Nicaragua

Top 10 Travel Destinations Nicaragua
Show all

San Juan Del Sur 💃🏽🌴☀️

April 19, 2022 in Nicaragua ⋅ ☁️ 30 °C

Nach einer zweistündigen Reise nach Ometepe, erreichten wir nun San Juan del Sur. Diese Stadt liegt direkt am Meer und ist ein Surferhotspot, sowie unser Hostel. Dieses Mal hatten wir echt Glück. Wir hatten ein sauberes Zimmer, schönen Pool und Dachterasse mit einmaliger Aussicht über die Stadt. Am ersten Tag begaben wir uns an den Strand von San Juan del Sur und genossen unsere Zweisamkeit. Während Kenza ihre Leidenschaft für das Lesen wiederentdeckte, spielte Kevin Volleyball mit einigen Jugendlichen. So offen Kevin ist, kam er mit den Jugendlichen und deren Familie ins Gespräch. Da stellte sich heraus, dass der Vater der Familie ein Nicaraguense war und in seinen jungen Jahren nach Amerika auswanderte und dort ein erfolgreiches Business hochgezogen hat. Nun war er nach über 30 Jahren wieder nach Nicaragua zurückgekehrt. Seine Nettigkeit hatte uns überrumpelt und er wollte uns unbedingt zum Mittagessen einladen. Doch durch unserer Schüchternheit lehnten wir das erste Mal ab, doch Domingo bestand energisch darauf. Nun sassen wir da am Tisch eines der schickesten Restaurants am Strand und fühlten uns wie ein Teil ihrer Familie. Wir hatten mit ihm uns seiner Frau sehr tiefgründige Gespräche und es war ihm eine Ehre uns einzuladen, denn er hatte vom ersten Moment an gespürt, dass wir gute Menschen waren. Kenza war von den lieben Worten und der unglaublichen Nettigkeit gerührt und konnte ihre Tränen nicht mehr zurückhalten.🥲 Was für ein erster Tag. Die nächsten paar Tage verbrachten wir an verschiedenen Stränden und genossen die atemberaubenden Sonnenuntergänge. Wie für ein Partyort üblich, erwachte die Stadt am Samstagabend zum Leben und wir machten uns auf den Weg zum angesagtesten Club der Stadt, Tuanis. Wir freuten uns auf den Abend, den es gab ein Wiedersehen. Dreimal könnt ihr raten wer uns hier besuchen kam 🤪 Genau, Cesar! Wir verbrachten eine unglaubliche und tanzfreudige Nacht gemeinsam unter Einheimischen. 💃🏽

————————————————————————————-

Après un voyage de deux heures, nous sommes arrivés à San Juan del Sur. Cette ville se trouve directement au bord de la mer et est un hotspot pour les surfeurs, tout comme notre auberge. Cette fois, nous avons vraiment eu de la chance. Nous avions une chambre propre, une belle piscine et une terrasse sur le toit avec une vue unique sur la ville. Le premier jour, nous nous sommes rendus sur la plage de San Juan del Sur et avons profité de la mer. Pendant que Kenza redécouvrait sa passion pour la lecture, Kevin jouait au volley-ball avec quelques jeunes. Comme Kevin est communicatif, il a pu discuter avec les jeunes et leur famille. Il s'est avéré que le père de la famille était nicaraguayen et qu'il avait émigré en Amérique dans ses jeunes années pour y monter une affaire florissante. Aujourd'hui, il est revenu au Nicaragua après plus de 30 ans. Sa gentillesse nous avait pris de court et il voulait absolument nous inviter à déjeuner. Mais à cause de notre timidité, nous avons refusé la première fois, mais Domingo a insisté énergiquement. Nous étions maintenant assis à la table d'un des restaurants les plus chics de la plage et nous avions l'impression de faire partie de sa famille. Nous avons eu des discussions très profondes avec lui et sa femme, et c'était un honneur pour lui de nous inviter, car il avait senti dès le premier instant que nous étions de bonne personnes. Kenza a été touchée par les mots gentils et l'incroyable gentillesse et n'a pas pu retenir ses larmes. 🥲 Quel premier jour! Nous avons passé les quelques jours suivants sur différentes plages à admirer des couchers de soleil à couper le souffle. Comme il est de coutume pour un lieu de fête, la ville s'est réveillée le samedi soir et nous nous sommes dirigés vers le club le plus branché de la ville, Tuanis. Nous étions impatients de passer la soirée, car il y avait des retrouvailles. Devinez qui est venu nous rendre visite 🤪 C'est ça, Cesar ! Nous avons passé une nuit dansant incroyable ensemble parmi les locaux. 💃🏽

