New Zealand
Thames-Coromandel District

Top 10 Travel Destinations Thames-Coromandel District:

Cathedral Cave und Hot Water Beach

January 7 in New Zealand ⋅ ☁️ 18 °C

Wir fuhren in Richtung Osten zur Coromandel Halbinsel, bekannt für seine Strände und der Felsenformation Cathedral Cave.
    Auf jeden Fall muss man sich etwas nach den Gezeiten richten, oft gut wenn das Wasser weg ist, aber wenn man schwimmen möchte nicht so gut....

Diese Sehenswürdigkeiten sind so RICHTIG touristisch.... als wir die Cathedral Cave nach einer kurzen Stunde erreichten, brummte es nur so vor Menschen.
    Der Strand ist sehr schön, doch Bilder zu machen ohne Personen .... keine Chance... nun denn, wir sind ja auch Touris...also nicht jammern.
    Wir sind uns immer wieder bewusst, wie glücklich wir uns schätzen können, all das hier zu erleben.

Danach sind wir ein paar Kilometer weiter gefahren, haben die Badebuchse angezogen, den geliehenen Spaten zur Hand und ab zum Strand.
    Hier buddeln wirklich ALLE nach den heißen Quellen und der Strand hat sich in eine Kraterlandschaft verwandelt.
    Ich habe auch fleißig gebuddelt doch erfolglos, es kam nur kaltes Wasser.
    Als ich mit einer Mutter ins Gespräch kam, hatte ich Glück, ihre 3 Mädels wollten nicht mehr im heißen Wasser sitzen, sie wollten ins Meer.
    So kam es, dass ich ein schönes, großes, mit heißem Wasser gefüllten Loch erbte.... geil !
    Nicht lange danach gesellte sich ein kleiner Junge zu mir, gemeinsam gruben wir noch ein kleines Höhlensystem...
    bei dem er alle 10 Min aufsprang mit den Worten "back in a minute, just cooling down in the sea" und im Meer eintauchte..... ja es war sehr warm.
    Trotz der vielen Menschen, eine tolle Erfahrung und viel Spass

Damm Sticky

February 21, 2019 in New Zealand ⋅ 🌧 22 °C

Van Coroglen naar Hahei. Slechts 24 Km. Slecht geslapen dus rot humeur. Het heeft geregend en ik had de tent niet dicht gedaan. Humeur beneden het vriespunt. Slaapzak nat, matje nat.
    Karin maar vertelt dat ze mij even met rust moet laten.
    Alles dus nat ingepakt en om 10:00 op de fiets. Geen fijne weg. Gelukkig maar weinig kilometers. Iets voor 12 rijden we Hahei binnen, komen we onderweg naar de camping de duikshop tegen. Gelijk informeren of we kunnen boeken. Dat kan alleen is niet zeker of er gedoken kan worden i.v.m. de zeegang. Een uitloper van een huricane kan roet in het eten gooien. Morgen ff checken om 9 uur. Tot morgen.
    Ingecheckt bij de camping voor 2 nachten.
    De natte spullen in de zon te drogen gelegd en de ketting van m'n fiets gaan schoonmaken. Ondanks dat hij nu redelijk schakelt zint mij de kromme derailleur niet. Ik leen de baco van Karin en sloop de derailleur er af, buig met behulp van de baco de kooi wat rechter. Maar helaas hij blijft schreef t.o.v. de cassette.
    Nou zit er ook wel veel speling op de as waar mee je hem aan het frame schroeft. Versleten!
    Na 15 jaar toch maar een frisse bestellen thuis.
    Karin heeft suikers tekort dus ook een kort lontje.
    Nadat we bij het veel te kleine winkeltje veel te duur hebben ingekocht. Eten we een boterham.
    We besluiten langs het strand naar Cathedral Cove te wandelen. Karin zet er flink de pas in. Ik heb ff genoeg van haar humeur en laat haar maar lopen. Dan is het te ver lopen op 2 boterhammen en besluit ze op de fiets te gaan. Het lijkt mij beter dat ze dat ff alleen doet.
    Nou ben ik toch ook wel geïnteresseerd in die cove en besluit 10 min later om ook te gaan kijken. Bijna op de top bij de parkeerplaats kom ik haar al tegen.
    Nog te ver lopen. Zij suist naar beneden ik kruip nog even een paar meter omhoog. Wel een mooi uitzicht bij de parkeerplaats.
    Op de camping is haar humeur bijna weer de oude en de mijne ook.

Lekker bezig

February 23, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 20 °C

Helaass ging ook vanochtend de duik niet door. We vertrekken dus weer duikloos New Zealand, maar we gaan de schade inhalen in Oud Zeeland. Vandaag dus een relatief rustige dag, 33 Km. Van Hahei naar Kuaotunu. Onze eerste stop maken we op Cooks Beach. Lekker ff zwemmen in de baai, met lunch. Als we bij de Ferry Landing aankomen in Flaxmill Bay staat de ferry op het punt te vertrekken. De fietsen kunnen we zo op het dek parkeren. De overtocht duurt maar kort, nog geen 5 min.
    Bootschappen gedaan in Whitianga en verder naar Kuaotunu. Er komt nog een pittig stukje maar waar?
    Het is een pittig stukje van 2 Km a 10% schat ik maar. Daarna een lange afdaling 59 Km/h Heerlijk.
    Half vier op de camping. Lekker dagje niet te veel gedoe. Bevalt ons beiden.

