Norway
Hestsjøen

Tingvollfjord

August 30, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

We slapen uit en rijden langs fjorden, vooral de Tingvollfjord is lang te volgen we namen een ferry en bleven overnachten op één van de eilandjes rond Kristiansund.
      Lange versie: De avond was wat langer uitgelopen pas om half twaalf naar bed.
      Ondertussen ken ik de gezichten en de namen maar wie was wie nu weer?
      Pauline, Paul,Paulin en Olivier zijn Fransen. Jessica en ik zijn Vlaamse Belgen.
      Ik ben wakker om 5u en begin aan dit bloggedeelte. Iedereen slaapt nog natuurlijk maar ik zou naar buiten willen gaan om de zonsopgang te zien.
      Na een hele nacht regen zijn er teveel wolken om de zon te zien opkomen en weer te spontaan als ik ben kon ik wel uit de bus maar niet terug in wegens de hond Lewis. Dan maar gaan wandelen, het is 11° fris en langs een nat bos, en ik moet dringend een grote boodschap :-) doen! Zonder wc papier is ook geen lachertje!
      Rond 8u toch nog een poging gewaagd en dit keer lukte het mij om via de nooduitgang terug binnen te geraken, verkleumd zocht ik terug mijn bed op want iedereen lag nog goed te slapen. Pas tegen 10u kwamen ze in beweging en aten we een goed stevig ontbijt.
      Wat genieten van de omgeving en dan de bus op richting Ålesund, prachtige zichten en afwisselend zon en regen ik schat zo’n 19°.
      We rijden naast de Tingvollfjord en steken haar over met een ferry, 20’ ongeveer. Dan na een kort ritje stoppen we in Øydegard om een poosje van de zon te genieten daar is het nog maar 13°. Ik doe een dutje op mijn bed en word wakker als we op onze overnachtingsplaats zijn, een soort parking met vissers pier en boeien met netten. Eerst lijkt het niets maar eens buiten is het wel een mooi uitzicht met strandjes en zelfs een plaats waar de Vikingen vergaderden in 300 AC. Er staan nog stenen zoals in Carnac.
      Ons rooftop diner valt in het water omdat het begint te regenen dus onze Chili con carne eten we binnen gezellig met kaarslicht en kerstlichtjes. Rond 22:30 ben ik de eerste die het bed opzoekt, met oordopjes in lukt het slapen wel.

Hestsjøen, Hestsjoen