Norway
Sauvika

Dag 19: Drangedal - Risør

September 1, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

Voor vandaag hadden we vier opties. Een bed & breakfast op ongeveer 20km, een hotel op ongeveer 40km, een camping op ongeveer 55km of zelf een plekje ergens zoeken. We vertrokken maar gewoon en afhankelijk van hoe het gaat kiezen we locatie voor de slaapplek. Eigenlijk wilden we nog een keer de 50km grens voorbij dus stiekem was dat wel de insteek.

Half 8 stonden we op en twee uurtjes later was alles klaar voor vertrek, dat is wel een langzamer gegaan deze vakantie dus dat was een goed begin. De eerste paar honderd meter voelen altijd even wat zwaar aan, maar als je eenmaal op gang bent dan gaan de spieren weer in de rolski modus. De eerste 20km gingen behoorlijk makkelijk en die hadden we al voor 12:00 uur erop zitten. Daarmee viel de bed & breakfast al af. Dat vonden we zonde van de tijd. Dus we gingen door. Wat volgde was een weg van ongeveer 8km over klei met hier en daar wat verdwaalde, te grote gravelstenen dus het was goed oppassen geblazen, helemaal in de afdalingen. Toen we dat pad voorbij waren rolden we nog 4km door om in een dorpje te gaan lunchen bij de supermarkt. Inmiddels was het 14:00 uur dus ook wel tijd om wat energie binnen te krijgen.

Na de lunch volgde een saaie maar drukke weg, geen mogelijkheden om de tent ergens op te zetten en het hotel na 40km rollen sloegen we over. Over de 50km gaan we! Helaas werd de route er qua omgeving niet beter op. Toen we op een paar kilometer van de camping waren stond er een man langs de weg die ons waarschijnlijk eerder voorbij gekomen was. Hij bleek van de lokale krant en vroeg of hij wat foto's mocht maken en wat vragen mocht stellen voor een artikel. Zo hadden we toch nog wat bijzonders deze dag. Nu in de gaten houden of we inderdaad verschijnen in de 'Aust Agder Blad'.

Na bijna 55km kwamen we aan bij de camping maar deze bleek gesloten. Nu wisten we dat er twee delen zijn, een simpele camping en een wat luxere variant. De luxere camping had een telefoonnummer vermeld staan dus belden we die. Daar konden we wel terecht, betekende wel dat we nog bijna 2.5km verder moesten. Achja, die paar kilometer konden er dan ook nog wel bij.

Vermoeid kwamen we rond 18:20 uur aan op de camping, eerst wat gegeten en daarna de tent opgezet. Nu uitrusten en bekijken waar we morgen naar toe gaan. Een tocht van meer dan 50km zal het in elk geval niet gaan worden morgen.

Sauvika