Norway
Eidfjord

Here you’ll find travel reports about Eidfjord. Discover travel destinations in Norway of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Beachsession, Vøringfossen und E&M

August 3 in Norway ⋅ ☀️ 21 °C

Nach der langen Wanderung fahren wir noch zu nem familiären Campingplatz bei Eidfjord.
    Dort gibt es eine Physio-Behandlung für Caro und deftiges Risotto für alle.
    Gestärkt und ausgeruht gibt es am nächsten Morgen eine Beachvolley Session im lokalen Hafen, in dem über Nacht ein grosses Kreuzfahrtschiff angelegt hat. Ein Glück hatten die Gäste alle nur den „schönsten und grössten“ Wasserfall Norwegens im Sinn und wir unsere Volley-Ruhe.
    Den Wasserfall haben wir uns Nachmittags gegönnt, und ja, er war schon ziemlich beeindruckend, zu einer Wanderung konnte er uns doch nicht motivieren.
    Abends trafen wir Tante Elly und Marcel zu nem feinen Znacht in deren Hotel. Die zwei sind auch auf ner Rundreise welche sich praktischerweise gerade mit unserer kreuzte.

Eidfjord and the Railway

May 2, 2017 in Norway ⋅ ⛅ 52 °F

We took a bus from Eidfjord to Voss, Norway. Then we took a train from Voss to Flam. The scenery was spectacular, rivaling anything we every saw in Alaska. We returned to Eidfjord by train and bus. We had some time in the town to walk around before supper at the Chef's Table, where we enjoyed an Asian meal.Read more

Eidfjord

August 10, 2014 in Norway ⋅ ☀️ 15 °C

Heute wird den ganzen Tag Bus und Zug und Bus gefahren und ausm Fenster geschaut, denn hier gibt es ne Menge zu entdecken, wie z.B. Wasserfälle und Tunnel. Diese haben hier mitunter sogar Kreisverkehre, ja genau, 3 Tunnel die zusammenlaufen. Ansonsten wird hier immer an allem gespart, die Tunnel sehen innen drin schön steinig aus, dennoch sollen sie so sicher sein, wie die in Deutschland.Read more

... in Eidfjord

August 21, 2015 in Norway ⋅ ☀️ 22 °C

In Eidfjord onze laatste bestemming in Noorwegen werden we wakker, het was 7,30 am en we waren nog net niet aan de kade. Altijd spannend hoe de touwen worden gegooid naar de mannen aan land, eerst een dunne lijn die (waarschijnlijk) wordt afgeschoten en dan de dikke ankertouwen, zwaar van het water die dan moeizaam aan de boei worden gelegd. In grote steden gaat het tegenwoordig met een heftruck maar hier in Eidfjord met mankracht.
    We ontbijten lekker in het zonnetje op 'The Retreat' tegenwoordig onze vaste plaats en ik neem alvast een ligzetel in beslag om later de namiddag door te brengen. Eerst een uurtje lezen, spijtig dat er meer wolken opkomen, de temp is een goede 22°.
    Dan gaan we wandelen in het stadje, piepklein slechts 900 inwoners maar wel toeristisch uitgebaat met 500.000 bezoekers per jaar. Leuk hotel, supermarkje COOP, echte terrasjes, het lijkt een leuke vakantiebestemming voor een midweek of zo.
    Dirk gaat helemaal tot aan het begin van de Simadalsfjord maar ik blijf rustig zitten aan de waterkant en vul ondertussen mijn longen met de zuivere berglucht. (En mijn IPad met de blog)
    Het stikt hier van de muggen, de eerste keer dat we er last van hebben.
    Daarna wandelen we nog wat rond en ga ik op zoek naar free WiFi, dat lukt niet dan maar naar de COOP en een souvenierswinkel en terug naar het schip en Dirk gaat nog een grote wandeling maken aan wal.
    We komen samen bij mijn ligzetel, Dirk gaat nog lunchen maar ik heb geen honger en blijf lekker in het zonnetje lezen.
    Om 4,30 pm verlaten we de kade en zit ik op de eerste rij om alles te volgen. We varen eerst de Eidfjord door tot we aan de Hardangerfjord komen die de tweede langste is in Noorwegen en de vierde langste ter wereld. Dat kan tellen want de loods zal ons pas verlaten om 10,30 pm en we verlaten de fjord zelf pas om 11,30 pm om dan op zee koers naar Nederland te zetten. Volgens de kapitein zeilen we huiswaarts, nochtans is op het schip geen zeil meer te bekennen.
    Om 7 pm wordt het te koud aan dek en gaan we een hapje eten in het Lido, het smaakt mij beter dan gisteren.
    De show at sea heet 'Dance' en is spectaculair. Hoe het equippe het klaarspeelt weet je niet maar zij dansen tot in de perfectie en de zangers en zangeressen mogen er ook zijn. Één van hen lijkt op Kelly Pfaff.
    Daarna nemen we nog een cocktail van de dag: Kalinka Kooler, een mix van Stolichnaya wodka, appel likeur en verse komkommer. Met een lepeltje suiker voor mij is hij best lekker.
    We placeren een dansje in de Ocean bar en wandelen dan via de winkel van de sterke drank naar het Crow's nest maar daar is het veel te lawaaierig, dan maar naar de cabin om onze foto's te sorteren en nog wat na te genieten.

Eidfjord, Ейдфьорд, ইদফজোর্ড, Kommun Eidfjord, Eidfjord kommune, Эйдфьорд, Eidfjords kommun, 埃德菲尤爾