Nicaragua
Departamento de Masaya

Top 10 Travel Destinations Departamento de Masaya

Vulkan Masaya National Park

November 25, 2020 in Nicaragua ⋅ ⛅ 26 °C

Der National Park vom Vulkan Masaya ist ein Besuch Wert. Vor allen der aktive Krater Nindri ist sehenswert. Am Tag und besonders in der Nacht, wenn man in ca. 380m tiefe das Lava brodeln sieht.
    In der Nacht hat es dann stark geregnet. Am nächsten Morgen speit der Vulkan Unmengen von Wasserdampf aus.Read more

Masaya

August 26 in Nicaragua ⋅ ⛅ 27 °C

Nachem bade imene passive Vulkan, sind mer no en aktive Vulkan go besichtige. Leider chömed d Fotene nie a de fast mystischi Ablick ane!🔥
    S Higlight isch aber d Heifahrt i de ÖV vor Ort gsi.😂I hoff i chan das Mol zeigeRead more

Hey Adi so kuuul - gnüsseds! Freu mi uf wieteri Impressione! Lg Cousinli [Cousinli]

Bajadero El Caballito - Trailrun (10km)

February 9, 2020 in Nicaragua ⋅ ☀️ 27 °C

Nachdem ich gestern schon so viel Spaß bei meinem kleinen Ausflug hatte und es mir keine Ruhe gelassen hat, wo genau ich unterwegs war, schnappe ich mir heute kurzerhand Frasers zweites Handy, lade mir die entsprechende Karte bei Google Maps runter und los gehts. Ich bin wieder etwas spät dran, 10 Uhr. Wenn ich zwei Stunden unterwegs bin, komme ich natürlich wieder in die Mittagshitze. Etwas dumm von der Planung, da ich schon seit 6 Uhr wach bin und gut vor dem Frühstück hätte laufen gehen können. Dann würde mich auch das Seitenstechen jetzt nicht plagen nach den Bohnen, Tortillas & Ei, dem typischen Essen hier in Nicaragua. Aber auch ganz gutes Training für den Lauf. Da werde ich nicht drumrum kommen, auch in der Mittagshitze zu laufen.

Grad, als ich in den schönen Wanderweg einbiege, höre ich Affen schreien. Mann, ist das laut, die müssen direkt über mir sein. 5 Minuten starre ich in die Bäume, ohne Erfolg. Dann gebe ich auf, habe jedoch das Glück etwas weiter oben auf ein paar der süßen Äffchen zu stoßen. Der Weg ist so schön und jetzt hab ich auch ein paar Bilder. Und weiß, dass es 5,8km sind und 500 Höhenmeter. Auf dem Weg nach oben begegnen mir wieder einige Einheimische, jedoch kein Tourist. Wasser habe ich wieder keines mitgenommen und gönne mir auf dem Rückweg eine Cola. Trotz der 30°C war es heute irgendwie besser auszuhalten als gestern. Länger als 2 Stunden will ich trotzdem bei der Hitze nicht unterwegs sein. Wie das wohl bei den 50 km wird? Etwas Sorgen machen ich mir schon...

Helmut Heilmann

Du schaffst das schon 😘

2/10/20Reply
    Kathi.

Oder halt nicht. 16 Stunden ist cut-off. Aber die Aussicht vom Vulkan ist sicher toll

2/10/20Reply

• Dec20

Kamperen Masatepe

December 20, 2019 in Nicaragua ⋅ ⛅ 29 °C

Na het middageten zijn we op pad gegaan. Na zo'n 3 kwartier rijden kwamen we aan bij Flor de Pichote. De natuur is in dit jaar getijden heerlijk groen. We hebben een mooie camp plekje uitgekozen. Met mooie overkapping. Na het opzetten van de tent heerlijk gaan zwemmen en wat gedronken met uitzicht op meer van Massaya. Daarna maakte we een avondwandeling. K geniet enorm van de kinderen. Ieder met zijn eigen karakter en leuke leeftijd dingen. Joanne aan het ontdekken, met een stad/stok voorop follow the leader. Na het maken van een groepsfoto bij een viewpoint was Claudia haar mobiel kwijt. Maar met haar smartwatch kon ze hem traceren. Cors waagde zich langs de rotswand onder toeziend oog van Helen naar beneden. En zo eindigde deze wandeling niet in een mineur. We hebben heerlijke wraps gegeten en nog een spelletje kwartet gespeeld. Julian heeft op school gewerkt over Mozes, hij wil dus graag van Mozes 1: Mozes in het biezenmandje. Quix is hier ook favoriet. We moeten nog even onderzoeken hoe het komt dat Helen telkens wint. We hebben erg veel lol met de Spaanse woorden, gisteren vooral herhaald. Ik hoor geluid in de andere tent denk dat ze wakker aan het worden zijn is ook al zes uur en licht.Read more

