New Zealand
Middleton

Here you’ll find travel reports about Middleton. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

11-1 Aardbeving, vooral voor Edo

January 11 in New Zealand ⋅ ☁️ 15 °C

80% van het centrum was stuk (foto's 1+3). Foto 4 is 3 maar dan nu. Als je bedenkt dat we in Utrecht al 20 jaar bezig zijn, terwijl we dáár van te voren over nagedacht hadden.....
    Door bijverschijnselen van de aardbeving, was de Avon smaller, ondieper en het land er omheen lager. De bruggen over de Avon waren een harmonica, (foto 2) omdat de oevers dus naar elkaar toegekomen waren. Dan heb je dus een probleem. Inmiddels ligt daar een stadspromenade, hartstikke mooi. (5)
    52% van de wegen was stuk, de riolering naar de haaien en water was er ook niet. Dat zijn dingen die je dus ook moet oplossen. En dan nog bedenken: hoe gaan we het nu doen. (6,7+8)
    Ze bouwen zich 3 slagen in de rondte, als ik nu zie wat er is en de foto's hoe het was: wauw. Ik snap niet waar ze het geld vandaan halen. Wel een hoog "Hoog Catharijne" gehalte. (9+10). En ja, er zijn nog veel lege plekken. Maar zeker geen 80% meer.
    By de by: een hele wijk is opgekocht door de Gemeente omdat de grond door de aardbeving vloeibaar werd en de hele handel is ingeklonken en instabiel is geworden. 30 tot 50 cm verschil met eerst. Onvoorstelbaar.

5-1 Christchurch

January 5 in New Zealand ⋅ ☀️ 26 °C

Tijdens het fietsen verzin ik vaak al gevatte zinnen voor mijn footprint. Geef mezelf vervolgens op mijn kop omdat ik niet in het moment ben. En op het moment dat ik mijn footprint ga schrijven, ben ik die zinnen meestal ook weer vergeten.
    Helaas moet ik toch vandaag de gorge uit klimmen. Daarna is alles zeer geleidelijk naar beneden. Als ik na de gorge rechtsaf sla krijg ik wind mee. Ik rijd 40! Mijn fiets lijkt wel een speedpedelec! (Deze zin heb ik onthouden). Zo is Christchurch best dichtbij. Helaas draait de wind na 5 km en krijg ik hem bijna pal tegen. Ik snap niet hoe het kan, maar het was echt zo. Ik word gered door een weggetje wat iets meer zuid loopt en veel hoge heggen heeft, dat scheelt echt. Door het vaag naar beneden kan ik toch 20 blijven rijden meestal. Dat vind ik het leuke (en zwaar irritante) van fietsen. Christchurch is opeens veel verder weg. Ik sla 2 super slecht gerecenseerde campings over. De camping aan zee zie ik niet zitten voor vandaag. Helaas rijd ik op mijn ene kilometer van de camping naar de supermarkt alsnog mijn kont stuk. Zoals Karin zou zeggen: jammerrrr. Maar na 1 Haägen biertje voel ik er niets meer van. Voor dat biertje was ik ook naar de supermarkt.😋Read more

10-1 Christchurch

January 10 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Na een mooie zonsondergang gisteravond, nu een super relaxed dagje. Nieuwe oplader gekocht, in de bieb gekeken of hij het deed, wandelingetje, zwemmen gelunched met Murphy's fish and chips (inderdaad heel lekker), weer terug naar het strand, maar zelfs te lui om weer nat te worden. Ben alleen een paar keer in het water gaan staan.
    Daarna de bus terug naar Christchurch. Heeft ie nog een trailer ook, makkelijker kan niet. We stoppen nog bij een kaasfabriekje.
    Retour Amber park camping. Daar sta ik nu voor 24 dollar ipv 28. We delen nu een plaats maar de nacht daarna sta ik alleen. Nou ja ik vind het best.

11-1 Christchurch

January 11 in New Zealand ⋅ ☁️ 15 °C

Ik heb er een hele dag voor uit getrokken om nieuwe sandalen te kopen, nadat ik bijna over mijn eigen voeten viel vanwege de gaten in de zolen. Dus loop ik na 15 minuten bij de tweede winkel weg met nieuwe teva's. Had bij de eerste al gekund, maar deze kosten wel maar de helft!
    Alle tijd dus voor nog een keer het centrum. Ik ga toch maar naar het aardbeving museum. Rete interessant dus. Blij dat ik gegaan ben.
    80 (!) % van het centrum lag plat. Zie verder aparte footprint.
    Uit eten is knetter duur en het spreekt me niet aan. Daarom precies tijdens een buitje bij de countdown, en bij de volgende bui bij de tent. Prima.

Speciaal voor Frans Jan

January 11 in New Zealand ⋅ ☁️ 15 °C

Ze hebben hier wél een telpaal🤔
    Je moet naar voetgangers kijken.... ? Er staat niet bij wat je dan moet doen😁

Middleton