New Zealand
Wyuna Bay

Here you’ll find travel reports about Wyuna Bay. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

12-9 Coromandel

September 12, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 13 °C

Krijg ik toch een mega snappper vanochtend. Zomaar. Jim ging toch nog meer vissen. Mijn plan was de 309 weg, maar voordat ik bij de splitsing kwam, had ik al ettelijke kilometers 8-10 % gehad en toen had ik niet zo'n zin meer. Het is nog erger dan de Eifel; nog minder hoog, en nog steiler. Pffft.
    Dus ik rijd door tot Coromandel, zie er nog tegenop dat ik dan de houten huisjes moet bezienswaardigen. Maar het dorp is maar 1 straat, zo klaar!😉
    Dan nog 3 km naar de camping, want vanaf daar is er een leuke Kauri wandeling.
    Maar eerst wassen, want de zon schijnt. Dan nog een uurtje luieren. Helaas is de WiFi nog slechter dan in Zuid Amerika en lukt footprinten dus niet zo goed.
    Dan de wandeling. Hartstikke mooi. Bij heel veel bomen staan bordjes met namen behalve bij de Kauri. Ik ga er maar vanuit dat die hele grote dikke hem is.
    Ik bak mijn snapper in de keuken. Best gelukt gelukkig. En wat een mooie zonsondergang weer. En wat een mooie maan (dat je de donkere kant ook kunt zien). En net als in Peru kan je hier de Melkweg ook zien als het niet helemaal donker is. Gaaf.

Long Bay

December 7, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Ein weitere schöne Bucht in der wir verweilen und eine kleine Wanderung in den umliegenden Kauri Wald unternehmen...auch hier stehen die "Riesen" ...wie Isabella sagt: "Tāne Mahuta's Brüder ;)"

Kauri Block Track

November 24, 2014 in New Zealand ⋅

V kempu na plazi Long Bay na konci Coromandel Town zacinal kratky vylet k Panu Stromu - 800letemu Kauri Tree. Pry si mame pospisit, rikal muzik z infocentra, uz ma pred sebou bohuzel jen asi 1000 let zivota. A to kolem neho, to jsou jen "baby kauries", tahne jim totiz teprve na 80ku :-).

Wyuna Bay