Ha mazzelaar! Geniet van het samenzijn met dit deel van je familie en het heerlijke weer!

12/21/19Reply

Dit is echt zo leuk zus. Ik wordt er helemaal blij van. Net papa en mama nog even gebeld en de link gestuurd. Die gaan vast ook genieten.

12/21/19Reply

Masaya

August 13 in Nicaragua ⋅ ⛅ 28 °C

Only 23 kilometers from the capital, the Masaya Volcano National Park is the first, and largest national park in the country, consisting of a volcanic caldera with two volcanoes and five craters. Its crater “Santiago” has an altitude of 635 meters above sea level, and continuously emits large amounts of sulfur dioxide. The crater also maintains an incandescence inside due to a persistent lava lake, reason why it was object of veneration by the inhabitants of the area before the arrival of the Spanish colonizers, who baptized the active volcano with the name of “The Mouth of Hell”.Read more

• Dec19

Ouderwets vertrouwd

December 19, 2019 in Nicaragua ⋅ 🌙 22 °C

Zo het is nu kwart voor 6 in de ochtend, ik lig heerlijk op bed. De stad begint wakker te worden. Toeterende bussen, krekels en hanen. Om 3 uur was ik nog even wakker maar daarna lekker geslapen tot 5. Gisteren heerlijk dagje gehad. Met zijn alle ontbeten, mmh al dat verse fruit. Cappuccino met liefde door Cors gemaakt. Op straat gespeeld Julian racet op zijn fiets van de een naar en andere kant en Joanne trots zonder zijwielen. We zijn een team met even opzetten van het tentje. Spelletje spelen oei wat is Helen competitief (haar eigen woorden). Ik slaap met Hanna in de meidenkamer. Claudia kwam aan het einde van de ochtend terug ze was met haar vader naar het ziekenhuis geweest, haar wekelijkse zorg zeg maar. Met elkaar warm gegeten en even naar de Wal-Mart. Koffie gedronken, Cors was ondertussen terug van kantoor. Uurtje me teruggetrokken en daarna meiden opgehaald bij taekwondo. Dat is vlakbij de rotonde. Het voelt zo vertrouwd om hier weer te zijn, alles in de keuken ligt nog in hetzelfde kastje, samen aan tafel, zingen na het eten en kletsen. Ben aan het genieten! Vanmorgen waarschijnlijk naar Granada en vanmiddag zwemmen. Vanaf morgenmiddag heeft Cors ook vakantie, daar is hij wel aan toe. Morgen gaan we naar Papalonal nachtje proefkamperen en bij mevrouw Gloria.Read more

Wat een gezellige verhalen! Mooie kids! Jaloers op de zon...enjoy!

12/19/19Reply

Laguna de Apoyo

April 11 in Nicaragua ⋅ ☀️ 33 °C

Nachdem Granada leider eher nicht zu meinen Lieblingsorten gehörte, fühlte ich mich an der Laguna de Apoyo, einem Vulkankrater-See, schon wohler. Von den Aussichtspunkten konnte ich den Strand am Vortag schon sehen und wurde auch nicht enttäuscht. Die Anreise auf der Ladefläche eines Pickups war etwas ruckelig, aber umso entspannter war die Lagune selbst. Es ist Sonntag und somit waren auch viele einheimische Tagesgäste dort. Bei 33°C konnte ich gar nicht anders als im Schatten zu liegen, immer wieder von der Badeinsel ins kristallklare Wasser zu springen und einen frischen Banane-Maracuja-Smoothie zu trinken. Gegen Abend wurde es ruhiger und auch am Morgen war es so still wie selten in Lateinamerika :) Die einzige Gefahr waren herabfallende Mangos 🥭.Read more

• Dec22

Laatste adventszondag

December 22, 2019 in Nicaragua ⋅ ⛅ 26 °C

De laatste kaars is aangestoken, we verwachten de Messiah! Hij komt, is gekomen en zal weer komen. Iedereen op zijn zondags aan het ontbijt. De familie is nu naar de zondagschool en ik kan zo mooi met de middagdienst van Zuidwijk meeluisteren.
    Vannacht ook al even meegeluisterd: Immanuel. God met ons.

