New Zealand
Tinline Bay

Laatste dagen op South Island

October 16, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Aangezien er deze dagen veel regen is voorspeld, kiezen we voor een wat luxere camping met keuken en binnen faciliteiten (en een pingpong tafel 😁🏓). De camping ligt naast het strand in het Abel Tasman natuurgebied.

's Nachts valt er veel regen en het is dan ook flink drassig als we opstaan. We rijden door naar Richmond, waar we bij een biologische wijngaard een paar wijnen proeven! 🍷 We laten ons overtuigen om er twee aan te schaffen, nog maar even zien of we die op krijgen voor onze vlucht 😅

We slapen deze nacht weer in een airbnb en het is erg lekker om even bij te komen, zeker nu het zoveel regent. De volgende dag doen we een tour in een pindakaas fabriek waar we ook verschillende smaken kunnen proeven 🥜.

Dan is het alweer bijna tijd voor de ferry! De laatste dag op het Zuidereiland zit erop. We rijden langs een mooie kustroute naar de camping en morgen moeten we vroeg op, want we gaan om 06:45 al de boot op! ⛴️

Strandverabschiedung 🌞

December 8, 2023 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

.....den Nachmittag am Strand verbracht 😎🌊🌞 morgen früh reisen 🚌wir weiter nach Picton....
      wo wir am nächsten Tag mit der Fähre ⚓🛟🚢 übersetzen nach Wellington ( Nordinsel Neuseelands)
      Ein paar Pferde 🐎🐎🐴 fotografiert auf dem Weg zum Campingplatz 🏕️ für Lea!
      Heiße Schokolade und Kuchen 🍰 gab's auch mal wieder 😋

Ach und über's Wasser kann ich auch gehen 😅🤣😂 - bei Ebbe!😜

Taman coastal track

January 23 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Het einde is in zicht maar we hebben nog (wéér) iets moois voor de boeg. Volgens vele het mooiste National Park van NZ dus we Laden ons weer even op. Het is wel duidelijk geworden dat we geregeld verschillende inzichten hebben, Annika wil graag een doel hebben, daar op af en dan genieten. Dit zijn vaak schitterende plekken maat wel toeristisch. De mooiste plekken zijn nu eenmaal populair. Ik wil graag veel meer genieten van de reis zelf, zonder doel, vaak stoppen onderweg om te proberen mooie plekjes te ontdekken. Dit laatste lukt vaker niet dan wel en levert dan de nodige wrijving op en als het dan slecht weer is en we slecht geslapen hebben mondt elk klein dingetje uit in een discussie. En vroeg opstaan om vervolgens 'niets' van plan te zijn gaat er bij de dames helemaal niet in dus het werd vaak een middenweg. Uiteindelijk hebben we onze draai wel gevonden maar 10 weken is gewoon heel erg lang. Daarom hebben we vandaag besloten om eens apart, los van elkaar door dit park te lopen. We moeten om 10 uur van de camping zijn en maken daar maximaal gebruik van. Nog even lekker douchen en ontbijten en dan rijden we die kant op.
      Als we erheen rijden zie ik een drempel over het hoofd en krijgt Lynn vliegles. Oeps....

We lopen om de beurt met een pauze van 15 minuten het park in, we gaan de Tasman Coastal Track volgen en omdat de totale lengte 60km is lopen wij gewoon een stuk heen en terug. Iedereen kijkt zelf hoe ver ie wil en dan zien we het wel.

Vanaf de start is de route gelijk fantastisch. Het weer is top, de track ligt grotendeels in de schaduw en is erg goed verzorgd. Er zijn rond deze tijd niet veel mensen dus dat is lekker. Elke km is er wel een mooi uitzichtpunt of toegang tot een 'geheim' strandje. Ik ga naast een oude Australische man op een bankje zitten en we kletsen een kwartiertje over van alles en nog wat maar vooral over hoe mooi het hier is. Heerlijk om lekker alleen te lopen, dan heb je tenminste tijd voor dit soort dingen en los daarvan vinden we het alledrie wel erg lekker blijkt later. Als ik even de route kwijt ben loop ik naar een gezin op het strand en ik wordt gelijk vrolijk gegroet.
      "Hello, how are you?", het blijft een zin die je even van je apprepo brengt maar het is hier de normaalste zaak van de wereld. We reageren maar met "I'm great, how are you?" en er ontstaat snel een gesprekje. Na zo'n 2 uur lopen komen we elkaar tegen op een geweldig strand. Kraakhelder water en een mooi 'golden beach' zoals de kiwi's het noemen. Uiteraard moet hier even gezwommen worden en we eten onze lunch. Samen terug of apart? Apart zeggen we in koor en we zien elkaar weer 2 uur later bij de camper. Annika heeft Lynn onderweg ingehaald omdat ze volgens Lynn aan het rennen was.
      Daarna gebruiken we om en om even het massage apparaat dat Annika voor haar rug heeft gekocht op onze voetjes en dan rijden we terug naar de camping voor een lekkere bbq. Het is zo goed bevallen dat we een nachtje bijgeboekt hebben. We hebben deze trip elke dag wel een glas (fles) witte wijn op en we spreken af dat dit toch echt een van de laatste wordt. We hebben er in elk geval volop van genoten!

