Norway
Skarpsno

Auslaufen aus Oslo

January 28, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 0 °C

Wir waren früher als gedacht wieder an Bord zurück.
    Das war aber nicht schlimm. Wir zogen die dicken Klamotten aus und setzten uns in das Bordrestaurant mit einem super Ausblick. Den besten Platz in unseren Augen gefunden. Einige Plätze waren sogar reserviert, da wurde uns klar, dass einige Gäste öfter so eine kleine Fahrt machen.
    Wir fanden die Fähre, welche für uns definitiv ein Schiff war, super. Und wussten, dass wir zu wärmeren Tagen nochmal mit fahren wollen.
    Um 16 Uhr füllte sich das Restaurant. Wir bestellten jeder ein Bier und ich noch einen Ceaser Salat mit Krabben. Ich war echt begeistert. Carsten bestellte sich auch einen, nachdem er probiert hatte.
    Wir sahen einen schönen Sonnenuntergang. Wir blieben fast 2 Stunden dort sitzen.

Naar de boot in Oslo

August 13, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 18 °C

Het is helaas alweer de laatste dag in Noorwegen. Nadat we alles hebben ingepakt rijden we naar Oslo, waar de boot ligt die ons naar Kiel brengt. Het is vandaag heerlijk weer en de weg naar Oslo is ook nog heel mooi, dus we genieten nog even van het Noorse landschap. We drinken onderweg koffie in een restaurant en daarna zijn we mooi op tijd in Oslo. De boot ligt al klaar en na een tijdje kunnen we aan boord.

Om 14:00 gaat de boot varen. We hebben een tafeltje op het dek gevonden waar we een beetje mijn verjaardag kunnen vieren. Ik heb een taartje gekocht voor bij de koffie en ik krijg cadeautjes van de kinderen en van Nicole. Daarna gaan we rondlopen over de boot en kijken hoe Oslo en omgeving al varend aan ons voorbij trekt. Er is genoeg te doen en te zien op de boot. We eten een lekkere pizza en bezoeken ook nog een muziek- en dansshow in het theater. Ook zijn er veel winkeltjes. Nadat we wat gedronken hebben in de bar, gaan we naar onze hutten om te slapen.

Oslo

July 13, 2016 in Norway ⋅ ⛅ 19 °C

Bij het ontwaken (rond 7 uur) voeren we inmiddels in het Oslofjord. Na een wederom uitgebreid ontbijtbuffet arriveerden we volgens schema om 10 uur in Oslo.
    Het afrijden van de boot en door de douane duurde vrij lang (anderhalf uur), hierbij wel leedvermaak om een paar Zwitsers: toen we in de volle lift stonden vanaf dek 11 naar het autodek, duwde zich op dek 10 toch nog een Zwitsers stel zich de lift in. Zij bleken de auto net achter die van ons te hebben. Bij het afrijden kozen ze voor de rij net naast die van ons. Omdat het een lange rij was waarbij we steeds een paar auto's opschoven, zetten hij steeds de motor af, maar na de 3e keer werden hun koplampen zwakker en wilde hun auto niet meer starten. Al duwend gingen ze vervolgens in de file mee door de douane.Read more

Skarpsno