New Zealand
Wedge Point

Here you’ll find travel reports about Wedge Point. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

23-1 Picton: dolfijn en vogeltour

January 23 in New Zealand

Slecht geslapen, ik wilde maar dat ik net zo goed sliep als mijn handen en armen, waar ik dus 15 keer wakker van werd. Ik word wakker met een cicade boven mijn hoofd die probeert te vervellen.
    Boekje en spelletje onder een boom en om kwart voor elf via een fietspad naar Picton. Boot geboekt, beetje gewandeld, lunch met sushi en daarna koffie met muffin.
    We zien hartstikke mooi dolfijnen en een zeehond die een octopus sloopt. Maar geen Kings aalscholvers. Op het eiland met veel plezier bij een poeltje gezeten, het enige zoetwater punt op het eiland. Hartstikke veel vogels die daar komen drinken en/of badderen. Heel erg leuk, o.a. saddleback en de parkiet die ik nog niet in het wild had gezien. Toch erg veel boot t.o.v. de bezienswaardigheden. Op de terugweg stoppen we helemaal nergens en is de gids alleen bezig met de catering. Wel leuk om wijn en mossel te proeven.

Übernachtung in Waikawa, Neuseeland

January 11, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Unser Weg geht weiter in Richtung Fähre in Picton um auf die Nordinsel zu kommen. In Waikawa nahe des Fähranlagers haben wir einen netten Campingplatz gefunden. Von dort haben wir einen kurzen Spaziergang zum Hafen gemacht und anschließen noch ne Kleinigkeit gegrillt.

Wedge Point