Norway

Top 10 Travel Destinations Arendal
Show all

Zum Brunch bei Sinnigers

July 18, 2023 in Norway ⋅ ⛅ 16 °C

Heute wurden wir im neuen Zuhause vom Sinnigers mit einen feinen Brunch verwöhnt 🤩, wobei wir Braunkäse (caramelisierter Käse) kennen - eine norwegische Spezialität
      Ein richtiges Paradies am Waldrand von Arendal und total verständlich, dass sich das Heimweh damit in Grenzen hält.Read more

Dag 22: Hove

September 4, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

Na een dag niks doen gingen we vandaag mountainbiken op elektrische mountainbikes. We hadden wel ervaring op gewone mountainbikes en ook ervaring op een elektrische crossmotor, nu dus iets dat er een beetje tussenin ligt.

In de vroege ochtend hoorden we de regen al kletteren op het dak. Ohja, het zou gaan regenen deze ochtend, dat waren we even vergeten. Wij moesten rond 9:30 uur bij het activiteitencentrum staan waar we konden meerijden en rond 10:00 uur zouden we gaan beginnen aan de tocht. Het leek steeds harder te gaan regenen en rond 10:00 uur kwam het met bakken uit de hemel. We hadden wel beide een regenjas maar Wesley had alleen een korte broek en zijn Crocs sandalen. Vooral dat laatste was nog wel een vraagteken. De gids keek ons ook verwonderd aan dat dat de schoenen waren waarop Wesley ging fietsen. Eigenwijs als hij was hoefden er geen andere schoenen geregeld te worden.

Het parcour bleek totaal anders dan wat wij gewend waren met onze eigen mountainbikes. Waar in Nederland de meeste parcouren gericht zijn op snelheid was het hier één en al techniek. Veel boomstronken, keien en rotsen, zowel omhoog als naar beneden.Smalle houten bruggetjes maar ook wel singletracks met een goede flow. De gids maakte het steeds wat lastiger. Soms moesten we afstappen, vaak doordat ons achterwiel dan weggleed op een boomstronk. Deze waren erg glad door de regen die nog steeds naar beneden kwam. Ongeveer twee uur later hadden we allebei veel bijgeleerd en ging het best goed. Afdalingen over grote keien met veel ongelijkheden waren geen probleem meer. Omhoog op een technisch stukje bleef wel lastig, net als hele korte bochten maken.

We hebben het erg naar ons zin gehad en de sandalen van Wesley werkten prima. Qua veiligheid is het natuurlijk niet aan te raden maar met de grip op de pedalen was niks mis. Daarna begon de terugreis met de bus want we konden niet teruggebracht worden.
      Op zondag rijden er schijnbaar niet zoveel bussen want we moesten uiteindelijk een uur wachten. Maar tegen 15:00 uur waren we weer terug bij het huisje. Douchen, eten en verder uitrusten en voorbereiden voor de tocht van morgen.

We hebben een aantal opties voor morgen, elke 10km is er een camping en wellicht komen we zelf nog een leuk plekje tegen.

Dag 21: Hove

September 3, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

We hadden een soort van rustdag vandaag. In ons huisje is geen toilet, dus de rustdag begon wel gelijk met 7 minuten wandelen naar een wc verderop. Niet ideaal.

Gezien we nog wat boodschappen nodig hadden vertrok Wesley op de rolski's naar de supermarkt.

Weer terug kwam Wesley erachter dat er Strava segmenten op de route hebben gelegen. Misschien morgen nog even een serieuze poging wagen? Hierna vertrokken we wandelend in een mooie omgeving naar een activiteitencentrum om te kijken wat we zouden kunnen doen vandaag en morgen. We besloten morgen mee te gaan doen aan een e-mtb tour met gids.

Voor vandaag werd het dan met de bus richting Arendal centrum. Met een 24uurs kaartje konden we binnen heel Arendal reizen. Wachtend op de bus zagen we nog een rolskiër. De teller staat nu dus op twee. Deze persoon kon overigens nog wel een lesje gebruiken want heel fantastisch zag het er niet uit.

In Arendal hebben we een grote sport/outdoor winkel bezocht waar ze ook wel rolski spullen hadden en hebben we in de avond lekker gegeten. De "spicy" friet was ook echt spicy.

Al met al wel veel gewandeld vandaag maar het lichaam voelt al weer een stuk beter aan dan gisteren einde dag.

Dag 20: Risør - Hove

September 2, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

De lange tocht gisteren had Wesley geen goed gedaan. Deze ochtend voelde hij zich nog steeds compleet gesloopt. Christel had gelukkig wat meer energie en heeft zo in haar eentje alle spullen opgeruimd en ingepakt. Rond 11:00 uur waren we klaar om te vertrekken in de hoop dat, wanneer we eenmaal onderweg waren, het lichaam wat minder slecht ging aanvoelen.

Wat vervelend is, is dat een camping soms lager ligt dan de weg en de eerste meters dan direct steil omhoog gaan. Dat was nu ook het geval. Deze steile meters kwamen duidelijk te vroeg want we kropen omhoog zo langzaam ging het. Toen we weer bij de weg waren konden we even op adem komen en toch echt gaan beginnen.

