New Zealand
Paeroa

Here you’ll find travel reports about Paeroa. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Eindelijk een Trail

February 18 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

Vannacht dus weer in etappes geslapen. Veel gedroomd. Wordt 2x wakker als Karin mijn arm wegduwt. Vind ze niet lekker in d'r gezicht 😀 Val dus toch nog ff in slaap zere rug, schouders en constante slaap in de arm waar je op ligt.
    Half acht er uit geloof ik. Besluit om in plaats van de douche een duik in het zwembad te maken. Heerlijk rustige camping ben de enige.
    Het inpakken gaat steeds beter ik loop nu nog maar een 15 min achter.
    Nadat we het iCentre hebben bezocht wandelen we half rond de mijnschacht waar goud werdt en wordt gewonnen.. Tjemig wat diep wel honderd meter schat ik. Nee 500 verbetert Karin mij. Nog tjeemiger.
    Dan beginnen we aan mijn eerste trail de Waihi Rail Trail. Die begint bij Waihi Station. Een museum spoorlijn.
    Het is een gravel track maar goed onderhouden. Het loop helemaal langs de rivier de ..... en door het bos. Op sommige stukken kom je nog delen tegen van oude mijn installaties.
    Halverwege wandelen heerlijk we de door de gorge en dan de spoortunnel van 1100 meter. De loop zou 1:30 duren wij doen hem in nog geen uur.
    Eindelijk is geen "Hard Shoulder" wel loopt de HW parallel met de Trail. Maar ja dat hoor je niet op de foto's.
    Om vijf uur kan ook zes geweest zijn komen we op de Camping aan. Ik had zalm met spaghetti willen koken maar deze camping heeft geen keuken. Dan maar fish and chips. Alleen maar afhaal. Das balen. Op de hoek zit een Mac. Niet gezellig wel WiFi.
    Morgen deel 2 naar Thames.

17-9 Paeroa

September 17, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Wat een mazzeldag. Vannacht regen, vanochtend droog, zelfs stralend. De weergoden zijn met mij, want ik zie buien hangen, maar ik fiets in de zon. Ik moet weer behoorlijk klimmen, maar daal daarna maar een klein stukje. Van de rest van de hoogtemeters heb ik vervolgens het hele fietspad plezier.
    Zoeken naar het begin van het fietspad. Hartstikke mooi. Langs een rivier, watervalletjes. Mijn lunchplek lijkt wel heel erg op de Dinkel. Ik pest mezelf nog met "moet je daar nou zo'n rot end voor vliegen". Komen er 2 papegaaien over. 😊.
    Blijk ik ook gewoon de historic walkaway te fietsen én door de gorge. Die laatste had ik nog niet echt als zodanig herkend. Op het moment dat het meer gorge wordt, moet ik door de tunnel omdat de track dicht is.
    Vanaf de andere kant kan je er wel een stuk in merk ik, op zoek naar een café. Die niet gevonden maar wel een heel mooi stuk gorge. Blijkt zo smal te worden dat je het niet kan fietsen. Had ik van de andere kant pas na 2,5 km gemerkt! De bezienswaardigheid is dicht.
    Vervolgens blijk ik niet goed op de campingapp gekeken te hebben. Waar ik dacht te kamperen, mag alleen in het weekend. En da's niet handig op maandag. Gelukkig blijkt er nog 1, anders had ik nog 20 km in rechte lijn (dus 25-30) tegen de wind in gemoeten.
    Ziet er niet uit als ik het terrein op rijd, maar er blijkt een stukje gras. Pffft.

Caromandel here we come

March 26, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Um 7 klingelte der Wecker. Carla und ich wollten verschwinden bevor es hell wird, sodass wir sicher nicht erwischt werden. So putzten wir schnell Zähne und packten unsere Sachen. Anschließend fuhren wir noch zum Mc, wo ich mir erstmal einen großen Kaffee holte. Dann ging es weiter in den Norden.

Nach ein paar Stunden fahrt kamen wir in Hahei an um die Cathedral Cove zu besichtigen. Leider war der viel zu kleine Parkplatz voll, doch wir hatten Glück, denn circa 10 entfernt konnte man für 10€ bei einem privaten Mann parken. Gute Idee eigentlich um Geld zu verdienen. Wir parkten am Hang und zum Glück bot er mir an unser Auto später wieder rauszufahren.

Der Walk zur Cathedral Cove dauerte 40 Minuten und natürlich fing es an zu regnen. Doch mit Regenjacken machte es uns nicht ganz so viel aus. Wir versuchten es einfach mit Humor zu nehmen;)
    Nachdem wir eine Treppe nach unten gegangen waren erreichten wir den Strand. Eine kleine Bucht. Auf der rechten Seite könnte man einen Eingang in eine Art Höhle erkennen, bzw. eher eine Art Durchgang mit Kuppelform. Mit viel Fantasie kann man wirklich eine Kirche erkennen. Leider war das Wetter nicht so schön, weshalb die Fotos nicht so schön sind wie sie normal aussehen könnten ( anbei eins bei guten Wetter).

Nachdem wir ausgeparkt hatten fuhren wir nach Whitianga zum Subway um erstmal etwas zu essen und viiiieeel zu trinken;)
    Dann begann die Fahrt mach Coromandel. Die Route führte uns über 2 Berge mit unzähligen, engen Kurven, bei denen uns echt übel wurde.....
    Dort angekommen mussten wir erstmal tanken und überlegten uns dann wo wir schlafen sollen. 24$ pro Person auf einen Campingplatz mit kaltem Wasser ist uns viel zu teuer !!!
    Wir erinnerten uns an einen Parkplatz am Meer mit Klos und fuhren so die ganzen Kurven wieder zurück. Den Weg wöllte ich nicht mit einem großen Auto machen.

Auf dem Parkplatz angekommen beschlossen wir hier zu bleiben. Kein einziges Schild wies darauf hin, dass man hier nicht campen darf. Kein "Self-containing-only " und auch kein "no Camping" Schild. Wenn jetzt jemand kommt, dann sagen wir, dass wir nichts wussten, da es unsere erste Nacht ist. Da Toiletten vorhanden sind, dachten wir, dass wir hier ohne Probleme schlafen können. RISIKO!
    Trotzdem bauen wir unser Auto erst schlaftauglich um wenn es dunkel ist und versuchen morgen schnell wieder aufzuräumen und auf Wanderparkplatzbesucher zu machen....

Die Zeit davor spielten wir UNO, schauten einen Film und schlugen Zeit tot, denn das Wetter ist leider nicht so gut.....

December 8, 2014 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Rano jsme v Pacificu odevzdaly fesne housekeeperske oblecky a vyrazily na jih. Prvni zastavka - Paeroa. Mestecko, ve kterem pred spousty lety objevili pramen kvalitni pitne vody, do ktere casem pridali trochu citronu a - olala! - L&P (Lemon & Paeroa) limca byla na svete.