Toetje

February 25, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 19 °C

Nou ja ik dacht dat we alles wel zo'n beetje gehad hadden.
    Vanaf de camping een heerlijk wandeling gemaakt door het regenwoud van ern half uur.
    De baai bij eb bewondert. Het vlot waar wij vanmiddag op gezont hebben ligt droog. Naar beestjes gekeken in de poeltjes.
    Als we willen koken bieden de buren vers gevangen snapper en mosselen aan. Daar zeggen wij natuulijk geen nee tegen. Karin gaat nog een fles wijn halen. Vis moet tenslotte zwemmen.
    Ik steek de Barbie aan en grill de snaper de mosselen en de zalm.
    Heerlijk, wat een dag en wat een afsluiting van onze reis. Als toetje een prachtige zon's ondergang.

To Dive or not to Dive

February 22, 2019 in New Zealand ⋅ 🌧 22 °C

Weer vroeg wakker dus.
    Ik hoor Karin naar de wc gaan. Als ze terug komt vraag ik of ze de tent droog heeft gehouden want het heeft geregent vannacht. Gelukkig had ik de tent dicht vannacht. Je tablet lag nog buiten zegt ze wil je die nu hebben? Nee hé.... Ja doe maar. Gelukkig nix aan de hand hij doet het nog. Getuige de text alhier.
    Om 7 uur er uit want we moeten om 9 uur bij de duikshop zijn. Daar aangekomen horen we het slechte nieuws "To choppy" . Morgen nog een laatste kans. Wel dan maar één duik, we gaan het meemaken.
    Dan maar een flat wihte met iets er bij. Naast zit ons zit een Nederlands stel dat een huis geruild heeft. Lekker voordelig als je d huizen prijzen hier ziet. Kopen kan ook 1.400.000 $ dan heb je wel iets leuks aan het strand, met 2 slaapkamers en 3 badkamers.
    Weer te duur ingekocht bij dat winkeltje. 27$ voor vier dingen in je mandje.
    Half 12 weer op de camping, wat te doen? Lunchen? Is wat vroeg. Wandelen naar Cathedral Cove dan maar vandaag. Lekker langs het strand gebanjert. Op de blote voeten een heuvel op. Dan via een geasfalteerd pad naar de cove. In ganze mars want er willen nog een paar hondert man/vrouw naar het Cathedral. Best vermoeiend en net zolang als aangegeven wat uitzonderlijk is.
    De cove is groter dan zo op de foto's te zien is. We gaan in het zand zitten en eten onze lunch op. Toch blij dat we hem gezien hebben zegt Karin. We moesten vanmorgen zin maken.
    Om 14:30 weer op de basis. En nu lekker de administratie doen voor het weer gaat regenen.

Het lijkt wel Vacantie

February 24, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Alweer een rustige dag, het lijkt wel vacantie.
    Er was al weinig te doen in Hahei. In Kuaotuna is nog minder te doen. Maar het kan nog rustiger, daarover straks meer.
    We zetten onze tent op op de Kuaotuna Motor Camp. Tijdens het eten komen we in gesprek met een stel uit de USA. Hij is bioloog een bestudeerd hier een soort Zilver Visjes.
    Omdat hier verder niks te beleven is behalve in de zee zwemmen en dat hebben we 's middags al gedaan, wil ik kijken of er inde buurt glowworms zijn. Ik vind een stukje over gloworms in de buurt 5 Km van de camping. We pakken de fiets maar helaas, geen glow worms. Wel lekker gefietst.
    Vandaag dus naar Whangapoua , 23 Km via een mooie gravel road naar Matarangi. Prachitige uitzichten. Daarna weer een hw met een héél pittig stukje klimmen.
    Net iets voor eenen komen we in Whangapoua Holiday Camp aan. Het is er rustig en de receptie is nog dicht. Doorrijden naar Coromandel dan maar is maar 13 Km.
    Dan gaat de deur open van de receptie. Hi there. We vertellen dat we eigenlijk doorwillen naar Coromandel. Long steep clime. Better stay for a night. Dat doen we dan maar.
    Tent op zetten en wasje doen en dan naar Whangapoua 6,5 Km . Heerlijk rijden zonder bagage. Lekker in zee gezwommen. Luieren op het strand. New Chums Beach maar niet gedaan. Alleen te bereiken over gladde rotsen.
    Wat ons zo tijdens het fietsen opvalt is de verlatenheid. Geen winkels geen barretjes nada. Prachtig strand, mooie huizen, maar geen vertier en weinig mensen.
    Morgen maar over de bult naar Coromandel.