We wilden richting Arendal. Maar dat was nog minstens 42km ver, gerekend over de kortste route. Op 18km zouden we langs een soort bed & breakfast komen. Een potentiële camping nabij Arendal lag op ongeveer 46km. Veel andere opties waren er niet zo leek het. We konden nog wel kiezen voor een minder saaie route qua omgeving maar dan was je na 36km bij datzelfde bed & breakfast. Dat schiet ook niet echt op. Dus we vertrokken maar gewoon. Wesley had er weinig vertrouwen in om weer een lange afstand te doen want alles deed zeer.

De eerste paar kilometer ging het nog moeizaam maar daarna voelde het allemaal wel weer oké aan. Het tempo lag wel wat lager dan de voorgaande dagen. Over een voornamelijk saaie route rolden we kilometer voor kilometer. Rond lunchtijd stopten we bij een Chinees restaurantje en aten daar een heerlijke lunch. Iets met kip, groenten, rijst en een sausje. Daar was ook het beslismoment, gaan we naar de bed & breakfast of gaan we door? We besloten door te gaan, het ging opzich prima op dat moment.

Zo'n 10km voor het eindpunt kregen we een onaangename verrassing. Onze navigatie wilde ons door een kleine tunnel hebben maar daar was een hek voot gezet met een slot erop. Dat werd dus omdraaien en een andere route zoeken. Dit betekende drie extra kilometers. Onze benen hadden daar eigenlijk geen zin in, maar echt een keuze hadden we niet.

Elk klimmetje werd zwaarder zo leek het ook al was het stijgingspercentage vaak niet zo bijzonder. Het was al na 18:00 uur toen we de laatste 4km in gingen. We moesten een grote brug over waarbij het fietspad was gemaakt van roosters met hele kleine openingen. Christel besloot om te gaan lopen, Wesley rolde er wel overheen omdat hij rubberdopjes op de stokken had en Christel niet. Kort daarna kwamen we zowaar de eerste rolskiër tegen op deze vakantie. Voelt toch een beetje alsof je een collega tegenkomt.

Na ruim 49km kwamen we aan op de plaats van bestemming. We hebben voor de komende drie nachten een huisje geboekt op een schitterende locatie. Hier gaan we bijkomen van de afgelopen dagen. Bijna 150km in 3 dagen hakt er toch wel in. Maandag vertrekken we weer en gaan we verder in de richting van Kristiansand. Dat is nog maar zo'n 90km dus we kunnen rustig aan doen de komende week.

Camping Hove

July 18, 2023 in Norway ⋅ ⛅ 19 °C

Nach unserem Besuch bei Sinnigers gibt es einen sportlich-gemütlichen Nachmittag auf unserem Camping mit anschliessend leckerer Fajita-Party. 🥳

In den Campern wird geschnätzelt und gebraten, draussen wird trainiert✌🏼Read more

Wanderung durch den Nationalpark

October 18, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 10 °C

Heute haben wir bei bestem Wanderwetter eine Wanderung durch den Raet Nationalpark gemacht.
      Auf der Wanderung liefen uns einfach so ein Mufflon/Schafherde sowie eine Ziegenherde über den Wege. Bei diesem schönen Wetter machten sehr viele Leute sich auf in den Nationalpark. Hier in Norwegen gibt es an jeder Ecke unzählige Bänke die zum verweilen einladen und Feuerkörbe und Grillstellen sind auch vorhanden.Read more

Wieder an der Küste

July 28, 2023 in Norway ⋅ ☀️ 19 °C

Heute morgen sind wir zur letzten Bergetappe angetreten und haben uns in Richtung Küste aufgemacht. Die letzten 180km sind wir durch schöne aber doch Recht monotone Landschaft gefahren. Zurück an der Küste haben wir uns einen einsamen Strand gesucht 🤣🤣🤣 (der Versuch war da). Sonne genießen ist angesagt ✌️😎Read more

Tag 2 (Part 3)

August 7, 2022 in Norway ⋅ ☁️ 14 °C

Nachdem wir wieder festen Boden unter den 🐾 hatten, ging es noch etwas weiter im 🚐. Dann haben sich meine 2-Beiner 3 Stunden zum Schlafen hingelegt.🥱
      Ist auch gut so, immerhin hatte ich keinen Gurt um und meine "Knautschzone" beträgt nur ein paar Zentimeter an der Nase.
      HA - jetzt weiß ich auch was den MOPS'en passiert ist... 😱🤭

14. Stellplatz

October 17, 2023 in Norway ⋅ ☀️ 14 °C

Heute und morgen werden wir auf dem kleinen Platz verweilen nahe der Nordsee … nach leckeren Essen machten wir noch einen schönen Spaziergang an das nahegelegenen Meer um den Sonnenuntergang uns anzuschauenRead more

Langsam gehts Richtung Heimat

August 4, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 18 °C

Morgen noch, dann fährt die Fähre nach Dänemark.
      Heute sind wir nochmal ein Stück gefahren und. Haben das Wetter genossen.
      Leider hatten wir auch einen kleinen Verkehrsunfall, ein Zusammenstoß mit einem BMW X5. Außer einer kaputten Spiegelschale ist aber nichts passiert. Gott sei Dank.Read more

Arendal, آرندال, Горад Арэндал, Арендал, আরেনডাল, Arendali vald, アーレンダール, 아렌달, Arendalis, Ārendāle, Kommun Arendal, Arendal kommune, ارنڈل, Arendals kommun, آریندال, 阿伦达尔