New Zealand
Te Awanga

Here you’ll find travel reports about Te Awanga. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Te Awanga:

All Top Places in Te Awanga

5-10 Clifton

October 5, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 12 °C

Ah nou, boehoe, waka waka verloren, is uit zijn pootjes gevallen, ik wist niet eens dat dat kon. Ik nog terug gefietst tot waar ik hem nog gezien had: nada. Wel een domper na een leuke dag over een mooi fietspad (met af en toe klote hekjes) waar ik wel veel langer over deed dan ik had gedacht. Op een of andere manier was ik ook om 1 uur nog in Napier. Met nog een fietsrondje, boodschappen en lunch en zo. Ik was pas om 4 uur op de camping. Heb de 25 extra kilometers in ongeveer een uur gedaan. En nog voor niets ook. Bah. Had ik ook niet naar Rotorua tetug hoeven fietsen... 😢Read more

6-10 Clifton: Jan van Genten

October 7, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Kwart voor 6 op, da's dan weer het nadeel van zomertijd, het was nog donker.
    Mijn blik op rotsen is geheel gewijzigd. De helft hier verkruimelt gewoon als je er aan komt. Wat een leuke dingen werden er verteld. En die Gannets waren echt geweldig. Er blijken trouwens 3 soorten te zijn, dit is de Australische. En ze hebben hier ook piramides (😉).
    De verwachtte regenbuien blijven uit, rustig middagje, gedeeltelijk in de zon. Alleen de wind blijft koud. Ik breng tijd door met een groepje uit o.a.Taupo, die 32 km gerend/gewandeld hebben vandaag tijdens de Cape Kidnappers challenge. Aardige lui, met ook nog fietstips. Sommige van die fietspaden zijn toch te doen.
    Die kuifkwartels rennen hier gewoon over de camping trouwens. Van sommige mannetjes hangt hun kuif voor hun ogen😄.

5-10 Vogels onderweg

October 5, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 12 °C

Het begon bij de tent, volgens mij groenlingen. Met zo'n kraak piep.
    Daarna vlakbij de camping, iemand met een verrekijker. Bleek in Oog en Al geboren te zijn, hij zei dat die vlekjes Godwits zijn. Opgezocht: grutto's. In mijn boekje staan alleen rosse grutto's als frequent bezoeker.
    Lepelaars gezien, is een native soort! Een koningslepelaar!
    En die eend met de rare snavel: een Australische slobeend
    Nog een husje witkopreigers, super dichtbij.
    En die laatste? Ik sta open voor suggesties.

Napier

September 16, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

An early start to the markets (disappointing!) and then coffee in Napier and some shopping!! It’s a lovely city with many Art Deco buildings and coffee and shopping didn’t disappoint at all!! A lookout over Hawke’s Bay at the end of town

Het goede leven in Napier

December 29, 2015 in New Zealand ⋅

De volgende dag rijden we naar Napier. Niet ver, maar we maken onderweg zo veel stops dat we toch een hele dag onderweg zijn. Eerst een stop om foto's te maken met Tongariro en Ngauruhoe op de achtergrond (mission accomplished!), dan pootje baden bij het prachtig blauwe lake taupo gevolgd door koffie en lunch bij het licorice cafe, een uitkijkpunt op twee schitterende watervallen en nog meer koffie (hier moeten Thomas en ik een beetje aan wennen, wij zijn geen koffie stops meer gewend haha!). We rijden door naar Napier en belanden uiteindelijk op een schitterende gratis camping recht aan zee. Enorm genieten, zo'n mooi uitzicht 😃.
    Die avond doen we lekker luxe met stokbrood met kaasjes en een wijntje. 's Avonds flink wat potjes De Grote Dalmuti en slapen met het oorverdovende geluid van de golven. De golven klinken zo hard dat ik wakker word in de volste overtuiging dat de golven tegen de camper aanslaan.. Mijn hart in mijn keel en ik lig de halve nacht wakker. Natuurlijk is er helemaal niets aan de hand.. Ik ben soms ook zo vermoeiend 😜.
    De volgende dag trekken we ongedoucht (tja, gratis camping he?) onze mooiste kleren aan. We gaan wijnproeven, en dat te voet vanaf de camping 😃. Die dag beginnen we met een wijnproeverij bij Clearview estate, waar we naar huis gaan met een heerlijke Hawke's Bay sauvignon blanc. Daarna gaan we chique uit eten bij Elephant Hill Reserve. We eten ongelofelijk lekker met uitzicht op de wijnvelden. Iedere gang is smullen. Ik bedenk me dat de herinnering aan deze maaltijd ons er vast doorheen gaat helpen op de culinair gezien moeilijke momenten die ons nog te wachten staan (Willen we écht naar Mongolië? Daar eten ze gefermenteerde paardenmelk met yakboter, brrr). Maargoed, haha. Het is een avond met heerlijk eten, fijne gesprekken en nog fijnere mensen. Hoogtepuntje! 😍

Napier

December 29, 2015 in New Zealand ⋅

Nach einer Nacht auf dem Campingplatz und Frühstück am Meer ging es weiter nach Süden.
    Unterwegs haben wir an einer Höhle angehalten. Nach einer kurzen Wanderung konnte man dann darin etwas klettern. Ist eine schöne Tropfsteinhöhle.
    Nach etwas Fahrt fährt man um eine kurve und sieht vor sich den schwarzen Strand vom Hawke's Bay und dazu türkises Meer! Leider ist die Ströhmung zu stark zum schwimmen.
    Bevor wir in die Stadt sind, sind wir auf einen Hügel gelaufen und haben unsern Lunch mit 360° Blick über die Gegend genossen.
    Napier selbst ist die schönste Stadt bisher. Alte Gebäude, viele Palmen, gepflegte Parks und eine super Promenade! Auch ein weiterer Aussichtspunkt liegt unmittelbar neben der City. Wir sind Abends nach Süden aus der Stadt gefahren und haben am Ende der Straße einen der besten Campingplätze überhaupt gefunden. Zwischen Felswand und Strand ist eine etwa 10m breite Fläche zum campen. Das Meer direkt vor der Haustür! Wäre es nicht wolkig gewesen hätte man einen top Sonnenaufgang gehabt, wir haben dann weitergeschlafen....

Es ist hier an der Ostküste schon etwas frischer als in Tauranga, einer der 2 wärmsten Städte in NZ.

Neuseeländischer Weihnachtsbaum

December 24, 2016 in New Zealand ⋅

Der Eisenholzbaum ist in Neuseeland besser bekannt
    unter dem Maori-Namen Pohutukawa.
    Er ist in Neuseeland ein wichtiges Weihnachtssymbol.
    Der Baum mit den vollen roten Blüten steht
    ab Mitte Dezember bis Mitte Januar in voller Blüte.
    Daher heißt es: erst wenn der Pohutukawa erblüht ist,
    beginnt die Weihnachtszeit.

Te Awanga