Norway
Utne

Hardangerfjord

July 31, 2019 in Norway ⋅ 🌧 12 °C

Wir fahren heute Vormittag an den verschiedenen Nebenfjorden des Hardangerfjord entlang: Sordjord, Samladjorden und Eidfjord.

Die Region ist bekannt für ihr mildes Klima und daher werden hier auch alle Arten von Obst (Äpfel, Zwetschgen, Kirschen,..) angebaut.Read more

Utne sleeping in a old bank

July 10, 2017 in Norway ⋅ ☀️ 14 °C

Utne is een klein dorpje gelegen tussen de fjorden. Zonder dat we het wisten hadden we een hotel geboekt in een getransformeerd pand. Het gebouw was namelijk eerst een bank en nu een hotel, galerij en werkplaats voor kunstenaars. Hoe geweldig is dat? Nou voor mij als architectuur liefhebber was het geweldig! Allemaal prachtige details van het pand waren in zicht gelaten, ik genoot ervan om hier in te verblijven.

Niet alleen het pand was prachtig ook het uitzicht was geweldig! Vanuit onze kamer hadden we goed zicht op de fjorden, waardoor mijn vriendin een stoel bij het raam neer zette en hierop een boekje ging lezen terwijl ze af en toe even naar buiten keek. Echt geweldig gewoon!

Utne