New Zealand
Long

12-9 Coromandel

September 12, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 13 °C

Krijg ik toch een mega snappper vanochtend. Zomaar. Jim ging toch nog meer vissen. Mijn plan was de 309 weg, maar voordat ik bij de splitsing kwam, had ik al ettelijke kilometers 8-10 % gehad en toen had ik niet zo'n zin meer. Het is nog erger dan de Eifel; nog minder hoog, en nog steiler. Pffft.
      Dus ik rijd door tot Coromandel, zie er nog tegenop dat ik dan de houten huisjes moet bezienswaardigen. Maar het dorp is maar 1 straat, zo klaar!😉
      Dan nog 3 km naar de camping, want vanaf daar is er een leuke Kauri wandeling.
      Maar eerst wassen, want de zon schijnt. Dan nog een uurtje luieren. Helaas is de WiFi nog slechter dan in Zuid Amerika en lukt footprinten dus niet zo goed.
      Dan de wandeling. Hartstikke mooi. Bij heel veel bomen staan bordjes met namen behalve bij de Kauri. Ik ga er maar vanuit dat die hele grote dikke hem is.
      Ik bak mijn snapper in de keuken. Best gelukt gelukkig. En wat een mooie zonsondergang weer. En wat een mooie maan (dat je de donkere kant ook kunt zien). En net als in Peru kan je hier de Melkweg ook zien als het niet helemaal donker is. Gaaf.

Coromandel Bach

December 26, 2023 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Wir sind sooo dankbar, dass wir unsere letzten Tage in NZ im Ferienhaus von Nats Eltern gemeinsam mit ihr und ihrer liebevollen Familien verbringen durften! ❤️

Das große Ferienhaus ist ein absoluter Traum mit einer wundervollen Aussicht direkt am Meer! 😍

Wir waren so froh endlich mal wieder für eine längere Zeit an einem Ort bleiben zu können, in richtige Betten zu schlafen und was anderes als Nudeln mit Soße zu essen :D

Fishing 🎣

December 27, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 19 °C

Mit dem Motorboot nahm uns Nats Vater in den frühen Morgenstunden mit hinaus aufs Meer und brachte uns das Fischen bei! Das war eine wirklich großartige neue Erfahrung. Wir fingen einige Snapper (deutsch Schnapper), lernten die Fische auszunehmen, und abends gab es dann selbst gefangene Fische zum Abendessen 🤩 Ich (Nathalie) habe definitiv noch nie so guten Fisch gegessen.Read more

Toch maar niet

February 25, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag naar Coromandel, bij het ontbijt verteld ons de eigenaar van de camping dat het the worst climbe on the north eiland is. Hij fietst zelf ook dus hij weet waarover hij het heeft.
      Vol goede moed vertrekken wij naar Coromandel. De eerste 2 Km gaan vlotjes.
      In een bocht staat een man met een busje en aanhanger. Hij wenkt ons op de parkeerplaats. Of wij een lift willen over de top. Graag zeg ik en ik kijk Karin aan die gaat ook acoort.
      De tassen gaan in de Van en de fietsen op de aanhanger. Onze lift gever is een gepensioneerde klusjesman die nog wat klussen moet doen om rond te komen. Het een mooi type , verweerd bruin gezicht, grijze baart. Aardige vent. Op de top stopt hij even want er is een mooi uitzicht. Kunnen we even wat foto's maken. Ondertussen stop een bekende van hem en hij zegt kijk ook nog maar even daar boven mooi uitzicht ovrr de baai, kan ik nog even een sigaret roken met mijn maat.
      Hij zet ons netjes af bij four square in Coromandel .
      Wat een bijzonder aardige ontmoeting alleen daarom zou je niet zelf de berg op fietsen. Maar de klim was inderdaad stijl, lang en gevaarlijk door het drukke verkeer.
      Tijdens de koffie worden we uitgenodigd door 2 wegwerkers om bij hun plaats te nemen. Weer een leuk gesprek. Als ze uiteindelijk weg rijden in hun vrachtwagen zwaaien ze nog even naar ons.
      Wat een innemend volk die Kiwi's
      Aan het einde van de weg ligt onze camping. We nemen plaats op een heuvel met uitzicht over de prachtige baai.
      We boeken voor twee nachten. Nadat we lekker gezwommen hadden bedenk ik mij ineens, het vandaag toch maandag? Karin kijkt op haar iphone. Inderdaad. Waarom hebben we dan voor twee nachten geboekt? We hebben morgen de ferry geboekt naar Auckland.
      Oeps.
      Gelukkig kregen wij het geld terug.
      Vanavond nog lekker eten en tot dan lekker luieren.

Toetje

February 25, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 19 °C

Nou ja ik dacht dat we alles wel zo'n beetje gehad hadden.
      Vanaf de camping een heerlijk wandeling gemaakt door het regenwoud van ern half uur.
      De baai bij eb bewondert. Het vlot waar wij vanmiddag op gezont hebben ligt droog. Naar beestjes gekeken in de poeltjes.
      Als we willen koken bieden de buren vers gevangen snapper en mosselen aan. Daar zeggen wij natuulijk geen nee tegen. Karin gaat nog een fles wijn halen. Vis moet tenslotte zwemmen.
      Ik steek de Barbie aan en grill de snaper de mosselen en de zalm.
      Heerlijk, wat een dag en wat een afsluiting van onze reis. Als toetje een prachtige zon's ondergang.

Kauri Block Track

November 24, 2014 in New Zealand ⋅ ⛅ 24 °C

V kempu na plazi Long Bay na konci Coromandel Town zacinal kratky vylet k Panu Stromu - 800letemu Kauri Tree. Pry si mame pospisit, rikal muzik z infocentra, uz ma pred sebou bohuzel jen asi 1000 let zivota. A to kolem neho, to jsou jen "baby kauries", tahne jim totiz teprve na 80ku :-).Read more

Long