Norway
Øystre Slidre

Here you’ll find travel reports about Øystre Slidre. Discover travel destinations in Norway of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Day 17: sharing the trail

June 23, 2016 in Norway ⋅ ☀️ 13 °C

Sharing is caring - and a lot of fun! Today, I shared my trail with more bugs for a few more hours before they disappeared as I climbed higher in altitude, with lots of melting water choosing the trails as their temporary river beds, with sheep who very clearly disapproved of me disturbing their afternoon, and finally with Olaf the reindeer who walked along with me for a good while, keeping a good distance. Here's proof (if you can find him): https://goo.gl/photos/EY2SdvabNePEkZcQ9

I'm camping in a beautiful spot surrounded by mountains, heading back down into the forest tomorrow. Ooh and happy midsummer, which Norwegians celebrate today as the longest day of the year!

Funny moment of the day: since I just restocked on food for the next 13 days, in pretty "back-heavy". I wanted to take a picture of a lovely flower near the trail. As I kneel down, a fly flies in my face, I try to shoo it away, lose balance, and land on my back like a little beetle. I had to laugh out loud, but only a few fellow beetles heard and barely took notice ;-)

Picture 4 shows my shoes while I make my way through another swamp. I'm forever thankful for waterproof hiking boots!!!

Höchster Punkt ein Höhepunkt

July 14, 2017 in Norway ⋅ ☀️ 8 °C

Entlang der zweithöchsten Passstrasse Norwegens haben wir mit 1390 m.ü.M. den höchsten Punkt unserer Reise erreicht. Und der Aufstieg hat sich definitiv gelohnt.

Ab ca. 900 m.ü.M. ist die Landschaft frei von Bäumen und es offerieren sich wunderbare Ausblicke in das umliegende Gelände. Eine Landschaft ganz nach unserem Geschmack.Read more

Heeelll

June 28, 2018 in Norway ⋅ 🌙 6 °C

Klarer Himmel, 10 ' kalt, Blick aus dem Fenster...

Bild 1 + 2: 23:30
    Bild 3 + 4: 23:50
    Bild 5: 0:05

Ich kann im WoMo immer noch ohne Licht lesen 🤗

Door de bergen naar Beitostølen

August 9, 2018 in Norway

Vandaag rijden we naar ons laatste huisje in Beitostølen. We verlaten nu de fjorden en gaan het binnenland in. De route is weer erg fraai. Zo rijden we een tijd langs een blauw-groene meer, Oppstrynsvatnet. Ik heb een mooi muziekje op en door de uitzichten om me heen geniet ik volop van de tocht. In Noorwegen heb je geen snelwegen, dus al het verkeer rijd op de verbindingswegen door de bergen, die trouwens goed zijn. Maar zo kan het zijn dat je opeens moet stoppen, of voorzichtig moet rijden, omdat er een stel koeien of schapen op de weg lopen.

Iets verder gaan we even van de route af en nemen een oude bergweg, de Gamle Strynefjellsvegen. Een prachtige bergweg door een desolaat stuk natuur. De weg gaat eerst met veel haardspeldbochten omhoog langs een rivier met veel watervallen. Boven op de pas gaat de asfaltweg over in een gravelweg, die zich van daaruit langzaam naar beneden slingert door een soort maanlandschap.

Als we even later weer op de doorgaande weg zitten, gaan we even pauzeren bij een meertje. Het is daar wat kouder, maar we kunnen toch buiten ons brood opeten en koffie drinken. Bij Lom bekijken we nog even een staafkerkje. De laatste 100 km is ook erg mooi. Door een rustig, mooi berglandschap met mooi uitzicht op de besneeuwde bergen rijden we naar Beitostølen.

Op het eind van de middag komen we daar aan. Het appartement, midden in Beitostølen, is erg groot en mooi. We hebben ook een prachtig uitzicht op de bergen. We doen wat boodschappen en bakken pannenkoeken.

Regen, dus vandaag dagje thuis

August 10, 2018 in Norway

Het regent vandaag en het lijkt erop dat het de rest van de dag blijft regenen. Dus we doen niet veel vandaag. We gaan wel naar de toeristen informatie om te kijken wat er in de buurt te doen is. Ook zoek ik naar wandelingen. Verder een rustig relax dagje.

Beitostølen is een wintersportdorp en je ziet hier dan ook veel outdoor winkels. Gelukkig is er in de zomer ook genoeg te doen. Het plaatsje is uitvalbasis voor veel outdoor activiteiten.Read more

Afwisselende wandeling bij Båtskaret

August 11, 2018 in Norway

De regen is weer weg, het zonnetje schijn. Ideaal wandelweer vandaag. We rijden naar Båtskaret, iets noordelijker van Beitostølen. Van daaruit maken we een rondwandeling door de bergen en langs de meren Vinstre en Olevatnet. Het eerste uur is het klimmen naar een top met mooi uitzicht. Daarna volgt er een afdaling naar het meer Vinstre. Het gebied is rotsachtig en open, maar meer richting Olevatnet verandert het landschap. We lopen nu door een gebied met kleine bomen, een echt bos kun je het niet noemen. Natuurlijk weer overal riviertjes en kleine meertjes.

Bij een wat grotere rivier kunnen we niet oversteken. Er liggen nog wel resten van wat ooit een brug zal zijn geweest. We lopen een stuk stroomopwaarts om een plek te kunnen vinden waar we over de rivier kunnen springen. Dat lukt net. Daarna weer verder door een soort bos.

Het laatste stuk is over een bergkam, maar daardoor moeten we wel een eind klimmen. We hebben al ver gelopen en het klimmen valt dus best wel tegen. De uitzichten aan beide kanten van de bergkam zijn wel erg mooi. Maar we zijn blij dat we naar 5 uur wandelen weer terug bij de auto zijn. Het was wel een leuke afwisselende tocht.

Øystre Slidre, Oystre Slidre