New Zealand
Te Mateotetawa Creek

6-4 Matakohe

April 6, 2019 in New Zealand

Ik kom er gisteren achter dat ik in Kaikohe een geothermische wandeling had willen doen. Ik heb er daar niets van gezien. Is alleen op afspraak. Toch maar niet terug. Is 87 km zonder camping of weer langs de kust.
    Ik sta op met mist, goed teken lijkt mij. En inderdaad, stralend blauw. Pas als het om 12 uur weer betrekt, realiseer ik me dat de weersverwachting de hele dag regen was. Eerst door Kumara landbouwgebied. Ik blijf op de snelweg, want daar is een wandelingetje met hagedissen. Wel steil, maar dan doe ik gewoon een klein stukje. Naar het begin is echter al een stuk omhoog met de weg. Dat loop ik. Dan een stukje Kauribos, goed te doen en mooi. En dan knetter steil ja, geen hagedis te bekennen trouwens, is misschien niet het goede weer daar voor. En dan dus gewoon door klimmen hè. Terwijl ik niet eens weet of ik wel weer naar beneden kom. Op de top bijna hoogtevrees, snel gaan zitten en het eerste stukje op mijn kont naar beneden. Niet elegant, maar ik kom er zo wel. En zodra ik weer op de weg ben, aldoor zo'n suffe grijns op mijn gezicht; ik heb iets gedaan wat ik eigenlijk niet kan.
    Het is hier vaak regenachtig vanwege de westenwind. Daarom heb ik hem, naar het oosten gaande, straf tegen (?). Nou ja. Ik blijf 2 nachten en doe het Kauri museum morgen. Om half 6 ga ik vragen bij de receptie of het café of de eet-caravan nog open gaat. Ik heb wel pasta, maar zou jammer zijn als er daarna nog wat open gaat. Nee, niet 's avonds. Maar ze heeft nog eten over. Krijg ik toch een heerlijk bord vol. Wat lief toch weer. En geen druppel gevallen hè, althans niet waar ik fietste. De weg was wel nat soms. Voor het eerst mijn dons aan.

Daar stond ik dus ook!

Astrid van der Zouwen

Uitzicht vanaf mijn tent.

Monique Hermans

Aaargh!!😱 Dan snap ik die grijns wel,😀

7-4 Matakohe: Kauri museum

April 7, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Ik had al vast mijn telefoon een uur terug gezet, doet ie het zelf ook nog een keer. Terwijl dat uit stond. Ik vind het raar dat het om half zes al licht is, terwijl het gisteren om 7 uur nog pikdonker was. Afijn. Eerst de was, met een gevonden Persil bolletje. Mjum!
    Daarna hele ochtend in het museum. Er hangen veel foto's, veel meubels van Kauri hout, een verzameling Kauri gom (amber), nagemaakt huis met inrichting, stoom zaagmolen en andere machines (aparte footprint). Ik word toch een beetje triest van al dat gekap en het verlies van die gigantische bomen. Wij hebben het zelf ook gedaan, maar dit is recenter. Met foto's. Dat voelt erger, net als dat de tweede wereldoorlog erger voelt dan de invasie van de Noormannen. Maar terwijl ik dit type: als hier nog oerwoud stond, zat ik hier niet....🤔
    Er is ook de school waar de eerste in Nieuw Zeeland geboren premier op school heeft gezeten en het oude postkantoor met oude telefoons.
    Op deze camping is ook zo'n "spreeuwen zwerm" mussen!

7-4 Kauri museum, machines

April 7, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Voor hen die het interesseert..
    Frank; ik moest toch weer aan je denken, vooral bij al die telefoons!

Pieter van der Zouwen

En dan te bedenken dat deze machines vooral "met de hand" worden gemaakt. Indrukwekkend.

4/7/19Reply
    Marijke van der Zouwen

't Zijn net "Mineons

😄🤣

7-4 Kauri museum: voor Riet

April 7, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Er lag ook een mega bijbel.
    Gek, moest ik aan jou denken!😉

Riet Atema

wat een mooie! welk materiaal zou dit zijn?

4/8/19Reply
    Astrid van der Zouwen

Zit vast Kauri hout in. Anders lag ie daar niet!

Letzte Camping Nacht in Matakohe

May 23, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 15 °C

Auf einem putzigen und liebevoll geführten Campingplatz haben wir die letzte Nacht in unserem Jucy verbracht. Wir werden das Campen und Kochen in der Natur schon etwas vermissen 😇

Anneliese Keul

Die Zeit mit eurem grünen Frosch ist leider schnell vorbei.

5/25/19Reply
    Martin Keul

Finde ich auch schade, aber ihr werdet bestimmt auch noch anderswo eine schöne Zeit erleben auf eurer Reise.

5/25/19Reply

Te Mateotetawa Creek