Wekaralle - der Scone Dieb

December 30, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 22 °C

Die Wekaralle ist eine große flugunfähige neuseeländische Rallenart, die sehr stark vertreten ist im Able Tasman Park. Sie ist ein opportunistischer Allesfresser, zu dessen Nahrung Samen, Vogeleier und alles was ihnen in die Quere kommt - z.B. unsere leckeren Dattel Scones in einer Papiertüte. Sie scheuen sich auch nicht Taschen zu öffnen oder unter Zeltplanen zu schauen, um an Nahrung zu kommen *argh*.Read more

Running the Abel Tasman track

November 23, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 26 °C

Running part of the first day of the Abel Tasman track cause according to Isabel walking takes too much time and its now getting boring.

We wanted to see this side to at least experience 2 days of the 4 day track without actually walking the whole track and we did not have time to kayak or water-taxi and walk part of it because we also wanted to do some wine tasting before catch the Ferry to the North island.

I am turning into a runner, NOT! But I do enjoy it for a quick workout and its good to quickly explore. A year ago when I started running I could not understand how anyone can run 5km non stop or without at least walking a couple of times and I can happily do that now, at my own slow pace.

The Abel Tasman is a beautiful track and I would recommend it to anyone equally as much as I would recommend the Milford track, they are completely different but breathtaking in their own ways.

If you only have one or two days I would recommend going to the north side of Abel Tasman is really the best part, however at the south side you can catch water taxis and kayak up north if that's what you prefer.

{Roedolf}

Tezky zivot delniku

March 5, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 14 °C

Kdyz zrovna nemakame, radi si vyrazime z kopytka. Kdyz se chceme osvezit, musime do more. Plazi je tady tolik, ze je mame sami pro sebe. Jidlo a piti s sebou a spokojime se s piknikem na pisku. Zivot tu neni snadny, jablka ke svace si vybirame jen ty nejlepsi primo z vetve. Zivotni uroven se nam vsak naramne zvedla od te doby, co mame k dispozici sporak s troubou. Peceme si same dobrutky z nasich mezinarodnich kuchyni. Nejradeji mam Emiluv dansky pivni dort. Kdyz se nam zachtelo ceske omacky, udelali jsme si hovezi na kmine... varime levne, tak jsme si museli vystacit s rump steakem jako s cenove nejdostupnejsim kouskem masa:-D mohlo by byt jeste hur?!:-):-):-)Read more

