Norway
Grønneviga

Dag 24: Grimstad - Lillesand

September 6, 2022 in Norway ⋅ ☁️ 16 °C

Rond 10:00 uur vertrokken we weer van de camping die eigenlijk gesloten is. We hebben een briefje met excuses achter gelaten en een vergoeding voor de overnachting.

Vandaag zou een makkelijke tocht worden was de bedoeling. Zo'n 23km naar een camping die het hele jaar open is. In de winter moest je wel even contact opnemen voor je kan overnachten. Het is dan wel geen hoogseizoen meer maar winter is het toch zeker niet. Nou dat liep dus wat anders.

Eerst moesten we door Grimstad, een erg leuk dorpje waar we hebben gelunched. Normaal zijn we niet zo van het sjokken door dorpjes en steden maar voor deze keer maakten we een uitzondering. Een paar gezellige straatjes met wat winkeltjes maakt dit het leukste dorpje waar we doorheen gekomen zijn. En zoals het echte Nederlanders betaamt: kijken, kijken en kijken maar niet kopen. Rond 13:30 uur vertrokken we weer richting de camping.

We kwamen rond 16:00 uur aan bij de camping en je raadt het al, gesloten. Lekker dan, schijnbaar begint de winter voor deze eigenaar op 1 september. Volgende keer toch maar even bellen voor de zekerheid. Na vijf minuten bekijken wat onze opties waren, besloten we om door te gaan naar Lillesand, zo'n 13km verderop. Daar waren een paar opties met een hotel achter de hand voor het geval daar ook alles gesloten is. Maar zover kwam het niet. Onderweg, na ongeveer 7km zagen we een camper staan op een mooi plekje aan het water, maar daar pasten we niet meer bij. Dus we gingen verder en een paar honderd meter verderop aan datzelfde water vonden we een groot grasveld helemaal voor onszelf. Uit het zicht van de weg, wel langs een fietspad maar met een prachtig uitzicht. We besloten om hier te gaan overnachten.

Een geluk bij een ongeluk zou je kunnen zeggen. Een prachtige plek die ook nog eens niets kost.

Grønneviga, Gronneviga