Granada

April 25, 2022 in Nicaragua ⋅ ☀️ 31 °C

Nach unserem Aufenthalt in San Juan del Sur begaben wir uns mit einem Chickenbus oder eher Partybus 😂 zur Kolonialstadt Granada, die für ihre Kathedrale und Kirchen berühmt ist. Die Zeit in Granada ging schnell um, da wir nicht ganz fit waren und die hohe Temperatur uns ein wenig zu schaffen machte. Wir erkundeten trotzdem die bunte Stadt und nahmen es sehr gemütlich. Wir assen uns jeden Abend in guten Restaurants satt und genossen die Ausgangsmeile La Calzada. 💃🏽Auch die Championsleaguepartie Real Madrid gegen Man City um 13:00 Uhr verpassten wir (Kevin) natürlich nicht.⚽️😝
      Doch irgendwie fühlte sich Granada nicht ganz real an, wir sahen wenig Einheimische und der Hauptpark, das eigentliche Herz von jeder Stadt, kam uns leer vor.
      Wir erfahrten dann später, dass Granada wie viele andere lateinamerikanische Städte an dem Problem Overtourismus leidet. Durch die hohen Preisen in der Innenstadt, werden die Einheimische in die Vororte vertrieben und die Authentizität geht verloren. Ein richtiger Höhepunkt erlebten wir trotzdem, der Ausflug auf den Vulkan Masaya. Ein aktiver Vulkan bei welchem man im Krater sogar das Lava sprudeln sehen konnte. Was für ein Anblick.😍Man fühlte sich in dem Moment ganz klein und den Kräften der Erde unterlegen. 🌎

————————————————————————————

Après notre séjour à San Juan del Sur, nous nous sommes rendus en chickenbus ou plutôt en partybus 😂 à la ville coloniale de Granada, célèbre pour sa cathédrale et ses églises. Le temps a passé vite à Grenade, car nous n'étions pas très en forme et la température élevée nous a un peu gênés. Nous avons tout de même exploré la ville colorée et avons pris notre mal en patience. Nous avons mangé à notre faim tous les soirs dans de bons restaurants et avons profité de la rue de sortie La Calzada. 💃🏽Nous (Kevin) n'avons bien sûr pas non plus manqué le match de Ligue des Champions Real Madrid - Man City à 13h00.⚽️😝
      Mais d'une certaine manière, Grenade ne nous semblait pas tout à fait réelle, nous voyions peu d'habitants et le parc principal, le véritable cœur de toute ville, nous semblait vide.
      Nous avons appris plus tard que Grenade, comme beaucoup d'autres villes d'Amérique latine, souffrait du problème de l'overtourism. En raison des prix élevés dans le centre-ville, les habitants sont chassés vers les banlieues et l'authenticité se perd. Nous avons tout de même vécu un vrai moment fort, l'excursion sur le volcan Masaya. Un volcan actif dont on pouvait même voir la lave jaillir du cratère. On se sentait tout petit à ce moment-là et soumis aux forces de la terre. 🌎

Isletas de Granada

May 5, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 30 °C

Granada ligt naast het grote Lago Nicaragua en door de hoge vulkanische activiteit van de nabijgelegen Volcan Momotombo, zijn er heel veel eilandjes gevormd net naast de stad in het meer. Een activiteit die daar werd aangeboden was een bootjestour rond deze eilandjes om ze wat beter te ontdekken.

We zagen een lokale man zijn eigen vis vangen, verschillende soorten aapjes, vleermuizen op een boot en vele prachtige vogels. De gids was niet ideaal, maar we lieten het niet aan ons hart komen en genoten van de bijzonder diverse fauna en flora in dit mooie stukje van het meer!