Wat een rijkdom heeft en wil Hij ons schenken. (Lofzang van Zacharias.)

Gezegende zondag.

• Jan2

Beach Grand Pacific

January 2, 2020 in Nicaragua ⋅ 🌙 25 °C

Zo moe word je wel van zo'n dagje als vandaag. Ik lig nu lekker onder de vin in een vakantiehuis. Joanne ligt naast me te slapen. O wat was ze moe en ze wilde niet naar bed.
    Vertrekken met zijn 7e is wel wat meer werk als alleen 2 nachtjes weg. Maar de meiden pakken zelf hun spullen in en alles wordt verzameld in de grote rode koffer. Dit is nu de derde keer deze vakantie dat we op pad zijn er komt wel beetje routine en soort van taakverdeling. Cors verzameld alles voor in de doos, koelbox en hijst alles op het imperial, Claudia maakt huis nog even aan kant en checkt of alles dicht is. En ik probeer mijn bijdrage te leveren met waar ik denk mee te helpen. tja tja tja we zijn een team!

Rond 10 uur zijn we vertrokken en na een Pops ijsje was het nog ongeveer uurtje rijden. Onderweg in de auto genoten van wat buiten allemaal te zien is en van kletsen met Corstiaan.
    Het was wel even wennen aan de warmte toen we uitstapten. Een soort van picknick als lunch met oliebollen en saucijzenbroodjes, want oei het brood vergeten. Ome Danilo had op verzoek krentenbrood gebakken maar dat wacht ons dan thuis wel. Het is hier best afgelegen dus zullen we met wat we hebben doen. Vanmiddag in de zee gezwommen, wat blijft dat toch heerlijk die golven!. Stukje met Claudia gelopen langs het strand. En daarna weer even in het zwembad bij het clubhouse. We hebben wel beetje gelachen om ons vakantiehuis en er wat spreekwoorden op losgelaten: kat in de zak huren, vergane glorie. Helen en Hanna stijgen naar hogere sferen, met hun ronkende airco vliegen ze zo weg.

Merk al weer meer bezig te zijn met terugreis en dingen die in Nederland wachten in m'n hoofd. Weet niet of komt door even wat mensen uit NL gesproken te hebben en wat meer berichtjes. Maar het is ook weer bijna lang genoeg geweeat. Het vakantie vieren vind ik heerlijk en vooral samen dingen doen en op pad gaan. Het gezinsleven heeft zulke mooie kanten en momenten. Maar soms vind ik het ook intensief merk ik de laatste dagen. Of heb ik gewoon beetje zin in rust, heb weer even bewondering gekregen voor ouders die van s ochtends tot s avonds in de weer zij n.

Vanavond heerlijk sterren gekeken op balkon. Zo leuk opeens tijdens spelletje quick gesprekje met Helen & Hanna. k was beetje moe over voor en nadelen van huidige vakantieplek te praten. Dus gooide op dat er ook mensen "onvrijwillig" kamperen in Griekenland. Toen kwam er heel gesprek over vluchtelingen, en dat Nicaraguanen eerder naar andere landen vluchten. Daarna dat Nicaragua 2e land is op westelijk halfrond en Nl bij 10 rijkste landen. Kinderen met rijke ouders in de klas, klasgenootje met Asperger en het eindigde met dat je het niet moet geloven wat iemand over je zegt om je te plagen.

