New Zealand
Oamaru North

Here you’ll find travel reports about Oamaru North. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Steampunk HQ

October 5, 2016 in New Zealand

Ein Kunstprojekt in dem man eine alternative Vergangenheit oder eine skurrile Zukunft entdecken kann.

Oamaru

February 22, 2016 in New Zealand

Ik ben nu in het pittoreske Oamaru, bekend om de Little Blue Pinguins en het Victoriaanse centrum. Hoewel ik eerst van plan was om maar gewoon in Kaikoura te blijven hangen toen ik geen bus kon boeken leek het mij bij nader inzien toch het beste om door te gaan. Dus toch geprobeerd om een slaapplek in ChCh te regelen en het 10e hostel dat ik belde had wel een plekje vrij. Nu alleen het vervoer nog! Ik besloot om dan toch maar eens te gaan liften. In Nieuw Zeeland is het de normaalste zaak om als backpacker te liften maar de bussen zijn meestal goedkoop en dan weet je tenminste dat je binnen een paar uur op bestemming bent. Als je lift dan kan het zomaar zijn dat je er een hele dag over doet, al heb ik nog niemand gehoord die helemaal geen lift had kunnen regelen. Anyway, nog nooit echt behoefte gehad, tot nu toe dus! Stap 1: op zoek naar een stuk karton en een bordje maken. Ik zat nog bij het hostel en had net een C en een H op mijn bordje gekalkt toen iemand vroeg of ik naar Christchurch ging. Yup, iemand probeerde net haar auto vol te krijgen en er was nog een plekje over! Talk about goood timing!

Dus voorlopig laat ik het echte liften maar aan anderen over, dit was ideaal. Toen we Kaikoura uit reden nog even de auto stilgezet omdat ik nog wat dolfijnen had gespot in de baai, alsof ze even gedag kwamen zeggen :)

In Christchurch kon ik dan maar eens op zoek gaan naar de re:start mall, een initiatief van na de aardbeving van 2011. Met containers is er een dorp gebouwd van cafés, winkeltjes en foodtrucks. Vorige keer had ik deze nog overgeslagen. Over aardbevingen gesproken, ik heb er eentje meegemaakt. 3? Dagen geleden toen ik voor de eerste keer in ChCh was. Ik was net gaan zitten op een lounge stoel in het hostel toen ik alles voelde schudden. Ik stond op om in de deurpost te gaan staam en zag vanaf daar ook de weerspiegeling in de computerschermen bewegen dus ik dacht dit moet wel een aardbeving zijn maar om mij heen leek niemand het te merken! Na misschien 30 seconden was het voorbij en voelde ik mij een beetje een idioot in de deuropening. Ik dacht er verder niet meer aan tot ik iemand sprak die m ook had gevoeld, bleek een lichte geweest te zijn van 4.nogwat. Ik had al besloten dat ik m had verbeeld haha. Maar gelukkig geen gevolgen of iets, het is hier een redelijk regelmatige gebeurtenis.

Verder een bus en accommodatie geboekt in Oamaru. Op weg naar het zuiden van het zuidereiland. De dag afgesloten met maar eens een take out maaltijd, want voor 1 avond boodschappen doen is niet echt ideaal. En de pad thai was absoluut genieten!

De volgende ochtend na het ontbijt op pad gegaan naar de bushalte. Deze was dichterbij dan vorige keer dus leek mij 20 minuutjes wel genoeg. Ook was de bus meestal wel 10 minuutjes te laat dus absoluut geen haast. Het bleek toch iets meer dan 20 minuutjes te zijn en half rennend, half snelwandelend kwam ik om precies 8.00 aan. De buschauffeur stond net om zich heen te kijken toen ik om de hoek aangewaggeld kwam en hoewel ik de allerlaatste was, was ik toch trots dat ik het nog op tijd had gered! Maar voortaan toch maar iets eerder weg want rennen met die backpack is niet altijd wenselijk.

In Oamaru verblijf ik in een hostel dat ook een kunstgalerij is, overal hangen schilderijen in elke denkbare stijl. Ook veel deuren en stoelen zijn kunstwerkjes an sich. In het atelier zijn allerlei artsupplies aanwezig, vrij te gebruiken door iedere hostelgast. Ik denk niet dat ik in een dag een artiest wordt maar een leuk idee is het wel. Ohja en omdat ik van de bushalte hier naartoe ben komen lopen en daarmee meehelp met het redden der aarde krijg ik een gb gratis wifi. Wat eens even goed uitkomt want ik moest nog een hoop foto's hier kwijt ;) Vanavond of morgenavond ga ik eens toekijken hoe de pinguïns aan land komen!

Oamaru

February 23, 2016 in New Zealand

Leuk stadje, verslag volgt nog ;)

Planning: Change of plans, stukkie terug naar het noorden. Toch mount cook maar eens verkennen, gevolgd door de befaamde Franz Jozef Gletsjer! Ga samen met 2 hostelgenoten op pad, eerst een nachtje kamperen bij Lake Tekapo.

Oamaru North