Zurück in San Juan del Sur

April 22, 2022 in Nicaragua ⋅ ☀️ 30 °C

Auf dem Weg nach Costa Rica habe ich nochmal einen Zwischenstopp in San Juan del Sur eingelegt. Ich habe die Woche genutzt, um nochmal zu Surfen, da das in Nicaragua günstiger ist als in Costa Rica. Ich war in einem sehr netten Hostel, perfekt für Alleinreisende und habe meine letzten Tage mit sehr lieben Menschen verbracht.Read more

Popoyo

May 8, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 31 °C

De Pacifische kust in Popoyo: een kortverhaal.

We kwamen toe in dit idylische oord met een prachtig uitzicht op de Pacifische kust (foto 1), die we deze reis nog niet eerder hadden gezien en voelden ons onmiddelijk helemaal in onze nopjes zoals weergegeven in het bijhorende filmpje. We waagden ons dan ook aan een initiatie surfen, wat de voornaamste activiteit is in dit surfersparadijs. De golven leken die ochtend wel wat hoog naar ons gevoel maar de ‘Beginner Bay Surf School’ had een uurtje ervoor nog geconfirmeerd en de instructeur leek er goesting in te hebben want na 5 minuten oefenen op de juiste houding op het strand mochten we het water in! Dat was makkelijker gezegd dan gedaan want door de kracht van het water raakten we de golven niet goed door, en werd ik (Samya) al meermaals onder water gesleurd en over het ruwe zand gesleept terwijl ik naar adem hapte en mijn surfboard ergens ronddreef. Dit was uiteraard een eerste rode vlag maar de instructeur verzekerde ons dat het makkelijker zou worden eenmaal voorbij die golven, no hay problema! Lang verhaal kort – ik had een kortverhaal beloofd – bakten we er natuurlijk niets van en bleven we maar wat sukkelen tot ik het surfboard hard tegen mijn hoofd gekletst kreeg en Tom zijn ribben gekneusd waren van een verkeerde val. Uit het water komen was jammer genoeg ook weer niet vanzelfsprekend en we stonden allebei doodsangsten uit terwijl we keer op keer kopje onder gingen tot we weer op het strand werden uitgespuwd. Na een klein uurtje stonden we dus volledig over onze toeren alweer in de surfschool en kregen we als kers op de taart de volle pot (goed voor 3 uur les) aangerekend. Mijn hoofdpijn trok na enkele dagen gelukkig weg maar Tom wordt nog elke dag herinnerd aan deze ‘memorabele ervaring’, al ziet dat er meer uit zoals afgebeeld op foto 3 door de pijn in arm en ribben. Ay caramba!Read more

Ometepe

May 11, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 30 °C

Ometepe is een eiland in het gigantische zoetwatermeer 'Lago Nicaragua', die bestaat uit twee vulkanen - Volcan Conception en Volcan Madera. Hier verbleven we in een bamboehutje net aan het meer! 🛖😊

Oorspronkelijk waren we half van zin een vulkaan te beklimmen, op z'n minst naar de waterval van San Ramon op Volcan Madera, maar door onze surf-geïnduceerde verwondingen is dat niet doorgegaan. In de plaats huurden we een scootertje en verkenden we op ons gemak het eiland.

We verbleven een namiddag in hangmatten aan Playa Mango, waar er, zoals de naam doet vermoeden, ongelooflijk veel gigantische mangobomen waren. Hier leerden we van een local hoe we best rijpe mango's kunnen spotten, plukken en uit 't vuistje eten. Vanuit Playa Mango deden we ook een rustige kayaktoer waarbij we een klein riviertje tussen de vulkanen afvaarden. Hier zagen we paarden en koeien in de rivier, verschillende soorten vogels (voornamelijk veel soorten reigers) en veel kaaimannen van verschillende groottes.

We deden ook een wandelingetje, eerst door een vlindertuin en vervolgens rond een meertje, waarbij we een familie aapjes tegenkwamen en foto's konden maken van de prachtige white-throated blue magpie jay, een veelvoorkomende vogel op het eiland met een grappig krullewietje op hun hoofd.

