New Zealand
Southern Crater

Here you’ll find travel reports about Southern Crater. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Waimangu

February 6, 2017 in New Zealand

Onderweg van Rotorua naar Taupo hebben we Waimangu bezocht. Een vulkanisch gebied. We hebben hier een wandeltocht gedaan en hele mooie dingen gezien. Twee voetstappen hiervoor omdat per voetstap maximaal zes foto's kunnen worden toegevoegd. Ook twaalf foto's zijn nog niet genoeg, maar geven een aardige impressie van de mooie natuurverschijnselen die we hebben gezien. Verder was het erg warm vandaag en een deel van het parcours moest flink geklommen worden.Read more

Vulkangebiet Waimangu

March 25, 2017 in New Zealand

Die Umgebung von Rotoura ist bekannt fuer heisse Quellen, Geysire, und vulkanische Gebiete. Wir fahren in das Vulkangebiet des Nationalparks Waimangu. Um 1889 bracht dort zum letzten Mal ein Vulkan aus und zerstoerte die umliegende Natur. Heute ist der Berg Tarawera ein ruheloser, jedoch schlafender Vulkan.
    Unsere Wanderstrecke fuehrt uns entlang von Teichen, Quellen, Seen und Kratern. Es blubbert und dampft hier und da, alles huellt sich in sonst ungewohnte Gruenfarben sowie weiss und okker. Die zur Wanderung mitgegebene Beschreibung leitet uns ganz automatisch und gut informiert durch das Gebiet. Nach gut 3 h erreichen wir den letzten Punkt, einen grossen See, der sich ueber viele Krater erstreckt. Zurueck bringt uns ein Bus, den sie praktischerweise stuendlich fahren lassen. Es war eine tolle Wanderung auf ungewohntem und vielfaeltigem Terrain.
    Zurueck in Rotorua schauen wir uns das Staedtchen noch an. Es gibt einen schoenen Kurpark mit zwei historischen ehemaligen Badehaeusern. Jedoch riecht es ueberall, nicht unbedingt gut…eher das Gegenteil. Auch hier dampft und brodelt es an manchen Stellen und der Schwefel steigt einem in die Nase. Ich wollte ja gerne noch in das hochgelobte Polonesian Spa, in dem es verschiedene Pools gibt, die mit den verschiedenen Quellwassern gefuellt werden. Aber nachdem es bei Tripadvisor doch so einige Kritik zu lesen gab und Angelique den Geruch wohl nicht aushalten wuerde ;-)… lassen wir es mal lieber. Stattdessen gehen wir noch etwas essen in der Eat-Street.

Vulkaangebied Waimangu

March 25, 2017 in New Zealand

De omgeving van Rotorua heeft een vulkanische oorsprong en is bekend om zijn hete bronnen en geisers. We rijden in het vulkaangebiet van het nationaalpark Waimangu. Rond 1886 is hier voor het laatst een vulkaan uitgebarsten en heeft het hele planten- en dierenleven in het gebied rondom vernield. Vandaag de dag is de berg Tarawera een rustelose doch slapende vulkaan.
    De wandeling voert ons langs vijvers, bronnen, meren en kraters. Het bubbelt en stoomt hier en daar en niet te vergeten de (vreselijke) geur van zwavel… Alles is gehuld in een ongewone groenkleur met wit en oker. De beschrijving die we meegekregen hebben leidt ons goed en geinformeerd door het hele gebied. Na een goede 3 uur wandelen bereiken we het eindpunt, een groot meer, dat zich tussen meerdere kraters uitgebreid heeft. Terug rijden we met de bus, die elk uur zijn rondje draait. Alles goed geregeld. Het was een mooie interessante wandeling over ongewoon en verschillend terrein.

Terug in Rotorua gaan we nog even de stad in. Het heeft een mooi park met 2 historische gebouwen, voormalige badhuizen. Helaas ruikt het ook overal…. en niet echt lekker. Maar ook hier stoomt en borrelt het op verschillende plekken, en daardoor ontkom je er niet aan de zwavelgeur op te moeten snuiven. Het plan was eigenlijk in het bekende ‚Polonesische Spa‘ te gaan, waar vol lof over gesproken wordt. Hier worden meerdere baden met verschillend bronwater gevuld worden. Echter na het lezen van de kritieken in Tripadvisor en het feit dat mijn overgevoelige neus dit waarschijnlijk niet uit zou houden ;-)… besluiten we het uiteindelijk niet te doen. Daarvoor in de plaats gaan we nog wat eten in de Eat-Street.

Southern Crater