Norway
Aspebukta

• Skiboth

May 28, 2019 in Norway ⋅ ☀️ 10 °C

Om iedere bocht kun je wel weer een plaatje maken. Zo oogstrelend. Vanmorgen om een uur of 12 met stralende zon vertrokken. Verbazingwekkend dat het zo warm is in het noorden van Noorwegen. Een vestje volstaat. Weer een prachtige route langs de fjorden. Tromsø hebben we letterlijk links laten liggen. Nog wel het Parijs van het noorden!
      Onderweg weer een kudde rendieren gezien. Of misschien waren het jonge elanden. Veel mensen vertelden ons dat ze vaker in de tuinen ronddwalen. Behalve de prachtige scenery denderden ook de zware vrachtwagens en campers ons tegemoet op de smalle wegen.
      In Skiboth koffie gedronken. Stugge Noren??? Iedereen die wij ontmoet en gesproken hebben was heel vriendelijk en behulpzaam. We worden ook weleens aangesproken in het Noors.
      Opvallend is dat je regelmatig 'antieke' auto's ziet rijden of langs huizen geparkeerd ziet staan.vooral Amerikanen uit de jaren 60 zijn populair.

Aspebukta, Haapamukka, Suhpemohkki