Op Ometepe was er eigenlijk relatief weinig toerisme, maar we konden er alsnog eens lekker Italiaans en Indisch gaan eten, een aangename afwisseling van alle rijst en bonen!

We deden het iets rustiger aan op Ometepe en genoten ten volle van de rustgevende omgeving van het eiland.

Little Corn Island

May 21, 2022 in Nicaragua ⋅ ☁️ 29 °C

Voor Tom zijn verjaardag gingen we op vakantie binnen de reis naar Little Corn Island. Dit eiland ligt ten noorden van Nicaragua in de Caraïbische zee.

We kozen ervoor met het vliegtuig en twee korte bootritjes te gaan omdat het over land een hel ging zijn. Little Corn island staat gekend als een paradijselijke bestemming waar de tijd stil lijkt te hebben staan. Zo zijn gemotoriseerde voertuigen niet toegelaten, is er bijna nergens Wi-Fi te vinden en leven veel mensen van wat ze groeien op hun eigen boerderijen.

Het was in net zo'n boerderij dat we onderdak zochten voor een weekje weg van alles. Hier werden we rotverwend door de AirBnB hosts die ons verzorgden met vers kokosbrood, bananen, platanen, avocado's, verse confituur, eitjes, kokosnoten en verschillende soorten limoenen, zowel zuur als bitter. Dit spaarde ons verschillende keren de 35 minuten lange jungle-wandeling naar de dichtstbijzijnde winkel uit!

Het enige wat een beetje tegenstak was het feit dat het regenseizoen net op gang begon te komen in Nicaragua en we dus verschrikkelijk slecht weer hadden op het eiland. Ten gevolge van alle regen waren er ook ongelooflijk veel insecten (lees: muggen) die ons het leven zuur maakten en Tom maar liefst 82 keer staken (zelf geteld) ondanks het flinke gebruik van insectwerende spray...

Gelukkig heeft een mens niet te veel last van de regen onder water, dus gingen we een aantal keer duiken om te ontsnappen aan het oppervlak, waarbij we vele prachtige oceaandiertjes en riffen konden bezichtigen.

We vierden Tom zijn verjaardag ook in stijl (en in de regen) met zelfgebakken worteltaart, vers fruit en een glaasje cava!

El Castillo

May 28, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 31 °C

Na ons bezoek aan de Corn Islands besloten we richting El Castillo te trekken, wat wederom nogal buiten de toeristenradar ligt. Om hier te geraken moesten we eerst 5h op de bus vanuit de hoofdstad en dan 3h op de boot over de Rio San Juan. El Castillo is dus enkel bereikbaar via de boot!

We waren de enige twee gringo's in town, zeker omdat het ondertussen laagseizoen is in Nicaragua. De naam El Castillo wijst op het grote kasteel dat op de heuvel van dit dorp staat en in koloniale tijden diende om de piraten te onderscheppen. Het dorp ligt namelijk net naast een stroomversnelling in Rio San Juan, waardoor alle schepen moesten vertragen op dit punt en dus een easy target werden voor de kanonnen van El Castillo.

We hadden een gezellig verblijfje net aan de rivier en genoten van de vele vogels en gekko's/iguana's die ons vergezelden. Ook bezochten we het kasteel zelf en het bijhorende museum.

Tot slot was El Castillo ook de uitvalsbasis voor ons bezoek aan het Reserva Indio Maiz, een stukje beschermde jungle waar we gingen overnachten bij een lokale community (meer hierover later!)

