woont. Ik zeg ja hoor kan hem wel hebben. Daarna ben ik gaan melken en kwam ik terug waren ze zo lief geweest om voor mij er een deur in te bouwen.😂♥️Read more

Kelso, Q1714392