Dickson Holiday Park

February 19, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 24 °C

Na een week op een matje met zere armen, nekken en ruggen, trakteren wij onszelf op een carvan. Karin heeft op Rankers Camping NZ Dickson Holiday Park uitgezocht zij verhuuren carvans.
    Zoals wel vaker in Nieuw Zeeland beland je soms in de jaren 50-60, zo ook nu.
    Schitterend!
    Onze carvan is zo'n exemplaar uit de jaren 60. Net als de rest op de camping.
    Ondanks dat het oud is is het goed onthouden. De douche is heerlijk en het zwembad ook.
    Karin en ik zijn eerst maar gaan zwemmen. Lekker fris. We hebben ook nog ff geoefend met het masker leeg blazen voor de duik van komend weekend. Karin had daar eigenlijk geen zin in maar ik vind het belangrijk voor haar veiligheid. Eenmaal geoefend was ze er toch wel content mee.
    Karin is wijn aan het halen en ik ga koken.

De pas op

February 20, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 21 °C

En door het regenwoud. Vanmorgen gestart in Thames langs de prachtige kustweg naar Tapu daar de afslag naar Coroglen.
    De rit langs de kust was heel mooi. De km gleden onder onze banden door. In 50 minuten stonden we in Tapu.
    Onderweg gestopt voor een koffie. Een winkel van sinkel. Er was van alles te koop, ook een flat white zij het van nescafe. De Chineze eigenaar sprak dus geen Engels. Wel handen en voeten. Gelijk maar cachettes met waspoeder, nieuwe sunblocker en insecten repellant gekocht.
    17 Km gehad 27 Km te gaan. En wat voor Kilometers.
    De eerste 6 Km naar de Water Gardens waren geasfalteerd en klimmen. Viel me mee ik heb er zin in
    15 $ entree pp voor de Water Gardens is ons toch wel te gortig. Er is een café anex winkel bij. En daar serveren ze volgens het bord een "Dam good coffee" En eerlijk is eerlijk de koffie was "Damm good". En oudere Dame kwam ons vertellen dat Dam Good Coffee met één M komt doordat hier vroeger voor de houtkap een dam werd gebouwd, vandaar.
    Na de Water Gardens werd de weg onverhard en steiler. 10 Km klimmen op gravel pfffff......
    Ondanks 38 tanden voor en 30 tanden achter, krijg ik het zwaar. Karin dieselt lekker verder. Gelukkig mag ik af et toe ff bijkomen, de schat.
    We rijden midden door het regenwoud. Had ik schitterend al gebruikt? Dan nog maar een keer.
    SCHITTEREND! !
    Imposant. Ongelovelijk en onvergetelijk.
    Na 4 Km klimmen komen we bij een Square Kauri. Ik rijd er zo voorbij, Karin dus niet, die kijkt nog even om op het bord langs de weg. Staat maar aan één kant van de weg aangegeven.
    Hij is onmeunig dik en hoog die boom.
    We moeten een stuk klimmen om bij het platform bij de voet van de boom te komen. Hij is echt gigantisch, omdat ik mijn spiegelreflexcamera niet mee heb behelp ik mij maar met de panorama functie van mijn telefoon.
    Na nog 6 gruwelijke kilometers en wat stofhappen van passerende auto's komen we eindelijk op de top van de pas.
    Nu gaat het bergafwaarts. Soms met 30 Km/h naar beneden met volle bepakking op gravel. Ik vind dat ik beter afdaal maar Karin heeft de grotere ballen en dus sneller.
    De 44 Km zitten er op. Weer een prachtige rit zelfs met 10 gruwelijke Kilometers.

Coromandel

March 6, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 20 °C

Es zieht uns weiter in den Norden und wir sind heute nach 4h Fahrt in Coromandel angekommen. Die vorgelagerte Insel ist so etwas wie das Timmendorf von Auckland und besticht durch kleine (oder auch mal große) Häuschen und kleinen Buchten. Unser Haus liegt an der Mercury Bay mit Blick auf Hafen/Fähre von Whitianga. Morgen wollen wir noch mal eine Paddeltour zu den Cathedral Coves wagen, bevor es denn am Freitag regnen soll (wird ja auch mal Zeit😉).Read more

Coromandel und Driving Creek Railway

March 8, 2019 in New Zealand ⋅ 🌧 17 °C

Sind heute nach Coromandel auf die andere Seite der Peninsula gefahren. Dort haben wir eine Fahrt mit der DC Railway gemacht und sind zum Eyefull-Tower😉 gefahren. Die tolle Geschichte der in über 30 Jahre erbauten Anlage findet ihr hier:
    Nachdem wir wieder in Coromandel waren fing es dann doch noch an zu regnen, so dass wir uns wieder auf die Ostseite der Halbinsel begeben haben.
    Mittags Fish und Chips.

Thames-Coromandel District, Thames-Coromandel-Distrikt, District de Thames-Coromandel, Distretto di Thames-Coromandel, Темс-Коромандел, Daerah Thames-Coromandel, Thames-Coromandel, ضلع ٹیمز-کورومنڈل