New Zealand
Walker Creek

Milford Road

May 10, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 34 °C

Wir sind heute morgen gegen 8 Uhr in Lumsden Richtung Milford Sound losgefahren. Hierbei war wirklich der Weg das Ziel! Auch wenn Milford Sound wunderschön ist mit den hohen Bergen und dem Fjord, der Weg dahin war atemberaubend!
      In der ersten Stunde war es sehr nebelig und wir haben schon befürchtet, dass wir gar nichts von der tollen Natur sehen werden und sich die Wanderunen gar nicht lohnen. Aber zum Glück hat es sich dann schlagartig aufgeklärt und wir hatten einen coolen Tag!

Diese Straße führt sogar durch den 45. Breitengrad.

Row your boat

October 8, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 6 °C

Weer een mooie dag om mee wakker te worden. Het zonnetje schijnt en op de achtergrond hoor je de golven. We zaten heel erg te twijfelen of we de Doubtful sound cruise zouden doen. De verhalen die we erover gehoord hebben zijn alleen maar positief, echter zijn de kosten zo hoog dat we blijven twijfelen. Ik zou gaan kijken of er überhaupt nog plaatsen zouden zijn om mee te kunnen, maar doordat het niet goed staat aangegeven kom ik al veel later dan gepland bij de infobalie, om nog optijd heen en weer te kunnen lopen. Maar onderweg bedenk ik dat we hier misschien wel een mooi rondje kunnen kayakken. Dus met dat idee loop ik terug naar de camper, waar ondertussen mijn ontbijtje klaarstond🖒. En Daan was het met mij eens dat een rondje kayakken het meer waard maakte op dit moment. Dus na de nodige dingen gedaan te hebben gaan we opnieuw naar de haven, deze keer namen we wel de snelle route😜. Bij de infobalie bleek dat het nog niet het seizoen voor het kayakken was, omdat ze het hier nog winter vinden. Wel konden we een roeiboot huren. Dus hebben we daar maar voor gekozen😊. Daan heeft al vaker echt geroeid, ik niet echt.. dus dat werd een leuke uitdaging. De man waarschuwde ons nog wel dat er een sterke wind op kwam zetten dus dat roeien wel zwaar zou zijn. Hij bood ons ook nog een watertaxi aan zodat we de wandeltrack aan de overkant konden doen. Maar dat wilden we niet, dus werd het roeien💪. Eerst rustig beginnen en met de stroming mee verder de rivier in, Daan eerst alleen, maar daarna toch met z'n tweeën gaan roeien. Een goeie test😁. Ondanks het feit dat het vaak niet helemaal gelijk ging hebben we er het beste van gemaakt🖒. Nadat we met de stroom meegingen, moesten we en natuurlijk ook tegenin😅. En inderdaad begin de wind steeds sterker te worden. Dus hebben we het gered tot waar het water van het meer de rivier instroomt. Daarna was de energie er wel een beetje uit, dus zijn we omgedraait en terug geroeid naar de haven. Terug in de haven de boot vastgelegd en terug naar de camper. Daar hebben we een verlate lunch genuttigd en even bijgekomen van de roeitocht. Toen we er klaar voor waren hebben we de camper weer aangeslingerd en vervolgden we onze weg naar Milford Sound, om alvast het eerste deel van de route te rijden. We zochten onze slaapplek bij Cascade Creek, de laatste goedkope campsite voor Milford Sound. Natuurlijk waren we hier niet de enige😁. Toch vonden we nog een mooi plekje langs de creek🖒. Vanavond maar een beetje optijd gaan slapen, morgenochtend weer vroeg op voor het laatste stuk naar Milford Sound, waar ons een Nature cruise staat te wachten. En alleen de route er naartoe beloofd ook nog heel wat! Sleep Tight😘Read more

Walker Creek