New Zealand
Mahinapua Creek/Tuwharewhare

Dag 27 en 28: Na regen, komt zonneschijn

January 6, 2023 in New Zealand ⋅ 🌧 19 °C

Kamperen in een klein busje waar enkel een bed in past is bij mooi weer geen enkel probleem, misschien zelfs wel leuker want het is zo kneuterig. Kamperen in een klein busje waar enkel een bed in past bij regen is een heel ander verhaal. Afgelopen donderdag was zo een dag van de 24 uur heeft het ca. 22 uur gemiezerd, geregend of het kwam met bakken uit de hemel. Dan kan je niks behalve indoor activiteiten doen en in de camper liggen( dit houd ik trouwens geen 2 uur vol, Marlies heeft daar geen enkele moeite mee).

Een klein licht puntje van deze dag was het bezoek aan een Kiwi center, hier hebben wij de Kiwi in het echt mogen aanschouwen. Inclusief de grootste aal soort ter wereld.

De nacht en de volgende ochtend waren even nat als de dag ervoor dus we besloten direct onze spullen te pakken en zo snel mogelijk de Haast pass te doorkruizen. Aan de oostkant van de pass was het weer namelijk een stuk beter en dit was onze volgende bestemming. Het was ca 4 uur rijden door een prachtig gebied met weelderige watervallen (de regen van de afgelopen dagen maakte dit nog spectaculairder) en de donkere oerbossen.

Onze bestemming was Lake Wanaka het eerste aanzicht op dit meer was prachtig. We wisten al dat dit deel de mooiste locatie van Nieuw Zeeland zou moeten zijn en daar is niets aan gelogen.

Pancake Rocks and Walk of Shame

February 19, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Mit dem Bus verließen wir heute Morgen Westport und hielten zuerst in einem kleinen Ort, damit wir eine kleine Wanderung machen können um die Seal Colony zu sehen. Es war so unglaublich heiß, da wir uns aufgrund der Klimaanlage im Bus für eine lange Hose entschieden haben. Der Walk war echt schön .

Der nächste Stop waren die Pancake Rocks, sehen aus wie aufeinander gestapelte Pancakes.
      Nachdem wir uns die Steinberge angeschaut hatten, wollten wir unbedingt echte Pancakes, die hier so gut und fluffig aussahen. Blöderweise hatten wir nur noch 10 Minuten bis der Bus losfahren wollte. Also wollten wir sie Take Away etwas, was laut dem Kassierer locker reichen sollte.
      Als dann aber alle, inclusive Carla, im Bus waren, bekamen Iris und ich Panik und begannen alle um uns herum anzuschreien :D Im Nachhinein so peinlich wie wir sie angemotzt haben nur damit sie sich endlich beeilen. Carla hingegen ging in den Bus, wir dachten nur um dem Fahrer Bescheid zu sagen, und blieb da! Wir hingegen kamen total gestresst an, bekamen hässliche Kleidung, die wir tragen müssen und wurden belehrt....

Trotz allem waren die Pancakes es definitiv wert sie zu teilen und sie schmeckten so gut und fluffig *.*

Mahinapua Creek/Tuwharewhare