Angorage

November 28, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 15 °C

Ich hatte mir ja schon gedacht, dass es hart werden würde, aber gleich am ersten Tag schon so gefoltert zu werden ist wirklich nicht nett. Nachdem wir ein bisschen an der Küste entlang gepaddelt sind und uns etwas an das Kayak gewöhnt haben, sind wir zu einer kleinen Insel gefahren, an deren Küste wir die ersten Seehunde gesehen haben. Leider hatte sich das Wetter in der Zeit, die wir bei der Insel verbracht haben verschlechtert und als wir wieder zurück Richtung Festland wollten, waren wir ganz schön aufgeschmissen. Die Wellen waren riesig und der Wind ist uns entgegen gepeitscht. Weil ich vorne saß, habe ich natürlich das Wasser jeder Welle abbekommen. Gefühlte Stunden haben wir nur auf der Stelle gepaddelt, aber irgendwann ging es langsam voran und wir haben uns den Weg zurück Stück für Stück erkämpft. Bei diesem Kampf haben wir natürlich auch Opfer gelassen: Das Ruder von Carl und Simon ist gebrochen, sodass sie nicht mehr richtig steuern konnten und Simons heiß geliebte rote Cap ist vom Wind davon geweht worden. Mit einer kleinen Pause sind wir dann nachmittags an unserer ersten Station angekommen. Angorage. Endlich. Wir haben unsere Boote aus dem Wasser gezehrt und wollten erst einmal ins baden. Der Strand war wirklich einladend. Goldener Strand, türkisblaues Wasser und endlich Sonne, wenn auch mit etwas Wind. Also haben wir uns umgezogen und die ersten sind ins Wasser gestürmt. Johnny und ich standen noch am Strand. “Und Sassi, laufen wir?“ hat er gefragt. Mein Protest hat nicht viel gebracht. Er hat mich einfach in den Arm genommen und ist mit mir losgerannt. Im Wasser angekommen hat er mich weg geschubst (natürlich nicht böse gemeint). Leider war das Wasser nicht so tief wie gedacht, sodass ich mir das Knie aufgeschlagen und geprellt habe. Johnny hatte ein furchtbar schlechtes Gewissen. Carl hat mich dann sehr professionell und vorsichtig verarztet. Es tat zwar trotzdem noch ziemlich weh und ich konnte es schlecht bewegen, aber es sah auf jeden Fall besser aus. Wir haben noch alle zusammen gekocht und die Zelte aufgebaut bevor wir schließlich ziemlich früh schlafen gegangen sind. Unsere Isomatten waren keinen Zentimeter dick dementsprechend gemütlich war es dann auch. In dem Moment habe ich dann auch zum ersten mal meine Arme gespürt. Sie haben gebrannt und hatten in jeder Position, in der ich gelegen habe, weh getan. Irgendwann bin ich dann schließlich doch noch eingeschlafen.Read more

Abel Tasman Coast Track

December 12, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 26 °C

Morgens bin ich um 5:30 Uhr aufgestanden und habe Nina und Sara aus den Federn geschmissen. Wer den Sonnenaufgang sehen will, muss auch früh aufstehen! Das Leben als Backpacker ist schon hart... 😂 Wir sind zum Strand gefahren und ich habe der Sonne zugesehen, wie sie langsam am Horizont aufgegangen ist. Atemberaubend 🌅 Jeder Morgen sollte so starten 😍

Solange Wiebke, Mona und Peter noch unterwegs waren, wollten Sara, Nina und ich unbedingt noch einen Teil vom Abel Tasman Track laufen. Das Wetter war tip top und wir konnten mal wieder unsere kurzen Hosen auspacken und mussten uns ordentlich für die Wanderung eincremen.

Die Wanderung ging meist durch ein bisschen Wald, aber man konnte ständig durch die Äste auf das Meer blicken und genießen, wie die Sonne einem aufs Gesicht scheint!
      Das war wie eine Wanderung durchs Paradies. Es war so traumhaft! Wir sind bis zur Apple Tree Bay (nein da waren leider keine Apfelbäume 😅) gelaufen und haben am Strand relaxt. Ich dachte wirklich, ich träume gerade! So einen tollen Track mit der Aussicht könnte ich tagelang laufen 😍
      Mit Nina und Sara hat es so viel Spaß gemacht und die Kilometer haben wir natürlich auch schnell hinter uns gelassen, weil wir so viel getratscht haben 😃
      Auf dem Rückweg konnten wir sogar durch den Sand laufen, weil low tide war, also Ebbe 😊 Wunderschöner Track!

Abel Tasman National Park

April 3, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 16 °C

Wir liefen heute den ersten Teil des Great Walks des Abel Tasman Tracks. Der Track war sehr gut im Stand gehalten, und nicht besonders steil mit vielen schönen Buchten. Der Rückweg zog sich dann doch sehr lange hin aber dafür konnten wir nach dem Eindunkeln an verschiedenen umgefallenen Baumwurzeln kleine Glühwürmchen-Gruppen beobachten und einmal mehr den wunderschönen Sternenhimmel betrachten.
      Zwei Tage später schipperten wir mit einem Boot durch den Abel Tasman zu einer kleinen Bucht, vorbei am bekannten Split Apple Rock und an sich sonnenden Roben. Die kleine Bucht war wie in einem Paradies. Blaues/Türkis Wasser, grüner Regenwald und Schwemmholz am goldigen Strand.
      Marisa und ich wagten uns dann sogar ins klare aber eeeeeiskalte Wasser. Sagen wir mal so, es war erfrischend ;)

Tinline Bay