Panama
Bella Vista

Turen til Panama 18/8

August 18, 2016 in Panama ⋅ ⛅ 26 °C

*Denne opdate er skrevet paa en computer i Panama, saa der er ikke vores danske bogstaver med :D *

Vi er kommet ankommet til Panama, hvor alle taler spansk!!!! I receptionen havde de svaert ved tallene paa engelsk, det siger lidt om niveauet. Vi havde ellers snakket med en paa flyet fra Californien, som havde vaeret her foer og han sagde at det ikke ville vaere noget problem. Det har det saa i den grad vist sig at vaere.

Natten mellem d. 17 og 18. august blev tilbragt p[ et hostel i Las Vegas paa et 20 sengs pigedorm. Det var meget fint, men ret saa koldt. Jeg stjal et ekstra taeppe fra nabosengen. Vi fik dog sovet og kom op og afsted mod lufthavnen. Vi skulle dog lige tanke paa vejen. Det var igen besvaerligt. Tankstationerne har det med at ville have postnummer i betalingsstandene og da vi ikke har et amerikansk er det ret besvaerligt, saa vi ender altid med at skulle ind i butikken og der vil de have at man skal vide hvor man vil tanke, me naar man bare vil have en fuld tank er det meget svaeart at sige hvor meget man har brug for. Vi fik det dog loest ved at kasseassistenten fik dankortet imens vi tankede ogsaa betalte vi bagefter.

Da vi afleverede bilen, fandt vi saa ud af at bilen ikke var fyldt helt op alligevel! Vi kunne dog vise kvitteringen ogsaa slap vi - puha!
      Vi naeede ind i lufthavnen og her var vi bare uheldige. Vi kom i den langsomme koe og da det blev vores tur blev vi ekspideret af en dame foerst for derefter at blive sendt hen til den naeste. Hende den foerste fik saa sat den forkerte tag paa en af mine tasker, saa den maatte de ud og finde igen. Det gik der en hel time med ogsaa maatte vi skynde os igennem sikkerhedskontrollen og derefter gaa direkte ud til gaten. Vi havde planlagt at vi skulle have morgenmad i lufthavnen, men det fik vi desvaerre ikke. Vi fik dog koebt nogle sandwich paa vejen.

Flyveturen tog 6 tiden og vi er nu kun 7 tiden bagud i forhold til Danmark, saa det bliver lidt nemmere for 5 dage, inden vi igen tager til Los Angeles d. 22.

Der var skaerme i flyveren, saa jeg fik set 2 film og et afsnit af en serie. Det var meget rart, saa gik tiden en del hurtigere.
      Da vi kom frem til Panama skulle vi med taxi til vores hotel. Vi fandt saa ud af at nu var vi virkelig kommet til "udlandet". De vil have drikkepenge for alt og de tager lige lidt ekstra naar man er turist. Det skal man lige ind i igen.

Vores ankomst paa hotellet gik fint udover sprogbarrieren. Vi har faaet et fint vaerelse paa 7. etage og poolen ligger paa 13. etage. Jeg ser frem til en dag ved poolen i morgen. Det bliver godt!

Godnat/buenas noches :D

Panama City - Casco Viejo

October 4, 2018 in Panama ⋅ ⛅ 28 °C

Donnerstag. Heute waren wir in Casco Viejo.

Pancakes zum Frühstück mit schwarzem Tee. Aufwachen von mückenstichen.
      An der Strandpromenade entlang nach Casco Viejo. Panama Schild. Hochhäuser. Boote am Meer. Alte Stadt. Schöne Häuser. Häuser nur aus Fassade. Iglesia San Filipe mit Krippenaufbau. Placa del simón bolivar. Iglesia Franz von Assisi mit weißer Fassade. Platz mit Sprachnachricht an Flori. Iglesia San Mercedes mit umbauten und holzpfeilern. Auf dem Weg zum Café Coca Cola. Museum des Panama Kanals. Geschichte Panama Kanal. Frankreich fail. USA Mithilfe. 2 Stunden. Café Coca Cola. Tortilla con queso. Pommes. Geld abheben bei Bank. Supermarkt. Amerikanisch. Riesig. Super Früchte. Heimweg über gefährliche Straße. Duschen. Bohnen, Mais, Erbsen, mayo Salat. Corona.Read more

Bella Vista