New Zealand
Koriniti

Ngaporo campsite zur Flying Fox campsite

December 5, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 21 °C

Ich habe heute morgen ganz entspannt vor meinem Zelt mit Blick auf den Fluss gefrühstückt. 😊
      Um kurz vor acht Uhr hatten wir wieder alles sicher im Kanu verstaut und es konnte losgehen.
      In den ersten 1,5 Stunden sollte es eine Stromschnelle geben, die auch 50:50 genannt wird. 50% schaffen es und 50% kentern. 🙈 Aber durch den Regen konnte es auch gut sein, dass wir die Stromschnelle gar nicht als eine solche wahrnehmen.
      Trotzdem haben wir bei jeder Stromschnelle gedacht, dass könnte sie sein. 😃
      An einer Stelle sind wir nur ganz knapp an einem Stein vorbei gefahren, der ganz knapp unter der Oberfläche war. Das ist noch mal gut gegangen. 😃
      Und dann gab es eine Stelle - und ich glaube das war die 50:50 - wo wir etwas zu weit links waren und auf die Steine aufgefahren sind. Wir sind nicht gekentert, aber hingen komplett auf den Steinen fest, ich bin halb raus aus dem Kanu und habe versucht uns raus zu schieben und das ohne rein zu fallen und auch so, dass ich wieder ins Kanu komme. 😃 Am Ende haben wir uns wieder befreien können und es ging weiter. 😊
      Heute gab es ein paar Stellen, wo man sich einfach nur treiben lassen konnten. Das war herrlich. 😊
      Den geplanten Anlegeplatz zur Mittagspause haben wir irgendwie verpasst. 😃 Wir haben uns dann einfach ein schönes Plätzchen gesucht und da Pause gemacht. 🙂
      Von da war es gar nicht mehr so weit. Es gab heute zwei Inseln im Fluss und da ist immer die Frage - links oder rechts rum. 😃 Bei der ersten haben wir alles richtig gemacht, bei der zweiten hätten wir mal links fahren sollen. 😃 Bei uns ging es auf einmal ordentlich runter und wir hatten eine Ladung Wasser im Kanu. 😃 Ist aber auch wieder alles gut gegangen.
      Wir waren schon um halb drei an der campsite. Ich weiß nicht, ob wir den 'falschen' Weg erwischt haben, aber es war ein sehr langer Weg, bis man endlich an der campsite angekommen ist. Da lobe ich mir doch den Rucksack. Da hat man alles dabei und muss nicht zwei mal laufen. 😃
      Aber es hat sich gelohnt. Es ist ein schöner Platz. 🙂
      Zelt aufbauen und dann gibt es sogar eine Dusche hier. 😃
      Ein kleiner Nachmittagssnack 😃 Bier mit Chips und Kaffee mit Keksen. 😃 So lässt es sich aushalten. 😊
      Ein bisschen gequatscht, ein bisschen gelesen und dann wieder essen gekocht. Zum Nachtisch gab es heute 'Choclate Brownie Pudding' - auch sehr lecker! 😋

3-2 Koriniti

February 3, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 23 °C

Geen telefoon bereik, maar wel Wifi. En nog goed ook! En koud bier!
      De fietsroute blijkt gewoon een wit weggetje langs de rivier te zijn, dus geen fietspad. En de "grade 2, mostly flat", maakt mij redelijk bezorgd voor de Forgotten World Highway. 180 m klimmen om in het volgende dal te komen, o.k. Maar die aldoor op en neer minimaal 6%, daar had ik bij mostly flat langs een rivier niet helemaal op gerekend. En dan voelt het echt anders voor mij dat ik dit puur voor mijn plezier doe en het ook weer terug moet, dus dat ik niet echt op weg ben ergens heen. En het voelt ook wel een beetje warm. Klopt: 40 graden in de zon.
      En dan zie ik een camping op de app waar je met een kabelbaantje voor over de rivier moet én met douchen tussen de bomen en nog maar 10 km ipv 45. Midden in het National Park Whanganui. Ha!
      En ik heb in Pipiriki niet iets anders te zoeken dan hier, dus daar ga ik al niet eens meer heen. Ga ik op de terugweg lekker lunchen in dat hartstikke leuke café van vanochtend, met tuin en mooie muziek. Morgenochtend ff voelen of ik hier nog een dag blijf of niet.
      Heel fijn dat ik door de wifi wel enigszins in contact kan blijven.
      Foto 2 zal Shellrock Bluff wel zijn vermoed ik.

3-2 Gisteravond Castle Cliff

February 2, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 20 °C

Leuk hoor, westkust!
      Naast mij stonden Kiwi's uit Masterton, die hadden nog nooit de zon in zee zien zakken. Ze waren niet eens veel jonger dan ik! Tsjonge, wat waren ze blij met deze zonsondergang. Gaaf was dat.Read more

Toch Pipiriki

February 4, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Kwam gisteravond aan de praat met twee dames uit Wellington die allebei erg van fietsen houden. Die hadden wel wat tips, en 1 er van was niet terug gaan naar Wanganui. Ik moest er ff over nadenken, maar ja. Doen we. Dus nu door naar Pipiriki en Raetihi, klein stukje highway 4 (of liften of bus), dan Forgotten World ri west, New Plymouth en dan hele mooie rustige highway langs de kust omhoog en door een mooie gorge! Kom ik vlakbij Waitomo uit. Mijn verwachtingen bijgesteld over deze route, dat zal al helpen. Het wordt zwaar, dus ik stop denk ik in Pipiriki, da's niet ver.
      Naar Raetihi is een flinke klim, dus da's dan voor morgen.
      Pipiriki is een Doc, dus dan vast geen Wifi. En inderdaad geen bereik hier.
      Tot over 2 dagen!

Koriniti, Q24189704