Norway
Vestbyen

Top 10 Travel Destinations Vestbyen

On our way to the north

August 28 in Norway ⋅ ⛅ 13 °C

Gut das die Straßenbahn gleich beim Hotel liegt. Mit dieser gehts zum Lufthavn - heute gehts ab in den Norden. Next stop Bodo. Mit dem Taxi ins Hotel - mit dem Taxi? Welches Taxi - na wir fahren mit dem Bus.

Jetzt haben wir wieder Gruppenteilung: für Conny und Alex gehts mit dem RIB zu den Saltstraumen, Heiko, Michael und ich sind die Bergfraktion und der Rest erkundet die Saltstraumen von der Brücke aus - anscheinend wurde sogar ein Elch am Wegesrand entdeckt.

Für die Bergtruppe gehts ab zum Ronfikfjellet. Zach der Weg bis es jetzt erstmal hochgeht. Aber echt coole Aussicht dort oben. Heiko hat sich nach einem kleinen Mimimi auch wieder beruhigt, zur Belohnung gibts oben eine kleinen Snack und später dann Bier, Sandwich und Gummibärchen.

Op naar de Lofoten

June 11, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 8 °C

De motor van de boot bromt zachtjes terwijl we slaperig van het uitzicht genieten. Nou ja, ik kijk slaperig naar buiten en Kim bestudeert de binnenkant van haar oogleden 😴. Donker wordt het hier niet dus dan is het niet zo erg om halverwege de nacht op te moeten staan voor de boot naar de Lofoten.

De afgelopen dagen hebben we heel veel van Zweden gezien. Volle dagen achter het stuur zonder dat het begint te vervelen, het uitzicht maakt het de moeite waard. Na Stockholm hebben we voornamelijk bos gezien en water en bos en verderop nog wat bos.

De noodgevallen app van de rally begint op gang te komen. Her en der staat er iemand met pech, de Multipla met een kapotte dynamo, een Landrover zat vast in een greppel, een camper met versnellingsbakproblemen, een Volkswagen bus met een kapotte rem en een Toyota Landcruiser met te weinig vermogen. Wat zullen die deelnemers balen. Ook al wordt de storing snel verholpen, inhalen is met zulke dagafstanden bijna niet te doen dus dan moeten de plannen gewijzigd worden.

Na een gezellige avond op de camping stonden we maandagochtend weer mooi op tijd klaar voor een lange rit, we hadden er zin in! Bij de eerste supermarkt nog even wat eten ingeslagen zodat we niet meer zoveel hoeven te stoppen en dan gaan we van start.
    We kiezen een mooie route door een natuurreservaat en we gluren continue door de bomen in de hoop wat moois te zien. Midden op de weg staat een groot beest, op de rem. Het rendier kijkt ons even aan en maakt dan op z'n gemak de weg vrij. Hij blijft nog even op een afstandje poseren en als we genoeg foto's hebben dan rijden we met een 'big smile' weer verder.
    Niet veel later, drie Elanden op een zijweggetje, ik gooi het stuur van de Jeep om en we rijden snel een stukje terug. Ze staan er nog, wat is dat genieten!! Nauwelijks bekomen van deze mooie indrukken zien we een paar witte dieren langs de weg, het blijken vrij zeldzame witte rendieren te zijn. Helaas vinden ze ons minder interessant dan wij hun en ze gaan er vandoor voordat we in de buurt zijn. Ze blijven nog wel even voor ons op de weg staan zodat we op een afstandje wel kunnen genieten van dit momentje.

In Nederland eten we rauwe vis, in Zweden eten ze Surströmming, dat is een of andere verrotte vis. Onze opdracht voor die dag was: potje Surströmming kopen en het geopende blik minimaal 200km meenemen. Makkie toch?
    Onderweg zijn we even gestopt om het blik open te maken, een blikopener hebben we niet dus ik timmer er een schroevendraaier in.... die blikjes staan dus schijnbaar onder druk en het sap spuit in de auto en over m'n trui. Gatverdamme wat een stinkzooi, misselijkmakende lucht dit, welke gek vreet dit op 🤢🤢🤢🤮. De rest van de dag zitten we lekker in de stank, gelukkig hoeven we nog maar een paar honderd kilometer.

Nog even de ogen sluiten en dan is het tijd voor de Lofoten. Vanavond het eerste feestje daar 🍻

Prachtig. Veel plezier en fijn dat jullie ons laten meegenieten. Groet Evert en Ineke

6/11/19Reply

Leuk om te lezen! Veel plezier!

Gr Robert Bosma

Bodø als Relaxtag

October 20, 2019 in Norway ⋅ ☀️ 1 °C

Einen Tag ohne viel zu sehen genießt man am besten in einem kleinen Städtchen. Bodø an einem Sonntag ist perfekt dafür. Wenig hat offen, kaum Touristen und eine atemberaubende Landschaft. Die Chancen auf Nordlichter steigen hier auch schon...... Es bleibt spannend.Read more

Aussicht genießen

October 20, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 1 °C

Schon vormittags beim Schlendern durch die Stadt fiel das Nyholms Fort am anderen Ende des Fjords auf. Und als ich mittags las, dass man da zu Fuß hin kommt, war klar, da muss ich hin. Gesagt getan machte ich mich nachmittags auf eine 2h Tour. Der Ausblick war es auf alle Fälle wert.Read more

Bear Lee

Schaut kalt aus 🥶

10/21/19Reply

Wir stechen in See!

June 18, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Wir haben es geschafft!
    Fast 4h später als wir geplant hatten, geht's los.
    Haben uns Bodø noch kurz angeschaut, kann aber nichts...
    Die Fähre braucht ca 4h bis wir dann unser heutiges Ziel, die Lofoten erreichen 🚢🇮🇸⚓
    Wetter ist mittelmäßig und auf Deck zieht es wahnsinnig! 🌬
    Die Aussicht auf die bergigen Inseln ist aber sensationell.

Bodø

July 17, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 13 °C

Blauer Himmel und den ganzen Tag Sonnenschein. Tage wie diese machen die vergangenen Regentage schnell vergessen.
    Ich fülle meine Energiespeicher auf und geniesse das frisch gefangene Nachtessen.

Lofoten ich komme 😍

Lotte Elderhorst

Wenn du nach henningsvær kommst, kann ich das klatrekafeen für einen rast empfehlen 👍

7/18/19Reply

Auf nach Bodø ... Norwegen Lofoten

February 26, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 4 °C

Achtung: 22.15 Neue Nachrichten
    Fähre Richttung Lofoten wegen Sturm Ausgefallen
    Jetzt bleiben wir hier in Bodø

Wir fahren los...
    Schnell noch diesen stinkenden Fisch gekauft

Das Slowteam... es langt

Ich habe noch nie so ein Gestank erlebt...

Isabel Strachanowski

Seid ihr wahnsinnig? Oder müsst ihr den kaufen und essen? 😂

Das Slowteam... es langt

Es gibt ein Video, wo ich kurz vorm Erbrechen bin... der ist mehr als Ekelhaft... Ja, wir sollten ihn 200 km mitnehmen... geöffnet... Kotz.. Das geht nicht 🤢🤮

Vestbyen