Oman
Wādī al Ḩayl

Van Jabal Shams naar Wadi Damm, Oman

February 12, 2018 in Oman ⋅ ⛅ 8 °C

Het was tijd voor onze eerste hike. We deden de "Balcony Walk" in Jabal Shams. Deze wandeling door de Grand Canyon was erg mooi! Het uitzicht op de canyon was echt spectaculair. Zotte cliffs, golvend en grillig tegelijk.

Na ongeveer 5 kilometer kwam je een verlaten dorpje tegen. Dit dorp bevindt zich in de canyon op een cliff. Blijkbaar hadden ze er vroeger alle voorzieningen om er goed te leven. Graan, vee en gewassen. Nu zag het er nogal droog en warm uit.

De terugweg was weer in de vlakke zon met de occasionele berggeit die ons leeg aanstaarde. Na deze wandeling van ongeveer vier uur, waren we blij om in de koelte van onze SUV te zitten.

Na een korte rustpauze reden we door naar Wadi Damm. We kozen weer voor de grillige onverharde bergweg, maar deze keer waren de bergen niet puntig, maar eerder "steenig". Het leek alsof iemand overal een hele hoop stenen bij elkaar had gegooid.

We hebben onze tent aan de Wadi Damm gezet. Een rivier die nu redelijk droog staat, maar als je verder de wadi inwandelt, zijn er wel een aantal "pools". Deze verkennen is voor morgen. Het is hier nu pikkedonker, dus veel meer dan lezen zijn we niet meer van plan.

Slaapwel 😉

Wādī al Ḩayl, Wadi al Hayl