New Zealand
Ngawaro

Here you’ll find travel reports about Ngawaro. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day64

Day 64: There and back again.

September 22, 2016 in New Zealand

A travelers tale by Daniël van der Prijt.
    It all started with waking up here, it is just amazing. Wonderfull landscapes, the clear water, sometimes a little sunshine, the smell and sound of nature it was just perfect. Time to go explore the shire and head for Hobbiton movie set. To make it clear to all, it is more like the movie than you would think. If it had more interiors and actors you would think it was real, there is so much detail in everthing. It is expensive but I can understand it takes a lot of effort to maintain the quality. We had a little bus trip to the garden of the hobbits, walked to the house of Bilbo and Sam's. The guide tested our knowledge of the films and for 9 out of 10 questions I had no problem answering in full detail. Even to notice that they moved the bench were Bilbo and Gandalf were smoking pipe on ;-).
    Nice film facts also passed by, like fake trees, perspectives, extra hobbit houses for background filling, nice facts on how the party was acted (with or without alcohol) in fact it was a real party with family, friends and home made beer with a few % alcohol in it. In the green dragelon we had a taste of this and stronger Southfarching beer, nice to add to Untappd app haha. After this we were near the end of the tour, we enjoyed this familiar but totally new experience. To the glow worms for more extra ordinary experiences. Really nice caves with stalagmites and stalagtites and some nice displays. Not something new but nevertheless beautifull especially the singing of the guide in the cathedral room where the acoustic was ideal for this. We entered a little boat deep inside the cave and in total darkness the boatman took us under millions of little glow worm lights. The worms light up when the digest their food, with this light they draw mosquito's closer into their silklike webs and when the food got stuck they pull the line in and eat it all. They do this for 9 months and become a butterfly without a mouth so they will starve within 4 days or get eaten by their own or other predators.
    A nice bedtime story but first from "there a bit back again" to Rotorura ;-). We found a nice spot and stayed in the forrest north of Rotorura in the area of some colder springs that we would visit the next day. Almost a private spot again, just one car and we think it is because it is spring here so not jet tourist season time jippie :). Same ritual, with diner and rebuilding the Camper, played some yahtzee Good night

• Day4

Bob's landing

September 21, 2016 in New Zealand

De eerste volle dag aan de andere kant van de wereld begon goed met een lekker ontbijtje. Daarna werd het tijd om de camper op te halen. Eenmaal daar waren ze vergeten om het fietsenrek achterop te bevestigen, dit nam dus aardig wat tijd in beslag helaas... maar als compensatie een flesje wijn en een muts van Nieuw Zeeland gekregen. Na daar dus nog 2 uur te hebben gezeten, eindelijk onderweg om de fietsen op te halen. Eenmaal daar was het nog even puzzelen om ze goed achterop de camper te krijgen. Goed ook dat lukte uiteindelijk en konden we naar de supermarkt. Bij de kassa werden we allebij om ons ID gevraagd omdat we een flesje wijn en bier erbij hadden😂, dus dat was natuurlijk een compliment🖒. Maar nam wel extra tijd in beslag.. Toen dat allemaal achter de rug was, konden we eindelijk de wagen aantrappen. Onderweg al mooie stukken landschap gezien, maar we hebben jammer genoeg een heel stuk in het donker gereden. Dus op goed geluk naar een free campsite, Bob's landing, gereden. Aangekomen op de plaats van bestemming, was het tijd om te koken. Na nog wat gepraat te hebben en blogs geschreven te hebben waren we moe genoeg om te slapen. Benieuwd naar waar we de volgende ochtend mee wakker zouden worden. :)Read more

