Oman
Al Ya’

Van Ras Al Hadd naar Wadi Dayqah Dam

February 16, 2018 in Oman ⋅ ⛅ 11 °C

Vandaag was een rustig dagje. We stonden lekker laat op en reden dan richting Sur. Sur is een stadje waar ze boten maken en oplappen. Het is er vooral erg rustig. (het was ook vrijdag, dus dan valt er in Oman over het algemeen niet zo veel te beleven.)

We maakten op weg naar Sur een korte stop bij een lagoon waar we een flamingo zagen! Mijn dag kon al niet meer stuk.

Voor we in Sur aankwamen, bezochten we het dorpje vlak naast Sur dat bekend staat om haar mooie deuren. En inderdaad, het houtsnijwerk op de deuren was indrukwekkend.

We reden door naar Sur waar we een bootbouwbedrijf bezochten en vooral kei lekkere vis hebben gegeten. 's Morgens gevangen, 's middags in onze buik. Én perfect gekruid. De buiken waren weer vol, dus we reden weer verder richting Wadi Dayqah Dam.

In Wadi Dayqah Dam staan de grootste dammen van Oman. De ene is 48m hoog en de andere 70m. Zotte structuren en druk bezocht door locals om te picknicken. Ondertussen begon de zon de dalen, dus moesten wij dringend op zoek naar een kampeerplek.

Na een paar keer verkeerd rijden, vonden we het perfecte plekje in een vallei. Super rustig, enkel wij, wat geiten, vogels en luid kwakende kikkers. Jona stak een vuurtje aan en we genoten van onze laatste avond in Oman. Ik heb de smaak voor wildkamperen wel te pakken gekregen hier. Gewoon hop een tent neerpoten op een mooie verlaten plek: heerlijk. En omdat het zo'n warme heldere nacht was, sliepen we zonder buitentent. In slaap vallen terwijl je naar de sterren kijkt, ik ga het missen.

Al Ya’, Al Ya', الياء