New Zealand
Pohara Beach

Here you’ll find travel reports about Pohara Beach. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

27-10 Pohara

October 27, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 11 °C

We hadden gisteren besloten dat we vandaag zouden kijken of we die heuvel weer terug gingen. Maar eerst Pupu Springs. Ontbijt in de zon, bij de bron begint het te regenen. Toch erg mooi, ik kan me voorstellen dat deze plek heilig is bij de Maori's. Tijdens het klimmetje naar de bron, zie ik het wel zitten om nog terug de heuvel over te fietsen, Becky wil de kust zien, dus we besluiten om in Pohara te gaan staan. En dat vóelt toch lekker. Geen haast meer. Waarom kon ik dat nou zelf niet voelen wat ik écht wilde?
    Inmiddels stort het zo hard, dat we na de lunch in Takaka en de tweedehands winkel ons naar de tv room van de camping haasten. Daar kijken we een film. (Het blijkt een top 10 camping, hahaha, weer korting, jammer dat het dan nog steeds duurder is dan andere campings). Robin de campingbaas geeft ons de tip om een kwartiertje te fietsen naar "de Grove". Goede tip, wauw! Zelfs in de stromende regen. Nadat we de tenten hebben op gezet wordt het droog. Het zou een week regenen, ik klaag niet.
    's Avonds rugby gekeken. De All Blacks winnen. Ik voel me helemaal kiwi😊

Abel Tasman National Park

March 8, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Nachdem das Wetter bei unserer Ankunft am National Park noch sehr regnerisch war, hatten wir Glück und am nächsten Morgen war der Himmel strahlend blau und die Sonne schien. Morgens schon holte uns der shuttle zum Water Taxi ab und wir stiegen noch auf der Straße in die Boote. Ein Traktor zog das Boot samt Passagieren ins Wasser und die Fahrt ging los. Entgegen meiner Erwartungen war es eine richtige Actionfahrt und das Boot flog teilweise durch die Wellen 😅. Bevor wir an der Bucht "Anchorage" ankamen, hielten wir an einer kleinen Insel, auf der man Robben beobachten konnte. Insbesondere die kleinen Babyrobben waren unglaublich niedlich und sollen wohl so verspielt sein, dass sie Kayakfahrern des öfteren auf die Kayaks springen. Der Strand von Anchorage ist wunderschön und von dort aus startete unsere Wanderung durch den National Park.Read more

Golden Bay

April 1, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Unser Ausflug in die Golden Bay war wirklich sehr schön. Ein Abstecher hat uns noch zu The Grove geführt, einem Aussichtspunkt über die Golden Bay. Und Basti war noch mal schwimmen.

Pohara Beach