Nicaragua erkunden - Catarina

February 7, 2020 in Nicaragua ⋅ ☀️ 30 °C

Die Zeit ist reif. Wir verlassen San Juan del Sur. Nicht, dass es hier nicht schön ist. Aber es wird öde. Und vor allem heiß. Ich weiß nicht wirklich etwas mit mir anzufangen, während Fraser seine verschiedenen Termine wahrnimmt. Also ganz so schlimm wie es sich anhört ist es nicht. Ich wüsste sehr viel mit mir anzufangen, aber für alles ist es zu heiß. Über 30°C haben wir und in der Sonne ist es nicht auszuhalten. Genug Zeit, im Schatten etwas über die Zunkunft nachzudenken, ohne auf einen grünen Nenner zu kommen, sich eine Massage zu gönnen und einfach das Leben an einem vorbeiziehen zu lassen.

Morgens gehe ich wenn möglich immer joggen. Nicht unbedingt, um zu Trainieren, obwohl ich das natürlich nötig habe; gestern habe ich mich final für die 50 km beim Fuego y Agua angemeldet. Aber mich zieht es einfach raus. Und wenn man um 21 Uhr schon im Bett ist, ist man um 6 Uhr gut ausgeschlafen.

Mein Magen ist wieder einigermaßen fit und die 5 km in der Früh sind mir eigentlich zu kurz. Heute Morgen laufe ich die Strecke deshalb zweimal. Es fällt mir etwas schwer. Das Laufen an sich nicht, aber die Strecke zweimal zu laufen. Wiederholungen liegen mir einfach nicht. Hier ist es jedoch schön genug und ich schaue während dem Laufen den Pelikanen zu, wie sie sich ins Wasser stürzen beim Fischen.

Etwa 10 km laufe ich. Zumindest, wenn ich Fraser glauben schenken kann. Während seiner Ultramarathonlaufzeit hat er alle Strecken gemessen, die er gelaufen ist. Und da er seit Jahrzehnten nach Nicaragua kommt, kennt er alle Strecken hier. Anschließend gehe ich noch ein paar Runden schwimmen. Als ich aus dem Wasser wate, trete ich ständig auf irgendwelche Lebewesen. Es fühlt sich an wie kleine Fische, die sich unter meinen Füßen winden. Sehen die mich nicht oder sind die alle am Abkratzen? Auf jeden Fall beeile ich mich, schnell aus dem Wasser zu kommen. Weniger als eine Stunde bin ich unterwegs und wir sitzen um 7:30 beim Frühstück.

Fraser holt im Anschluss den Mietwagen und los geht es in Richtung Catarina. Ich habe keine Ahnung, was es dort zu sehen gibt, aber natürlich will ich dorthin – hehe. Die Stadt liegt auf der 'Routa Touristica' und hat einen super Aussichtspunkt über den Vulkansee Apoyo Lagoon. Hier beziehen wir Quartier im Hostel Paradiso. Und es ist einfach genial hier! Der See hat genau die richtige Temperatur - 27° ist Durchschnittstemperatur, wobei in den Sommermonaten durch den Wind kalte Strömungen aufgewirbelt werden und das Wasser etwas abkühlen - und das Wasser ist so weich! Gerade im Gegensatz zum Salzwasser, das ich die letzten Tage dem chlorierten Dusch-Wasser San Juan's vorgezogen hatte. Das Wasser ist kristallklar und eines der saubersten Gewässer in Nicaragua, möglicherweise sogar ganz Mittelamerikas. Vom Trinken des Wassers wird dennoch abgeraten aber es ist gut zu wissen, das es nicht tödlich enden wird, wenn man sich verschluckt.
    Weit raus schwimme ich in den See, der immer wieder von warmen Strömen durchzogen wird. 175 m tief ist der See. Kann man sich bei so einem Vulkankrater aber auch vorstellen. Der Rundumblick auf den Regenwald ist wunderschön. Da es sich um ein Naturreservat handelt, gibt es nicht viele Hotels und andere Bauten hier. Eines davon ist das Hostel, in dem wir für 8$ die Nacht untergekommen sind. Eigentlich wollten wir ein eigenes Zimmer für 30$, aber es gab nur noch Mehrbettzimmer und so sparen wir einfach ein paar Kröten. Es sind ohnehin nur 4 Personen in unserem 9 Personen-Zimmer – inklusive uns. 2 Bäder hat das Zimmer auch und das Gelände fügt sich wunderschön in die Dschungellandschaft ein. Massagen kosten hier 20$, da muss ich mir fast noch eine gönnen – hehe.

Departamento de Masaya, Masaya