• Day5

Hobbiton it is

September 22, 2016 in New Zealand

Wauw! Wat een mooie locatie om wakker te worden! Omdat we natuurlijk in het donker hier aankwamen, hadden we een vermoeden, maar dat dit ons uitzicht was hadden we beide niet verwacht. Toen werd het tijd om een klein stukje terug te rijden om naar de movieset van de Hobbits te gaan
    Eindelijk voelde ik mij een keertje groot voor die deuren van de Hobbits :). Door de gids werden een aantal leuke feitjes verteld over de films van lord of the rings en the Hobbit. Zo zijn niet alle deuren even groot. Als je namelijk auditie wilde doen werd je voor een normale grote deur geplaatst en deed je auditie voor een rol als Gandalf werd je voor een kleine deur gezet. Na een Hobbit biertje, gingen we verder op onze roadtrip naar de Waitomo Glowworm Caves. Daar hoefden we maar een kwartiertje te wachten op de tour, prima getimed dus🖒! Een mooie tour door de grotten, waarin werd verteld dat de gloeiwormen licht gaan geven op het moment dat ze honger hebben. Ook ging de gids nog een liedje zingen in de cathedraal van de grot, wat mooi klonk dat zeg! Daarna gingen we een bootje in om een sterrenhemel aan gloeiwormen te zien, echt geweldig! Helaas mochten er in de grot geen foto's gemaakt maar wel weer een ervaring rijker🖒. Toen werd het tijd om een slaapplek te vinden. Dus op zoek naar een gratis camperplek, ergens in de buurt van waar we de volgende dag naar toe zouden gaan. Up in the hills, tussen de bomen hebben we weer een prachtig plekje gevonden! Morgen weer op een nieuw avontuur😊Read more

• Day6

Hamurana Springs en Volcanic valley

September 23, 2016 in New Zealand

De volgende ochtend was het weer niet heel denderend.. maar goed, dat mag de pret niet drukken dus na een ontbijtje dan toch maar richting onze eerste stop: Hamurana Springs. Een mooie ochtendwandeling om mee wakker te worden en het weer viel uiteindelijk nog mee🖒. Dachten wij dat dit een hot spring was, helaas dat viel even tegen. Maar we geven de hoop niet op😊. Daarna de boel voor bij elkaar gepakt, en op naar volcanic Valley. Daar hoopten we een rondje op de mountainbike te kunnen maken, ook omdat de navigatie dit aangaf. Eenmaal op plaats van bestemming was er nergens een trail te vinden voor de mountainbike, dan maar te voet😆 no problem at all! Na een prachtige en indrukwekkende wandeling, langs watervallen en stinkende kraters, kom je uit bij het meer. Wat een vredig stukje natuur daar. Zelfs de buschauffeur, die ons terug zou brengen, stond daar te genieten van de rust. Terug bij de camper gingen we op zoek naar een plekje om te overnachten. Deze keer zou het een campside met stroom worden zodat we alle devices weer konden opladen. Op de navigatie die we meekregen bij de camper kunnen we daar heel makkelijk op zoeken🖒. Een goedkope gevonden, en we vonden waar we s'ochtends al naar zochten, namelijk hotsprings😁. Als eerste de camper op zn plek, apparatuur aangesloten en op naar de hotsprings! Nog een kleine wandeling er naartoe, maar het was de moeite waard. Er zaten 4 locals al in, maar ze maakten duidelijk dat het geen probleem was dat we erbij kwamen. Werkelijkwaar heerlijk! Het warme bad waar we naar verlangden! Zo'n 40 graden warm, was het prima vertoeven. Gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken om de haren te wassen😜. S'avonds na het eten nog een filmpje gekeken en heerlijk rozig gaan slapen. Sleep tight💋Read more

• Day7

Coromandel Peninsula - Rotorua

February 11 in New Zealand

We woke up around 8 this morning on the beach of Tapu. The weather was still miserable and raining which was annoying. We decided to head straight down to Rotorua well that was the plan. On the way down we filled up and as Chris was filling the car I was quickly looking through several brochures and found one for this amazing rock in Hahei on the east coast of Coromandel Peninsula. We turned around and headed up the east coast, took about an hour and we were there. The weather was raining at it made it very hard to see the bay and all the large rocks coming out of the ocean. The main attraction was an hour hike from the top of the mountain down towards the beach. As it was pouring and there where no buses or travel boats we decided to give this a miss. I really wanted to see this so we have decided to head back up there on the way home. After a quick look on Hahei beach we grabbed an ice-cream and was on our way to Rotorua.Read more