New Zealand
Motuoapa

Here you’ll find travel reports about Motuoapa. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

28-9 Motuoapa

September 28 in New Zealand

Nog een keer de termal walk gedaan, Tuī met een apart liedje gefilmd, nog een keer langs Huka Falls, everzwijn met 3 biggen zomaar langs de weg, en nog een keer Taupo in, nu voor alcohol; moet ik de naden van de tent mee schoonmaken. Dan het fietspad langs het meer. Is zowaar gewoon een pad, hoera! Krijg ik er nog weer zo'n kokend riviertje bij kado. Ik kom ook later op de weg dan gedacht. De weg is helaas wel redelijk vreselijk. Moet ook nog een stuk klimmen en dan ook nog door kaalslag. Ik stop op tijd, kan ik een poging wagen tot tent repareren. Het is nu aan het drogen, ik ben benieuwd.
    Zit ik met al mijn kleren aan en mijn muts op te kleumen, gaat de wind liggen. Ik stik meteen de moord! Bizar, zo hard woei het nou ook weer niet.

30 décembre: orakei korako et huka falls

December 30, 2017 in New Zealand

Aujourd'hui nous avons visité un site de géothermie, une expérience avant tout olfactive puis visuelle et sonore. Ça sentait bon l'œuf pourri. Chaudrons de boue gargouillant, fumeroles s'échappant des entrailles de la terre, la nature est curieuse. Je n'avais encore jamais vu ça. Nous visitons le site moins touristique que les autres mais très bien pensé pendant 1h30.

Huka falls : en vrai c'est "le plus long fleuve de Nouvelle Zélande qui coule à travers une gorge resserrée avant de se précipiter d'une hauteur de 10 mètres dans un bassin naturel" . En vrai un torrent d'eau débitant beaucoup de litres à la seconde et pouvant remplir 5 piscines olympiques par minute.

Motuoapa