New Zealand
Toetoehatiko

Here you’ll find travel reports about Toetoehatiko. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

The Far North II - Waipoua Forest

November 19, 2015 in New Zealand ⋅ ☀️ 15 °C

Het kamperen in de duinen bevalt ons zo goed dat we besluiten in een bos te gaan staan zonder faciliteiten. Aangezien dit de dag van het sandboarden betrof, wilde Mike toch even douchen. Tsja, de enige optie hier was in het ijskoude riviertje te klimmen. Het is echt supermooi om in zo’n omgeving te staan, alleen sta je er nooit helemaal alleen. Er zijn altijd wel een paar andere reizigers die ook arriveren, het lijkt wel of er net zoveel reizigers in Nieuw-Zeeland zijn dan dat er mensen wonen.

Na wakker te zijn geworden in deze mooie omgeving tussen de bosgeluiden, rijden we door naar het Waipoua Forest waar de oudste en grootste Kauri bomen van Nieuw-Zeeland staan. Aangezien alles in Nieuw-Zeeland het grootst, best, mooist of wat dan ook is zijn we een beetje lost hoe groot het nu allemaal is. Maar met een omtrek van zo’n 18 meter telt de boom volgens ons toch wel mee. We vragen ons af hoe een bomenknuffelaar hier te werk zou gaan. We besluiten naar een uitkijkpunt te hiken (een dik uur klimmen en we moeten ook weer terug) om van het uitzicht te genieten en dit blijkt al snel de verkeerde keuze voor Anika. “Het enige dat we zien is bos, bomen en modder.” Je raadt al wat we zagen toen we boven kwamen, juist ja, nog veel meer bomen.

Desondanks besluiten we te overnachten op een kampeerplaats naast een Kauri bos en duiken we in het donker nog een keer het bos. En wat kunnen we allemaal doen in het donker in het bos, precies, Kiwi’s spotten. Dit zeldzame dier gaat in het donker op pad om eten te zoeken en komt nog op verscheidene plaatsen in het wild voor. Hier bij deze kampeerplaats worden ze nog regelmatig door gasten gespot. Ondanks dat we uitgerust zijn met een rood filter voor onze telefoonlamp (anders is het licht te fel en zul je ze niet zien omdat ze jou al van ver zien), lukt het ons niet om er een te spotten. Het regent en we kunnen dus niet af gaan op de geluiden die ze maken wat het belangrijkste signaal is om er een te kunnen vinden. ’s Ochtends lopen we nog een rondje bos, ook ‘kleinere’ Kauri bomen blijven indrukwekkend, voordat we weer bij Jeanette instappen voor nieuwe avonturen.

Gigantische Kauri-Bäume

October 22, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 36 °C

Eines der Highlights im Norden sind auch die Kauri-Bäume. Es gibt leider nur noch sehr wenige dieser teilweise mehrere tausend Jahre alten Riesen. Wenn man davor steht fällt einem einfach nur die Kinnlade runter... auf das Foto bekommt man sie aber nur sehr schwierig

Toetoehatiko