• Day 66–71

Las Peñitas

March 4 in Nicaragua ⋅ ☀️ 35 °C

Nun geht es erstmal für ein paar Tage an den Strand. Die kleine Ortschaft Las Peñitas ist circa eine Dreiviertelstunde von Léon entfernt. Das Hostel, in dem ich übernachte liegt direkt am Strand, wobei der Ort so klein ist, dass alles sehr nah beieinander ist. Es gibt weder einen Supermarkt noch einen Geldautomaten.
      Ich verbringe viel Zeit in der Hängematte liegend und entspanne mich. Außerdem unternehme ich einige Spaziergänge am Strand und jeden Abend beobachte ich den Sonnenuntergang.
      Ich nehme zudem ein paar Surfstunden und freue mich sehr, wenn ich es für einige Sekunden schaffe auf dem Brett zu stehen, bevor ich ins Wasser falle.
      Ein ganz besonderes Highlight ist der Besuch einer Schildkrötenschutzstation. Freiwillige kontrollieren den Strand und sammeln die abgelegten Schildkröteneier ein, um sie unter sicheren Bedingungen ausbrüten zu lassen. Die geschlüpften Baby -Schildkröten werden dann ins Meer entlassen. Das erhöht die Chancen, dass mehr Schildkröten überleben. Wir könnten zusehen, wie die kleinen Schildkröten zum Meer krabbelten und in den Ozean verschwanden! Die Babys waren nur wenige Zentimeter groß, aber die ausgewachsenen Schildkröten werden mehr als ein Meter lang.
      Sowohl auf der Hin- als auch auf der Rückfahrt gab es übrigens eine Aufführung von Clowns im Bus. Ich habe jedoch nichts verstanden, weil sie sehr schnell geredet haben. In Zentralamerika ist es vollkommen normal, dass Händler durch den Bus gehen und ihre Produkte verkaufen während der Fahrt.

• Day 71–73

León

March 9 in Nicaragua ⋅ ☀️ 36 °C

Danach geht es für zwei Tage nochmal nach León. Ich besichtige eine Kathedrale und steige die Treppen zum Turm hinauf. Man kann dort auf dem Dach umherlaufen und hat einen beeindruckenden Ausblick über die Stadt. Am nächsten Tag mache ich eine Tour zum Vulkan Cerro Negro, dort kann man Vulcano Boarding machen. Das heißt man rutscht auf einem Brett den Vulkan herunter ähnlich wie mit einem Schlitten. Zunächst bekommen wir einen Schutzanzug und das Board ausgehändigt und dann geht es circa 45 Minuten auf den Gipfel. Von dort geht es dann auf dem Brett nach unten mit einer Durchschnittsgeschwindigkeit von 40 bis 50 km/h. Nach 2 Minuten ist man auch schon angekommen. Das Runterfahren hat sehr viel Spaß gemacht . Unten sind wir gerade rechtzeitig für den Sonnenuntergang und dann geht es mit dem Bus zurück nach Léon.Read more

Republic of Nicaragua, Nikaragua, ኒካራጓ, 니카라과, ニカラグア, ନିକାରାଗୁଆ, นิการากัว, นิคารากัว, ນິຄາລາກົວ, នីការ៉ាហ្គ័រ, ประเทศนิการากัว, สาธารณรัฐนิการากัว, i-Nicaragua, Nekaraguwa, Nicanahuac, Nicaragoa, Ni-ca-ra-goa, Ni-ca-ra-goa (Nicaragua), Nicaragua, Nicarágua, Nicaraguadukɔ, Nicaragwa, Nicearagua, Nikalakua, Nikaraagua, Nikaraaguwa, Nikaragoà, Nikāraguvā, Nikaraguvän, Nikaraguwa, Nikaraguwaa, Nikaragva, Níkaragva, Nikaragvo, Nikaragwa, Nikaraqua, Orílẹ́ède NIkaragua, República de Nicaragua, نیکاراگوآ, نیکاراگوا, نکاراگووا, نیکاراگوئه, نکاراګوا, نيكاراجوا, نيكاراغوا, ניקאראגואה, ניקרגואה, Νικαράγουα, Никарагва, Никарагуа, Никараква, Нікарагуа, Нікараґуа, ནི་ཀ་ར་གུ་ཨ།, Նիկարագուա, ნიკარაგუა, निकारगुवा, निकारागुआ, निकारागुवा, निकाराग्वे, નિકારાગુઆ, నికరాగువా, ನಿಕಾರಾಗುವಾ, நிகாரகுவா, നിക്കാരഗ്വ, নিকারাগুয়া, নিকারাগোয়া, နီကာရာဂွာ, නිකරගුවාව, ニカラグア共和国, 尼加拉瓜