New Zealand
Pilots Beach

Royal Albatross Centre

January 4, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

Great to see the Albatross. 43 nests at the centre with parents sitting on the eggs currently. Windy enough to see some albatross in flight.

Tour around lookout with Armstrong disappearing gun.

Drove north to Oamaru to meet up with Ali and Jill. Stop off at the Moaraki Boulders.

Royal Albatros Mini-Kreuzfahrt

March 19, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Mit dem Ausflugsboot morgens um 10h um die Otago Halbinsel gefahren.
    Die Nistplätze der Albatrosse sind hoch auf den Felsen, man sieht die Küken kaum, nur die schneeweißen Federn fallen auf. Wir hatten Glück mit dem Wetter und der Kapitän hat draußen auf dem Meer die Eltern-Tiere beim Fischen gefunden, ausserdem sehr viele Delfine die gern nah ans Boot kamen.
    Albatrosse mit 3m Flügelspannweite sind schon ein toller Anblick, wir sind froh diese Tour gemacht zu haben.

Schiereiland Otago I

April 15, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

De storm is gaan liggen en het klaart een beetje op. We willen van het moment gebruik maken en rijden richting schiereiland Otago. Het licht deze dag na de storm is overweldigend en laat de mooiste mystische foto’s in de vele baaien produceren. Het ziet er gewoon betoverend uit, om stil van te worden. De smalle straat langs de kust eindigt aan Taiaroa Head. Hier zijn blijkbaar vele albatrossen, maar ook weer vele zeehonden en pinguins....Read more

Schiereiland Otago II

April 15, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

...En met de zeehonden hebben we wederom geluk. Er liggen meerdere in het gras en op de stenen van de baai te luieren. Een paar zijn ook nog actief in het water. We maken ook net mee, hoe 2 een kleine strijd met elkaar uitvechten ;) Aan de andere kant van de kaap is het water zeer woest en slagen de hoge golven tegen de stijlkust. De tijd vergaat… je kan hier eeuwig blijven kijken… ‘s Avonds gaan we nog naar het Speight’s Alehaus van de lokale brouwerij Speight’s. De rondleiding zat jammer genoeg al vol, dus doen we zelf maar een kleine bierproeverij. Dat smaakt, en ook de lokale specialiteiten. Een zeer mooie dag!Read more

Pilots Beach